helsystem - balancing pipes R1

Vad är det du är ute efter och vad är budgeten? Är det körbarhet vid 4kRPM och små trottelöppningar så är ju mina tips långt ifrån optimala.
Jag är ute efter 165+ motorhästar med bibehållen körbarhet då jag även kör mycket landsväg/krokväg där jag vill ha bra botten. De extra 15+ hästarna ska hjälpa mig på raksträckor på banor. För övrigt får chassit sig en uppdatering också men det är en annan femma.

Vill du ha bättre knuff o 100hk mer än polarna så är svaret enkelt: Montera ett mcXpress turbokit
Jo jag testat turbo hoj på 260bakhjulshäst och det skjuter ju på överjävligt men det är inte min kopp te rikitgt.

Om du ska trimma all in och ett set FCR fuggar ligger utanför budget bör du tänka om.
1000:- / hkr är ingen överdriven summa om du sugtrimmar.
Justera kammar bara för att se om dippen går att få bort är i så fall onödigt om du ska trimma mera sen.
Dippen går att få bort med lite pill och klur men ska göras när delarna du ska ha sitter på plats.

Mitt grundtips är högkompskolvar, portning med mirasäten och lite moddning förbränningsrum, kammar, FCR fuggar.
Sen börjar det likna något.

Sök delar på Ebay där du säkert kan hitta massor av delar begagnat.

Jag inser ju att "all in" har en liten annan innebörd för er :D men receptet jag tänkte mig var något i stil med helsystem, portning och ev kammar. Ej förgasare. Kammar kollar jag efter på ebay men har inte hittat än. Modifiering (trycksatt) luftbox har jag övervägt men det verkar ställa till det så det hoppar jag över.
 
Jag inser ju att "all in" har en liten annan innebörd för er :D men receptet jag tänkte mig var något i stil med helsystem, portning och ev kammar. Ej förgasare. Kammar kollar jag efter på ebay men har inte hittat än. Modifiering (trycksatt) luftbox har jag övervägt men det verkar ställa till det så det hoppar jag över.

Jo det kan man säga men ska den bli riktigt kul så är ett par FCR fuggar nog det skojjigaste tipset.
Har ett set på en gammal CBR900RR med 997cc som jag och Dr.Bike snickrade ihop.
Den fick vi ur 145 bakhjulshästar om jag inte minns fel.
Tryckte på rätt ok.
 
Jag skulle definitivt satsa på FCR innan kammar, givetvis helst båda....
 
Om du ska trimma all in och ett set FCR fuggar ligger utanför budget bör du tänka om.
1000:- / hkr är ingen överdriven summa om du sugtrimmar.
Justera kammar bara för att se om dippen går att få bort är i så fall onödigt om du ska trimma mera sen.
Dippen går att få bort med lite pill och klur men ska göras när delarna du ska ha sitter på plats.

Mitt grundtips är högkompskolvar, portning med mirasäten och lite moddning förbränningsrum, kammar, FCR fuggar.
Sen börjar det likna något.

Sök delar på Ebay där du säkert kan hitta massor av delar begagnat.

Precis mina prioriteringar. Börja med en leakdownmätning för att kolla hur det står till med tätheten på dina ventiler och kolv/lopp, det är ju inge ide att trimma om inte alla hästarna finns där från början....

Är man lite händig och håller koll på ebay så dyker där upp delar i mängder. Trevligt vinterjobb på lediga stunder under arbetsdagen....
 
Precis mina prioriteringar. Börja med en leakdownmätning för att kolla hur det står till med tätheten på dina ventiler och kolv/lopp, det är ju inge ide att trimma om inte alla hästarna finns där från början....

Är man lite händig och håller koll på ebay så dyker där upp delar i mängder. Trevligt vinterjobb på lediga stunder under arbetsdagen....

Går att lågbudget trimma rätt rejält genom att dammsuga Ebay och blocket.
Köpa nytt till den gamle kommer kosta mer än hojen ganska raskt.
Men vill inte avråda dig att trimma den för det är kul att göra själv och lärorikt.
Köpa nytt och klistra dekaler klarar de flesta alldeles själv.
 
Går att lågbudget trimma rätt rejält genom att dammsuga Ebay och blocket.
Köpa nytt till den gamle kommer kosta mer än hojen ganska raskt.
Men vill inte avråda dig att trimma den för det är kul att göra själv och lärorikt.
Köpa nytt och klistra dekaler klarar de flesta alldeles själv.

Precis som ni föreslår så är det begagnade prylar/ebay som gäller.
Klistrat dekaler har jag redan gjort...
moroso_r1.jpg
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top