Fast i Köping eller Örebro i helgen, vad gör jag?!

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Jag kör lastibili till Skåne men fick haveri på släpet på nervägen.
Det blir klart först på Tisdag så jag har en hel del fritid i dom här krokarna.

Jag vill ha tips på ett billigt hotell/vandrarhem där det hellst ska finnas möjlighet att parkera med en lastbil.

Dessutom vill jag veta vilken krog man blir insläppt på då man bär reflexbyxor! :P

Ibland hatar jag mitt jobb! :dummer:hihi

Jag kör lastibili till Skåne men fick haveri på släpet på nervägen.
Det blir klart först på Tisdag så jag har en hel del fritid i dom här krokarna.

Jag vill ha tips på ett billigt hotell/vandrarhem där det hellst ska finnas möjlighet att parkera med en lastbil.

Dessutom vill jag veta vilken krog man blir insläppt på då man bär reflexbyxor! :P

Ibland hatar jag mitt jobb! :dummer:hihi

Nu kan jag inte transportbranchen så bra men det låter dyrt med så försenad transport? Varför lastar ni inte över till ett annat släp så du kan återgå i tjänst snarast möjligt? :mattias

Jag föreslår att du handlar lite kläder imorgon så blir det nog lättare att hitta sällskap för natten eller kanske hela helgen...

Kläder är ändå förbrukningsmaterial som du sliter ut med tiden så det är ju ingen riktig kostnad. Förutsett att du inte har lika mycket kläder som en kärrings så dom hinner bli allt för ute ur tiden innan dom slitits ut.

Börja med att gå en promenad runt slottet. Då har du ju hunnit med att vara kulturell. Tipset ovan var bra om att köpa lite kläder, det kommer underlätta din nersupning.

Val av lokal beror ju lite på ålder och syfte??

Först o främst får du väl hålla tummarna att det blir Örebro om du nu inte har möjlighet att välja själv.

Jag föreslår att du handlar lite kläder imorgon så blir det nog lättare att hitta sällskap för natten eller kanske hela helgen...

Kläder är ändå förbrukningsmaterial som du sliter ut med tiden så det är ju ingen riktig kostnad. Förutsett att du inte har lika mycket kläder som en kärrings så dom hinner bli allt för ute ur tiden innan dom slitits ut.

Frågan är bara vart.. Startar från Malmö imorrn bitti så jag har iofs lite att välja på.
Dessutom är jag snål.

Börja med att gå en promenad runt slottet. Då har du ju hunnit med att vara kulturell. Tipset ovan var bra om att köpa lite kläder, det kommer underlätta din nersupning.

Val av lokal beror ju lite på ålder och syfte??

Kulturell lät jobbigt.
Ålder 28, syfte: Fördriva tid och surra med folk!

Nu kan jag inte transportbranchen så bra men det låter dyrt med så försenad transport? Varför lastar ni inte över till ett annat släp så du kan återgå i tjänst snarast möjligt? :mattias

1 kolli på 17 ton. Det gick inte med en L50.. :)

Först o främst får du väl hålla tummarna att det blir Örebro om du nu inte har möjlighet att välja själv.

Jag har möjlighet att välja själv. Örebro verkar trångt bara, men jag ska försöka kolla upp lite imorrn.

Last edited:
Se upp om du ska in i centrala Örebro. När jag körde trailer där så var det ganska dåligt skyltat om höjd på broar m.m.
Såg bl.a en utlänning som fick backa ett kvarter med bil och släp bland rödljus och annat jävulskap!
Det var ett tag sen och har kanske blivit bättre.

Sent from my Yuppienalle using Tapatalk

Jag har möjlighet att välja själv. Örebro verkar trångt bara, men jag ska försöka kolla upp lite imorrn.

Örebro ÄR trångt när du har trailer. Man kan tro att det är miljöpartiet som styr i stan med tanke på utformning av gator och torg...
Det finns egentligen ingen plats alls att parkera inne i centrum med trailer utan det blir till att traska en bit om du inte vill riskera böter.
Taxi från Eurostop kostar dock inte många kronor.

Köping är bättre ur parkeringssynpunkt men den staden suger för övrigt. Hotell Scheele har dock bra bar och parkering och du slipper alla inavlade människor och finnar.

Kulturell lät jobbigt.
Ålder 28, syfte: Fördriva tid och surra med folk!

Det är en bra utgångspunkt ändå, för det ligger flertalet pubar i närheten.
Ska du surra med folk så kör på Bishop, Pitchers, eller Stallyktan. (alla vid, eller stenkast från slottet).

Om surra betyder ":ligga" så har du även Strömpis och Harrys i närheten. Om du ska köra på reflexbyxorna så är det nog dock bara Harrys som är alternativet. Dock kan du säkert få hugg hem till hytten där, eller så vaknar du i ett radhus...

