Kompletta lambda mätare?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Någon som vet var man kan fåtag i sådana? Gjorde en gång ett förgasar justeringsjobb på en KTM 950 men hjälp av en sound som vi kunde läsa av. Men de prylarna lånade jag. Skulle vilja köpa mig ett kitt. Någon som vet något bra som inte kosta skjortan??

Innovative har en populär modell som herrarna ovanför länkar till, själv har jag använt 2J1 från www.wbo2.com . Sedan finns ett antal andra varianter om Du vill ha en generell mätare/logger.

Nu har jag Bazzaz Autotune, men då pratar vi insprut och en komplett enhet med TC, QS och soppajustering. En variant på detta är också Motty.

Så - beroende på om och vad Du vill logga (trottel, RPM och A/F?) finns det ett antal varianter att välja bland:)

Last edited:
Har en innovate Lm2:a.
Fäster den på tanken med sugproppsfäste till gps/kamera/gopro.

Köpte till en induktiv varvtalskännare men det funkar inte så bra på hoj.
Bättre att ta signalen direkt via sladd på spole/ecu.

Köpt ny på ebay för typ 1500 pix.

Det jag i nuläget är mest intresserad utav är en "enkel" handhållen enhet som kan jobba helt externt från hojen. Möjligen att man kan plocka den spänning som enheten behöver från hojen men ingenting annat. Dock är det ju inte fel om man ändå skall handla ifall man kan få in fler parametrar som tex just trottel eller rpm.

Men i nuläget så är det bara intressant att få mätvärden vid olika trottel (förgasare) positioner. Typ istället för att stanna och kolla stiftet hela tiden :D

Det jag i nuläget är mest intresserad utav är en "enkel" handhållen enhet som kan jobba helt externt från hojen. Möjligen att man kan plocka den spänning som enheten behöver från hojen men ingenting annat. Dock är det ju inte fel om man ändå skall handla ifall man kan få in fler parametrar som tex just trottel eller rpm.

Men i nuläget så är det bara intressant att få mätvärden vid olika trottel (förgasare) positioner. Typ istället för att stanna och kolla stiftet hela tiden :D

Bla K&N har såna modeller. Köps nog billigast från Ebay-firmor.

http://www.knfilters.com/airfuelmonitors.htm

Finns även mycet i bilvärlden, du an söka på AFR gauge på tex Jegs.
Spa i UK har en del. Gör bra saker, har köpt mycket från dem med.
http://www.spa-uk.co.uk/

Last edited:
Vad räknas som enkel?

Lm2 är tänkt som en handhållen enhet som är enkel att flytta mellan olika bilar/mc.
Tryck på Rec så loggar den värdena som du sedan kan läsa av antigen i enheten eller i datorn.

Spänning tar du från ett vanligt cigarett uttag.

Detta forum är grymmt bra. Finns alltid några som har tipps

Med enkel menar jag att jag läser av medans jag kör.

den modernaste som tar alla bränslen (ink E85 )heter MTX-L på http://www.hqtec.se/hemsida Som mugge ovan hänvisar till(innovate motorsports grejjor)
(hqtec ligger i mölndal för dom som bor nära)
sorry med länken förut

den modernaste som tar alla bränslen (ink E85 )heter MTX-L på http://www.hqtec.se/hemsida Som mugge ovan hänvisar till(innovate motorsports grejjor)
(hqtec ligger i mölndal för dom som bor nära)
sorry med länken förut

Inga problem, det var mer som en upplysning.

Tror jag skall kika närmare på denna iom att den finns i GBG. Bor ju själv i KBA, bra att ha dom när ifall man skulle behöva någon support :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back