Singeltråden

Hur onormal är man om man ibland dödssaknar kvinnan man blev dumpad av för fem år sedan?

Inte så onormal, såvida du inte stalkar henne ;)

Själv satt jag hemma för tre veckor sedan när mobilen ringde. Det var en tjej jag var sjukt kär i för 7 år sedan. Fick henne aldrig för jag lyckades hamna i kompisfacket, jag sa upp bekantskapen med henne i ren självbevarelsedrift. Vi har pratat en gång på 7 år, hon bor numera 45 mil bort.

Hennes första ord: jag saknar dig.

Nu har vi pratat i telefonen flera ggr, samtal på flera timmar. Och ja jag tänker obehagligt mycket på henne.

Hon kommer hem under jul och vill träffas. Men fan, är ju rädd för att hamna i samma situation igen. Svårt.
 
Inte så onormal, såvida du inte stalkar henne ;)

Själv satt jag hemma för tre veckor sedan när mobilen ringde. Det var en tjej jag var sjukt kär i för 7 år sedan. Fick henne aldrig för jag lyckades hamna i kompisfacket, jag sa upp bekantskapen med henne i ren självbevarelsedrift. Vi har pratat en gång på 7 år, hon bor numera 45 mil bort.

Hennes första ord: jag saknar dig.

Nu har vi pratat i telefonen flera ggr, samtal på flera timmar. Och ja jag tänker obehagligt mycket på henne.

Hon kommer hem under jul och vill träffas. Men fan, är ju rädd för att hamna i samma situation igen. Svårt.

Det jag hunnit lära mig om sånt är att känslorna släpper förr eller senare, eller iaf mildras väldigt mycket så att man i princip bara känner lite mer än vänskap.
Det absolut "bästa" sättet jag hittat att få känslorna att dämpas är att faktiskt lyckas få till ett förhållande med personen. Ofta hänger känslorna ihop med en idealiserad bild av personen.
 
Det jag hunnit lära mig om sånt är att känslorna släpper förr eller senare, eller iaf mildras väldigt mycket så att man i princip bara känner lite mer än vänskap.
Det absolut "bästa" sättet jag hittat att få känslorna att dämpas är att faktiskt lyckas få till ett förhållande med personen. Ofta hänger känslorna ihop med en idealiserad bild av personen.

That´s cold dude
 
Hon kommer hem under jul och vill träffas. Men fan, är ju rädd för att hamna i samma situation igen. Svårt.

Om det fortfarande känns likadant, så var lite mer tydlig. Vad har du att förlora? Ni hade ju inte särskilt mycket kontakt under 7 år. Låter som du har allt att vinna och inte mycket att förlora... :) Vem vet, hon kanske kände som du? Kände mer, men allt hamnade i kompisfacket?

Vet själv hur rädd jag var att killarna jag jobbade med skulle märka något, när jag såg någon av dem som mer än kompis... ;) Ville inte göra bort sig, och ville inte förlora respekten från den man gillar... Någon gång fixade det sig ändå :). Annars fick känslorna helt enkelt 'klinga av'. Med tiden så slutade jag att fundera i de banorna om den killen. Men det var fortfarande en jädrans bra kille. :tungan

Se det som 'second chans'. :tummenupp
 
Inte så onormal, såvida du inte stalkar henne ;)

Själv satt jag hemma för tre veckor sedan när mobilen ringde. Det var en tjej jag var sjukt kär i för 7 år sedan. Fick henne aldrig för jag lyckades hamna i kompisfacket, jag sa upp bekantskapen med henne i ren självbevarelsedrift. Vi har pratat en gång på 7 år, hon bor numera 45 mil bort.

Hennes första ord: jag saknar dig.

Nu har vi pratat i telefonen flera ggr, samtal på flera timmar. Och ja jag tänker obehagligt mycket på henne.

Hon kommer hem under jul och vill träffas. Men fan, är ju rädd för att hamna i samma situation igen. Svårt.


Tough one. Vill du ha kärlek i livet så borde du kanske chansa.
Spelar man inte så vinner man inte.
Å andra sidan, du kanske har kommit till samma stadie som jag (iaf beträffande kvinnan i fråga?)- Orka. Man klarar sig antagligen bäst själv om man ser över ett längre perspektiv.
 
Fylls på med singlar ser jag.....man tror ju mindre & mindre på det där med förhållande.

Ä va fan? Vi hade 7 bra år av 7.5. Jag är realist och inser att förhållande tar slut men det e rätt trevligt så länge det varar.

Va fan e det här för skittråd? Det var flera timmar sedan jag skrev att jag e singel och fortfarande inte ett enda pm. :D
 
Ä va fan? Vi hade 7 bra år av 7.5. Jag är realist och inser att förhållande tar slut men det e rätt trevligt så länge det varar.

Va fan e det här för skittråd? Det var flera timmar sedan jag skrev att jag e singel och fortfarande inte ett enda pm. :D
Hörrödudu! Jag är fan före dig i kön!
 
okej då kamrater....måste motvilligt otinga rockmorsan, avståndet dödade våran brutalpassion och nu söker jag åter lyckan, denna gång gärna i skåneområdet ;)
 
äh gör som mig istället , modda hojen rejält , då har man inte tid med förhållanden , tankarna far runt på andra håll
om jag svarvar den så passar det så men den funk inte med den gahhhhhh
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top