Örebro ÄR trångt när du har trailer. Man kan tro att det är miljöpartiet som styr i stan med tanke på utformning av gator och torg...
Det finns egentligen ingen plats alls att parkera inne i centrum med trailer utan det blir till att traska en bit om du inte vill riskera böter.
Taxi från Eurostop kostar dock inte många kronor.

Köping är bättre ur parkeringssynpunkt men den staden suger för övrigt. Hotell Scheele har dock bra bar och parkering och du slipper alla inavlade människor och finnar.

Jag landade på hotell Ibis i Örebro.
Tjejjen i receptionen frågade om jag hade bil.
Japp svarade jag och fick en parkeringsbiljett.. :)

Se upp om du ska in i centrala Örebro. När jag körde trailer där så var det ganska dåligt skyltat om höjd på broar m.m.
Såg bl.a en utlänning som fick backa ett kvarter med bil och släp bland rödljus och annat jävulskap!
Det var ett tag sen och har kanske blivit bättre.

Sent from my Yuppienalle using Tapatalk

Jag har varit där med tjugofyrameters.. Inte kul.
Skulle till något pappersbruk eller vad det nu var men det slutade med att jag körde runt hela stan.

Det är en bra utgångspunkt ändå, för det ligger flertalet pubar i närheten.
Ska du surra med folk så kör på Bishop, Pitchers, eller Stallyktan. (alla vid, eller stenkast från slottet).

Om surra betyder ":ligga" så har du även Strömpis och Harrys i närheten. Om du ska köra på reflexbyxorna så är det nog dock bara Harrys som är alternativet. Dock kan du säkert få hugg hem till hytten där, eller så vaknar du i ett radhus...

Njaaaa, surra för mig betyder surra. :) Sitta här i två-tre dagar utan att träffa en käft verkar inte så kul.
Tyvärr hann jag inte handla kläder så det kanske skiter sig.
Jag har Adidasbyxor med mig, det är det finaste jag kan ha för tillfället..

Finns det något ställe där kamphundsfolket håller till?! :P

För tillfället håller jag på att sänka några öl och dränka mina sorger.
Ska ta en titt på kartan och se var jag är till att börja med. :)

Last edited:

Skulle till något pappersbruk eller vad det nu var men det slutade med att jag körde runt hela stan.

Välkommen, hade komme o gjort dig sällskap o visat staden lite om de inte vore för att jag sovit 2 timmar inatt, åkt enduro halva dan o städat o donat andra halvan och håller på o preppar kläder och hoj inför enduro imorgon bitti igen.

Njaaaa, surra för mig betyder surra. :) Sitta här i två-tre dagar utan att träffa en käft verkar inte så kul.
Tyvärr hann jag inte handla kläder så det kanske skiter sig.
Jag har Adidasbyxor med mig, det är det finaste jag kan ha för tillfället..

Finns det något ställe där kamphundsfolket håller till?! :P

För tillfället håller jag på att sänka några öl och dränka mina sorger.
Ska ta en titt på kartan och se var jag är till att börja med. :)

Ställ dig med näsan mot Atlas Copco sen går du över vägen o följer cykelvägen åt vänster bort mot McD, sen lite höger under tunneln så är du uppe på stan efter några hundra meter.
Traska bort till slottet så har du det mesta i nöjesväg där omkring.
Traska lite längre än slottet så kommer du till Liquid Bar, där passar man in rätt bra i adidas :P

Åk och ställ dig på Eurostop, där finns garanterat några fulla öststatare i adidasbyxor att köpa billig öl av. :tummenupp

PS. Där finns även systembolaget om du är kräsen.

Åk och ställ dig på Eurostop, där finns garanterat några fulla öststatare att köpa billig öl av. :tummenupp

PS. Där finns även systembolaget om du är kräsen.

Den delen är redan fixad... :)
Jag var på A6 Center i Jönköping och shoppade!

Välkommen, hade komme o gjort dig sällskap o visat staden lite om de inte vore för att jag sovit 2 timmar inatt, åkt enduro halva dan o städat o donat andra halvan och håller på o preppar kläder och hoj inför enduro imorgon bitti igen.

Det var synd, jag är pratsugen..! :)

Det verka bli en Exc för mig med nästa år om jag får som ja vill. Skogen är kul!

Det var synd, jag är pratsugen..! :)

Det verka bli en Exc för mig med nästa år om jag får som ja vill. Skogen är kul!

Sitter här o försöker samla ork till att gå ner i garaget o fixa det sista, sååå nära på att somna.

Skogen är riktigt kul, idag var det lerigt o härligt, ångest inför första lerpölen innan man lerat ner sig ordentligt men sen är det bara att köra på :D

Bifogat

• Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    232.3 KB · Visningar: 41
Sitter här o försöker samla ork till att gå ner i garaget o fixa det sista, sååå nära på att somna.

Skogen är riktigt kul, idag var det lerigt o härligt, ångest inför första lerpölen innan man lerat ner sig ordentligt men sen är det bara att köra på :D

Men den väger ju 110 kilo mindre är min iaf! :)

Edit: Eeeh? Varför funkar inte länken?!111!!1111!

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back