Yamaha FZ-tråden

Hur många här har gjort ECUUnleashed uppgraderingen ? (reflash av ECU-n) Hittils har jag pratat med två stycken, som båda är helnöjda. Eller Jag har för mig att Lasseluring var nöjd med det, kommer jag ihåg rätt?
 
Hur många här har gjort ECUUnleashed uppgraderingen ? (reflash av ECU-n) Hittils har jag pratat med två stycken, som båda är helnöjda. Eller Jag har för mig att Lasseluring var nöjd med det, kommer jag ihåg rätt?


Jag har ju som du vet gjort det :)

Jag skall se till att få tag på Bänkresultaten och lägga upp dom här.

Om någon i närheten vill Prova min så är det bara att hojta till, jag tar givetvis provkörarens FZ1 i pant och slår sönder den lika mycket som min om det klotas ;)
 
Hehehe vilken trevlig metod :) varför inte ett handskrivet avtal ? "Pajar du min hoj så betalar du skadorna + 5k i ersättning"
 
jag börjar bli sugen på en crossplane motor .. yamaha verkar inte ha några planer på att släppa en fz1 med crossplane dock
 
det hade varit ett coolt bygge. Jag har dock inga mekfärdigheter. Det skulle nog varit optimalt för mig, vet inte om jag orkar hänga på handlederna hela dagarna. Ingen aning om det passar

Hur går det med turbobygget ? E du färdig än ?
 
det hade varit ett coolt bygge. Jag har dock inga mekfärdigheter. Det skulle nog varit optimalt för mig, vet inte om jag orkar hänga på handlederna hela dagarna. Ingen aning om det passar

Hur går det med turbobygget ? E du färdig än ?

Men varför vill du ha den motorn? Den har ju mindre hästar?:näsblod

Det står nästan helt stilla.

Väntar på saker som är på tillverkning och saker som är på ingång.

Jo den är ju klar åtminstonde om man ser till motorn men det finns ju många saker som kan snyggas till och göras bättre så det skall jag vara klar med till våren är planen.
 
Men varför vill du ha den motorn? Den har ju mindre hästar?:näsblod

Det står nästan helt stilla.

Väntar på saker som är på tillverkning och saker som är på ingång.

Jo den är ju klar åtminstonde om man ser till motorn men det finns ju många saker som kan snyggas till och göras bättre så det skall jag vara klar med till våren är planen.

Ditt bygge är man ju sådär helt oavundsjuk på...

Hoppas att kunna få se den när allt är på plats.
 
Umm, crossplane motorn har 180 hästar, ca 50 mer än min standardkittade FZ1 .. jag bara tycker att den låter fett, och känner för en ny hoj.

Men varför vill du ha den motorn? Den har ju mindre hästar?:näsblod

Det står nästan helt stilla.

Väntar på saker som är på tillverkning och saker som är på ingång.

Jo den är ju klar åtminstonde om man ser till motorn men det finns ju många saker som kan snyggas till och göras bättre så det skall jag vara klar med till våren är planen.
 
Eller 6-8 på hjulet bara med en liten justering av ECU,n.

Varvstoppsflytten är nog det som man reagerar på mest, Yyyyyyyyyyyylllllllllll.
 
Ditt bygge är man ju sådär helt oavundsjuk på...

Hoppas att kunna få se den när allt är på plats.

Det får du gärna göra:tummenupp

Umm, crossplane motorn har 180 hästar, ca 50 mer än min standardkittade FZ1 .. jag bara tycker att den låter fett, och känner för en ny hoj.

Aldrig hört en men annars kan jag glädja dig med:
Att en motor ifrån en R1 2005 passar i en fz1 ram (rakt av) och all el är samma. Den motorn har mer hästar än den nya crossplan motorn.

R1 2004-2005 har 180hk
R1 2007-2008 har 177,6hk <- Den du vill ha

Det som ska skilja fz1 motorn ifrån en R1 är veven som är 10% tyngre på en Fz1 och kompressionsförhållandet på fz1 som är 11,5:1 och på R1 12,4:1 (olika topplockspackingar). Så var det andra kammar.

Tanken har slagit mig om jag skulle byta till en R1 motor men det blir inte inom en snar framtid.
Fz1 2007 ger ca 140hk (på bakhjulet)
R1 2005 ger ca 160hk (på bakhjulet)
http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_YZF-R1
 
Last edited:
Det där är nog Yamahas värden.

Min bänkades på 128 helt original. (iofs en -10)

Bänkade du din innan du började fila?

Jag hade turbon på och bänkade den utan laddtryck då gav den 137 bakhjulshästar när den var justerad. Det hade bänkats en annan tidigare med slipon och filter m.m. och den hade också lämnat strax under 140hk. Det skiljer ju naturligtvis bänkar emellan.

Du har kanske katalysator och sånt kvar? Det ska väll ge en del annars.

Nu har jag 286ponnysar:yoparty (som inte testats på gata ännu)
 
Jag hade turbon på och bänkade den utan laddtryck då gav den 137 bakhjulshästar när den var justerad. Det hade bänkats en annan tidigare med slipon och filter m.m. och den hade också lämnat strax under 140hk. Det skiljer ju naturligtvis bänkar emellan.

Du har kanske katalysator och sånt kvar? Det ska väll ge en del annars.

Nu har jag 286ponnysar:yoparty (som inte testats på gata ännu)


Bah.... bara 286 hästar då måste man ju koppla upp den ju.
 
Läste på FZ1-forum.org att den accar bättre och känns starkare i 1:an till 3:an, och att den vill wheela mer, stämmer det VBK ?
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top