ZX9R Streetfighter

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Man tror inte det är sant men återigen var jag tvungen att avboka:gråta
Detta är sista gången jag anmäler mig för det är tydligen inte meningen att hojen skall ställas ut? Det står helt klart:död

Man kan inte bli annat än ledsen.

Men jag skall försöka hinna över för att se din o Peter's skönhet?

Ett stort super lycka till!

Nej vad tråkigt, den hade gjort sig så bra på mässan.

Det får bli elmia istället då...

Tusen tack, om du tittar förbi så står jag o peter som klistrade runt hojarna:tummenupp
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Hur går det här då?

Elmia?:va

Hehe! Jag har inte gjort några större åtgärder:)
Byte av termostat plus lite annat runt kylaren.
Men håller på med ett nytt fäste för Kosomätaren då den förra var en temporär lösning. Nu blir det en lösning i aluminium.
Ev skall jag ändra lite mer men som vanligt är tiden en avgörande faktor.

Men nu är i alla fall garaget byggt o inrett så nu kan jag äntligen greja lite.

Elmia?? Jag vågar knappt anmäla mig:hihi

Ha en god fortsättning! Jag följer ditt nya bygge med stor förtjusning:tummenupp
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Här kommer lite bilder ifrån garaget o hojen just nu:) Verktygstavlan ser halvtom ut men krokarna tog slut:gnissla
Ett litet pytte garage om 23kvm men sammanknutet med dörr in till ett förråd om 17kvm med svets, 2 hojar till, motorer etc. Men det är varmt och man kan mecka:banana

ZX9R Streetfighter 20111227 005.jpgZX9R Streetfighter 20111227 002.jpgZX9R Streetfighter 20111227 003.jpgZX9R Streetfighter 20111227 004.jpgZX9R Streetfighter 20111227 001.jpg
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Schyst Miata köpte vi som familjebil när vi fick 1:a barnet satte i godkänd bur sen var det bara ut & åka :)
Skönt med varmgarage annars.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Schyst Miata köpte vi som familjebil när vi fick 1:a barnet satte i godkänd bur sen var det bara ut & åka :)
Skönt med varmgarage annars.[/QUOTE

:tummenupp MX-5:an är en gammal 2006 och firar 6 år som familjemedlem nästa år:hihi Men familjebil vete fasen.
Tantens sommarbil:) Skitrolig fast den har få hk.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ja den är skitrolig & det var så vi tänkte för bägge ville ju köra hoj när vi åkte nånstans så då var man ju tvungen att skaffa en rolig bil så att en körde hoj & den 2:re bilen med barn men det sket sig när nästa barn kom. Den är ju bara 2 sitsig.... så nu har jag en Amason som jag spännt fast 2 bilbarnstolar med spännband funkar ju att sladda med på vintern iallafall :)
Just vi hade ju även hardtopp & packräcke till den så man fick med sig en del.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Gott Nytt År till er allihop!

Idag fick jag inspiration igen att ta tag i lite smågrejer på hojen.

Jag fick snickrat till ett fäste i aluminium till Koso mätaren. Borrade och gängade i mina raisers för att kunna skruva fast fästet.
Det blev faktiskt riktigt bra och dessutom kan man få i och ur tändningsnyckel utan problem:tuttar

Och nu skall jag ebaya lite och se om jag kan finna lite roliga grejer till hojen.

Här kommer lite bilder:
ZX9R Streetfighter 20111231 007.jpgZX9R Streetfighter 20111231 001.jpgZX9R Streetfighter 20111231 002.jpgZX9R Streetfighter 20111231 003.jpgZX9R Streetfighter 20111231 004.jpgZX9R Streetfighter 20111231 005.jpgZX9R Streetfighter 20111231 006.jpg
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag skulle behöva lite hjälp av er med en rekommendation på någon som skulle kunna renovera och porta en extra topp jag har haft liggande?

Möjligen kan det finnas en spricka som skulle behöva svetsas. Se skitdålig bild:tungan

ZX9R Streetfighter 20111231 010.jpgZX9R Streetfighter 20111231 009.jpg
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Riktigt tjusigt! :)

Men är det inte dax o fimpa tändningslåset snart?

Tack! Man kanske skulle investera i en fjärrstart? Du har väl en på din hoj?
Men du har rätt! Tändningslåset är ingen skönhet:)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Tack! Man kanske skulle investera i en fjärrstart? Du har väl en på din hoj?
Men du har rätt! Tändningslåset är ingen skönhet:)

Jag hade tändningslåset liggande under kutsen sista säsongen. Inte så praktiskt kanske med tanke på att jag alltid var tvungen att ha med mig två nycklar till hojen, men det blev ju jävligt cleant i alla fall. ;)
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Gör det, jag är supernöjd med larmet. Kanske drar lite mycket batteri i handkontrollen då den pratar med larmet hela tiden. har bytt batteri ca 3 gånger detta året.

Ingen kontakt, men Viktor L verkar vara nöjd med portningen han fick i England. Till ett bra pris med.
Portning och större ventiler, så är du redo för turbokonventeringen sen:jäs

Gott nytt år!
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag hade tändningslåset liggande under kutsen sista säsongen. Inte så praktiskt kanske med tanke på att jag alltid var tvungen att ha med mig två nycklar till hojen, men det blev ju jävligt cleant i alla fall. ;)

Ahhh! Jag har ju ingen kuts:D Det blir nog att investera i ett fjärrlarm:)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Känns som om det är dags att ta tag i mitt projekt =)
Du ligger dock steget före :p

Var lämnade du in din ram för pulver och behövde du göra mycket förarbete.
Samt vad kostade det.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Hopp då var det 2012!

Hur ser planering ut?
Det är ju faktist några månader kvar innan man kan ta ut pärlan..

Och en länk jag hittade någonstans http://www.topplocksverkstan.se/

Jag har väl egentligen inte å stora planer för hojen just nu. Den är ju i stort sett klar fast finjusteringar kommer att göras.
Jag tänkte faktiskt börja plocka ihop en extra motor utav 2 st jag har liggande. Den tänkte jag totalrenovera med nya ramlager, smidda kolvar, förstärkta stakar etc Det är därför jag vill renovera o porta toppen.
Dyrare än att köpa en bättre beggad motor men skall den få fläkt så bör det vara kraftigare pryttlar i den.
Blir inte klar till denna säsongen men jag skall i alla fall börja.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top