Vilken mobil?

Jo men det skulle ju inte gå för sig att använda samma kablar/tillbehör som alla andra, då skulle de ju inte få sälja sina svindyra, fruktmärkta, "snygga" och "stilrena" tillbehör...
Köpte iPod som present till någon som absolut ville ha en plus en liten, dyr men verkligt smart reseladdare. Funkade inte, fick köpa dubbelt så stor originalladdare.

... Apple har oerhört skumma begränsningar som driver en till vansinne.
T ex så kan man bara ladda in media från EN dator. Ska du ladda in media från en annan dator måste man ta bort all musik och film som finns på telefonen...
Verkar helt idiotiskt, är det verkligen så?

Last edited:
Så kan de väl inte vara?
Det måste väl rimligtvis gå att flytta en fil, exempelvis via dropbox in i telefonen?

Jo, precis så är det, du kan visserligen flytta in en fil via t.ex usb + windows utforskare, men den filen blir inte indexerad i spelarens spellistor och syns således inte i menyerna = du kan inte spela upp den förrän du kommit hem till din egen dator och lagt till filen i dina egna spellistor efter att ha flyttat den från ipoden/iphonen till din hårddisk och sedan resynkat spellistan mot ipod/iphone via itunes. Knöligt? Japp... Idiotiskt? Utan tvekan...

Last edited:
Jo, precis så är det, du kan visserligen flytta in en fil via t.ex usb + windows utforskare, men den filen blir inte indexerad i spelarens spellistor och syns således inte i menyerna = du kan inte spela upp den förrän du kommit hem till din egen dator och lagt till filen i dina egna spellistor efter att ha flyttat den från ipoden/iphonen till din hårddisk och sedan resynkat spellistan mot ipod/iphone via itunes. Knöligt? Japp... Idiotiskt? Utan tvekan...

När ja skulle skaffa ny lur så va de Apples Hitlerfasoner som fick mej att inte välja en ajfån, för luren i sej verkar va väldigt bra å utstrålar kvallité...
Blev en Samsung Galaxy s2 istället å den e ja helnöjd med!

När ja skulle skaffa ny lur så va de Apples Hitlerfasoner som fick mej att inte välja en ajfån, för luren i sej verkar va väldigt bra å utstrålar kvallité...
Blev en Samsung Galaxy s2 istället å den e ja helnöjd med!

Så samsungs hitlerfasoner skulle va bättre? En telefon som bara går att uppdatera om du har en dator med Windows..

Så samsungs hitlerfasoner skulle va bättre? En telefon som bara går att uppdatera om du har en dator med Windows..

Absolut inte!

Men Android känns ändå friare å eftersom ja ändå kör Win så spelar de ingen roll för mej... Men givetvis borde dom lösa så de går uppdatera via Mac eller Linux oxå...

Men Apples "spärrar" e ju löjliga tycker jag... E rätt kass på mobiler men sånt kanske går å lösa me jailbreak iofs?

Strunt samma, de e min åsikt iaf...

Så man behöver en dator med windows what, en gång i halvåret?

Det går ju inte att jämföra med Apples jävla hittepå med allting.

Kör man Apple-dator så är man ju redan äppleficerad och bör således köpa en iPhone också..

Så man behöver en dator med windows what, en gång i halvåret?

Det går ju inte att jämföra med Apples jävla hittepå med allting.

Kör man Apple-dator så är man ju redan äppleficerad och bör således köpa en iPhone också..

Sa inte att det va värre, sa bara att det va samma sak.. Apple går ju dessutom ifrån itunes nu vad det verkar. I och med ios 5 tror jag allt kommer ligga i molnet istället.

Blev en Samsung S2a här med. Gillar inte heller apples fasoner. Minns när jag funderade på att köpa förra mobilen. Då ville jag köpa en iphone kontant.. Men det gick inte... :huvet
Den gången blev det en samsung S1a i stället.

En Siemens A65 duger gott och väl - varken surf, radio, mp3 eller kamera men den har mms!

Kan köpas på tradera för en tia :banana

Bumpar tråden. Får plocka ut ny på jobbet, inom rimlighetens gräns vilket väl innebär "normal" Andorid/iPhone etc. Min Mac till trots känner jag mig mer Android än iPhone, men vad vilken vill man ha nu i början av 2012? Måsten är någorlunda vettig kamera och GPS som även fungerar efter några månader (till skillnad från min nuvarande Symbian-Satio som man får resetta GPSens hjälpdata varje dag, annars så slutar den fungera :mad: ). Storleken känns inte så jätteviktig, behöver ingen mikrotelefon men visst, den får ju gärna platsa i innerfickan..

Samsung Galaxy Nexus är väl den som ser hetast ut om man jämför tabeller men någon som känt på den och jämfört med det senaste från t.ex. HTC?

Bumpar tråden. Får plocka ut ny på jobbet, inom rimlighetens gräns vilket väl innebär "normal" Andorid/iPhone etc. Min Mac till trots känner jag mig mer Android än iPhone, men vad vilken vill man ha nu i början av 2012? Måsten är någorlunda vettig kamera och GPS som även fungerar efter några månader (till skillnad från min nuvarande Symbian-Satio som man får resetta GPSens hjälpdata varje dag, annars så slutar den fungera :mad: ). Storleken känns inte så jätteviktig, behöver ingen mikrotelefon men visst, den får ju gärna platsa i innerfickan..

Samsung Galaxy Nexus är väl den som ser hetast ut om man jämför tabeller men någon som känt på den och jämfört med det senaste från t.ex. HTC?

HTC har väl ingen "het" modell ute just nu, så det är Galaxy eller Nexus som är top of the line just nu, även Note, men den är stor...

HTC har väl ingen "het" modell ute just nu, så det är Galaxy eller Nexus som är top of the line just nu, även Note, men den är stor...
Fast senaste heter väl både Galaxy och Nexus, dvs den måste väl vara dubbelt så bra?

Nä, skämt å sido, det är denna jag tänker på

http://en.wikipedia.org/wiki/Galaxy_Nexus
http://www.google.com/nexus/
http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/samsung-galaxy-nexus-1039209/review

Finns något som talar mot den bortsett från vikten och kanske storleken? Är Samsung bra på uppdateringar i efterhand? Har för mig att HTC har varit dom som varit snabbast där och att Samsung har varit lite jobbiga med egna skumma filsystem. Har dock bara haft Sony Eriksson och Nokia-telefoner tidigare, men ingen av dessa har något som lockar just nu (Meego är förvisso coolt, men hur kul är det att ha något som i praktiken redan är nedlagt?)

Fast senaste heter väl både Galaxy och Nexus, dvs den måste väl vara dubbelt så bra?

Nä, skämt å sido, det är denna jag tänker på

http://en.wikipedia.org/wiki/Galaxy_Nexus
http://www.google.com/nexus/
http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/samsung-galaxy-nexus-1039209/review

Finns något som talar mot den bortsett från vikten och kanske storleken? Är Samsung bra på uppdateringar i efterhand? Har för mig att HTC har varit dom som varit snabbast där och att Samsung har varit lite jobbiga med egna skumma filsystem. Har dock bara haft Sony Eriksson och Nokia-telefoner tidigare, men ingen av dessa har något som lockar just nu (Meego är förvisso coolt, men hur kul är det att ha något som i praktiken redan är nedlagt?)

Med Galaxy menade jag s2 med Nexus menade jag den du menade :D

Nexus är ju den officiella Google telefonen, så den kommer alltid att få alla uppdateringar först.

Jag tror nog att Samsung är snabba med uppdateringar i fortsättningen.

Huruvida dom kör eget filsystem vet jag inte, Nexus lär inte ha samma som dom andra tydligen, dessutom har inte Nexus någon minneskortsplats.

Last edited:
Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back