Vad använder ni för appar?

Truecaller gör väl det har jag för mig. Dock inte provat den själv.

Nja, det är ju en tjänst där man kan lägga till egna nummer för vad man tycker är spamcalls, jag har för mig att den innehåller en lista på de 300 vanligaste försäljarnumren., typ.

läs igen! Den fungerar på alla plattformar. Står ju i stor text mitt på första sidan (inget finstilt där inte:lol), och en iphone syns klart och tydligt i bilden också. Den fungerar precis som eniros men använder sig av flera söktjänster än eniro (som bara använder sin egen) Personligen tycker jag den funkar bäst av dom som finns på marknade (har testa alla som finns till android) och dom har en grymt trevlig support.

Klicka på funktioner och läs :fakta

läs igen! Den fungerar på alla plattformar. Står ju i stor text mitt på första sidan (inget finstilt där inte:lol), och en iphone syns klart och tydligt i bilden också. Den fungerar precis som eniros men använder sig av flera söktjänster än eniro (som bara använder sin egen) Personligen tycker jag den funkar bäst av dom som finns på marknade (har testa alla som finns till android) och dom har en grymt trevlig support.

Så här står det när man klickar på funktioner och sedan på "nummerpresentatör på riktigt"

"Vem ringer?
Om du får ett samtal från ett nummer som inte finns sparat i din telefonbok visar TrueCaller vem personen är, oavsett vart i världen samtalet kommer ifrån (Funktionen tillgänglig på Android, Symbian och Windows Mobile plattformarna).*

Informationen hämtas från två olika källor. Dels från de publika källorna som finns tillgängliga hos alla nummersök-sidor, men även från vår egna databas som innehåller nummer som ni inte finner någon annanstans. På så sätt är TrueCaller det bästa verktyget för nummersök då den även finner oregistrerade kontantkort, hemliga nummer och mycket mer.

Finner vi ingen information alls så visar vi annan information som tillexempel vilken ort telefonnumret tillhör eller vilken operatör det tillhör."

Längst ner sedan så står detta:

"* Nummerpresentatören fungerar endast med 3G eller Wifi-uppkoppling för att det ska vara möjligt att se vem som ringer innan du svarar eller vid utgående samtal och fungerar INTE på iPhone pga tekniska begränsningar i IOS."

Phett, den måste jag ju ha då, men kan man välja bort att den lägger in adresser på alla kontakter, läste mig till att det kan bli fel där?

Nej, jag kan inte radera tummenupp :tummenupp

"* Nummerpresentatören fungerar endast med 3G eller Wifi-uppkoppling för att det ska vara möjligt att se vem som ringer innan du svarar eller vid utgående samtal och fungerar INTE på iPhone pga tekniska begränsningar i IOS."

Määh :död

Jag använder väldigt få appar faktiskt.

Kan jag använda en hemsida istället för en app så gör jag det, exvis blocket, lokaltidningen eller SF bios hemsida fungerar ju precis lika bra på mobilen, så dom behöver jag inga appar för.

Youtube likaså, där använder jag hellst webläsaren..

Jag använder Waze eller Maps när jag navigerar, spotify rullar på, shazaam om jag vill veta vad en låt heter, yr's väderwidget, sen är det säkert en massa annat jag använder utan att jag kommer på det, Eniro rullar ju i bakgrunden och kollar vem som ringer och det finns säkert mera

Blockets app slängde jag in då jag letade fälgar till bilen, men hittade jag något jag var intresserad av så kollade jag blocket med webbläsaren.

Truecaller visar inte vem som ringer på iPhone. Kommer snart hoppas jag. Om ni redan kommit fram till detta ber jag ödmjukast om ursäkt:)

Truecaller visar inte vem som ringer på iPhone. Kommer snart hoppas jag. Om ni redan kommit fram till detta ber jag ödmjukast om ursäkt:)

Lär inte dyka upp såvida TrueCaller inte släpps på Cydia.
Appen går lite väl mycket under skalet och "trollar" för att Apple ska godkänna en sådan funktion.

SMHI
STHLM Travel
aftonbladet
Eniro
Maps
Facebook

Facebook
TV.nu
Wordfeud
AirVideo - Både kolla film på paddan men också för att streama till AppleTV via Airplay
Remote - Styra dator till Apple TV eller bara rakt på Apple TV
iHandy Alarm Clock - Klocka på nattduksbordet
Week Cal
iZettle
Google Sök - Snabbare än att söka via browser.
WeatherPro
YR.no
SMHI
Klart.se
FindMyiPhone
Navigon
Harrys Laptimer
Safari
Facetime
TuneIn Radio
Spotify
Tapatalk
SVD Mobil
eSVD - Tidningen rakt i paddan varje morgon.
Arlanda - Koll på ankomsttider inkl förseningar (frun är flygvärdinna, så ganska ovärderlig för min del)
Engadget - IT-nyheter
TUAW - The Unofficial Apple Weblog
Danske Bank
IDG.se
Blocket
Ebay
Hemnet
LinkedIN
iTap - RDPklient som stödjer TS Gateway
TrueCaller
LedSwitch - Blixten som ficklampa
Noterize - Anteckningsblock på paddan.

Detta är en samling appar jag använder ofta på iPhone/iPad.
Surfar dock sällan på websidor.

Appar är skit!

Eller ja, jag använder en laptimer-app. Thats it.

Last edited:
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...