TV-tips: På mc genom Alaska

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Ikväll visar SVT2 På mc genom Alaska 20:00, några svenskar som åker hoj i dom gamla guldgrävarnas fotspår. Kanske inte direkt sporthojar får man anta, men det kan nog vara en häftig resa iaf :tummenupp

Tack för tipset.Den ska man ju helt klart studera även om den inte går upp mot (Long Way Down) och (Long Way Around).Dom två sistnämnda var ju helt suveräna med ca 16 avsnitt.

Den filmen ska jag ha! Bara trailern fick ju en att drömma sig bort....

Bra tips, ska kollas upp!

Yes, helt klart ska man se det här. Min iphone är larmad att plinga till när det är dags. :)

För att vara lite jobbig tänker jag anmärka på att de inte bara ska åka genom Alaska, vilket man kanske skulle kunna tro om man bara ser vad dokumentären heter.

"Svensk dokumentär från 2011. Ett gäng svenska motorcykelförare förverkligar sin äventyrsdröm om att köra motorcykel i Alaska och Yukon, i spåren efter en annan generation äventyrare - guldgrävarna i Klondyke. Resan tar dem på fantastiska motorcykelvägar genom storslagen natur, till bl.a. Dawson City, Whitehorse och Skagway."

Och Yukon är dessutom en del av Canada. :mattias

Den filmen ska jag ha! Bara trailern fick ju en att drömma sig bort....

Finns även när Boorman (McGregor kunde inte vara med pga filminspelning) och någon mer kör Paris-Dakar på MC. Var bara en 2-3 delar har jag för mig men väldigt trevlig underhållning om folk som bryter ihop i en öken... :)
Gick på Discovery ifjol vill jag minnas.

Har haft den som påminnelse i telefonen i snart en månad :D

Undra om det är någonting speciellt med oss mc åkare. Tittade på reklamfilmen ovan och blev eld och lågor. Visade den för tjejen och hon tycker bara jag är konstig............

Finns även när Boorman (McGregor kunde inte vara med pga filminspelning) och någon mer kör Paris-Dakar på MC. Var bara en 2-3 delar har jag för mig men väldigt trevlig underhållning om folk som bryter ihop i en öken... :)
Gick på Discovery ifjol vill jag minnas.

Race to Dakar heter den.

Får bli SVT play nån annan dag, Emil gör att 2:an bara funkar ibland, och då med mmer mosaik än bild :(

Får bli The Voice istället...

Inte så mycket MC-åka tyvärr. Bara spikrak asfalt...... OPS! Nu kom det en kurva bara för det!

Inte mycket hojåka tyvärr, synd!

Men hade det varit mer om hojkörningen hade den aldrig fått sändas på bästa sändningstid!

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti