Material för bakram/ram tester.

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Nu är tjejen leds på att jag kapar av alla kvastskaft vi äger och jag är leds på att bara kunna göra raka vinklar på mina bakramstester så jag undrar vad folk använder för material till att "snabb-bygga" olika saker som grenrör, ramar, bakramar och liknande innan man lägger ner mycket tid på att tillverka den riktiga grejen?

Har ett par bakramsideer jag vill testa innan jag bestämmer mig men ni andra kanske har blick och fantasi?

Prisolrör och silvertejp borde väl funka rätt bra.

Bägge är ju lysande tips och kopparrör/prisolrör finns kvar någon spillbit sedan vedpanneinstalationen och jag har plan på att dra kablar i kopparrör så hur jag kunnat missa användningsområdet för det fattar jag inte.

MDF och såga / fräsa. Fungerar rätt bra också, visserligen blir det ju "platt" men du kan ändå testa olika konstruktioner.

Bägge är ju lysande tips och kopparrör/prisolrör finns kvar någon spillbit sedan vedpanneinstalationen och jag har plan på att dra kablar i kopparrör så hur jag kunnat missa användningsområdet för det fattar jag inte.

Ja är lite nyfiken, varför skall du dra kabel i kopparrör?

Ja är lite nyfiken, varför skall du dra kabel i kopparrör?

Dra kablarna till bakljus och blinkers i ett kopparrör istället för att dölja dom i bakramen är mest bara en tanke jag har eftersom det inte kommer finnas en plastkåpa att dölja saker i och att jag inte är säker men det finns en chans att jag kommer använda ett gammalt kopparkärl som kapas och bankas till en bakskärm om jag inte kör på skateboard ideen.

Vanliga vp-rör eller elrör är enkla att kapa och bocka, helst med en böjfjäder då. De är väldigt billiga, ganska styva och finns i många dimensioner 10,12,16,20,25,32, 40 och 50mm är de vanliga dimensionerna.
De håller inte bock vinklar av sig självt dock, kanske blir bättre om man värmer?
Borde vara ett bra material att bygga prototyper med.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back