Tuff 8-åring

Ta sen med att han har noll socialförmåga/vana så blir det sorgligare, sen allt han uppvisar är att han är bra på att upprepa vad hans far printat in i huvudet på honom.

Får man social kompetens av Facebook, Wordfeud, ....... ?

Deppigt inslag, men att dra några slutsatser om hur farligt det är att växa upp på landet går inte att göra utifrån det. Man skulle lätt kunna hitta en oföretagsam, blåögd och socialt snedtränad innerstadsunge och göra ett lika pekoralt reportage om. Dessutom är social kompetens överreklamerat. När jag vill få motorn i min bil fixad vänder jag mig helst till personen som ser ut och låter som den föddes i ett garage än nån käck välfriserad typ som nervöst börjar bläddra i en Haynes när jag vänder ryggen till. =)

Jag trodde inte det föddes nya orginal längre!

Det är allt annat än skadligt att växa upp i skogen..

Får man social kompetens av Facebook, Wordfeud, ....... ?
Nej nej nej nej inte det jag pratar om men han får det av att dela sandlåda med jämnåriga som snor hans leksaker... (Ett banalt exempel men du förstår nog)

För sista gången dataisolerade ungar är minst lika socialt handikapade som den där ungen men mindre praktiska.

Deppigt inslag, men att dra några slutsatser om hur farligt det är att växa upp på landet går inte att göra utifrån det. Man skulle lätt kunna hitta en oföretagsam, blåögd och socialt snedtränad innerstadsunge och göra ett lika pekoralt reportage om. Dessutom är social kompetens överreklamerat. När jag vill få motorn i min bil fixad vänder jag mig helst till personen som ser ut och låter som den föddes i ett garage än nån käck välfriserad typ som nervöst börjar bläddra i en Haynes när jag vänder ryggen till. =)
Sant sant men är ganska säker på att socialtkompetenta överlag mår bättre med sig själva (jag vet inte jag har ingen socialförmåga så jag e mest avis på dom som har)

Last edited:
...fler betongbarn skulle behöva en dos av att fippla lite på egen hand i garaget med något projekt.

Jag och mina bröder växte upp i obygden och trimmade mopeder, snodde farsans snöskoter och svetsade volvodiffar så mycket vi orkade under våran uppväxt. Jag skulle inte ha bytt den uppväxten för något - att man sällan står handfallen med något har jag att tacka min farsa för, GDS-tänket är djupt rotat.

Men alla vet ju att man blir vErldsbEst på allt om man är uppfödd i betongen. ;)

Rocknrollpojk, det ger hopp om framtiden, det är inte bara chipsätande tv-spelsfläppon som växer upp numera tydligen. :yoparty

Jag trodde inte det föddes nya orginal längre!

Det är allt annat än skadligt att växa upp i skogen..

Jag trodde med de skulle dö ut men vi verkar ha väldigt fel.
Nej de är inte skadligt att växa upp på landet. Däremot att inte komma in i civilisationen, och prata på detta vis när man är 8 år bådar för att han kommer prata lika värdelöst när han är 18.
Titta på epaungarna som kör runt korvkiosken tex.

Sen kan man vända på de med stadsungar som aldrig varit ute och träffat på djur liknande kor eller hästar. De är riktigt pinsamt att se att sådana ungar fortfarande också finns.

Social kompetens är överskattat, vem fan bryr sig om vad och hur en rörkrökare, elektriker, snickare, mek, plattsättare osv osv. har för sig när hörselskydden är av.

Alla kommer inte bli politiker, jurister eller säljare.

Men det är synd om pojken endå, dock inget ovanligt bland bönder även om det finns jämnåriga i närheten.

Framtiden är tryggad!

Får ju 8-åringar häromkring att verka som om dom aldrig varken vart utomhus eller försökt laga/fixa något... (Kanske är så, förresten)

Håller med i argumentet att den sociala kompetensen kanske blir lidande, men ännu är han inte så gammal. Skulle tro att han blir mjukare med stigande ålder.
Hallå liksom, han kopplar in blinkljus på MF 135:an (Eller är det en David Brown?) när ungarna i storstan slår varann som apor för att inte nån bjuder på godis...

Tippar på att finns det någon enda unge som är kompetent nog att bli en riktig elektriker i framtiden är det han.

Framtiden är tryggad!

Får ju 8-åringar häromkring att verka som om dom aldrig varken vart utomhus eller försökt laga/fixa något... (Kanske är så, förresten)

Håller med i argumentet att den sociala kompetensen kanske blir lidande, men ännu är han inte så gammal. Skulle tro att han blir mjukare med stigande ålder.
Hallå liksom, han kopplar in blinkljus på MF 135:an (Eller är det en David Brown?) när ungarna i storstan slår varann som apor för att inte nån bjuder på godis...

Tippar på att finns det någon enda unge som är kompetent nog att bli en riktig elektriker i framtiden är det han.
beror på hur du definierar elektriker vi spara just en snubbe som va bra på att skruva men hade ett eq på 2 gick verkligen inte att jobba med han och kunderna blev rädda för han.

Är ju inte det att han gör vettiga saker som jag hänger upp mig på, va själv med farsan i garaget och hjälpte till med lite allt möjligt mycket under min uppväxt så de säger jag absolut inget om
Men de går inte att lära sig det socialaspelet om man inte får spela det och utan socialkompetens blir man ensam och med tiden bitter.

beror på hur du definierar elektriker vi spara just en snubbe som va bra på att skruva men hade ett eq på 2 gick verkligen inte att jobba med han och kunderna blev rädda för han.

Är ju inte det att han gör vettiga saker som jag hänger upp mig på, va själv med farsan i garaget och hjälpte till med lite allt möjligt mycket under min uppväxt så de säger jag absolut inget om
Men de går inte att lära sig det socialaspelet om man inte får spela det och utan socialkompetens blir man ensam och med tiden bitter.
Jo, jo... Men han är ju inte så gammal ännu, den sociala biten tror jag inte på allvar är färdigutvecklad hos någon 8-åring.

Pojkjäveln måste ju dessutom gå i skolan nånstans...

Tänk så jävla bra att kunna säga ytill ungen att koppla in extraljus på bilen medans man själv gör nått annat, typ målar huset, lägger golv et.c.. :)

:fakta Den där grabben kommer landa på nån högskola och där kommer ingen fatta att han är asocial för majoriteten av hans klasskompisar är likadana.

Jag skulle aldrig flytta till något ensligt ställe med tanke på barnen. De behöver umgås med jämnåriga på sin fritid annars blir de som mupparna i Outsiders som berättar om sin speciella kontakt med djur. Inte så jävla konstigt då enda kompisen var en döv hamster...

*/ ?>
Nyheter
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage