Trådlös mellanstation

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Hejsan!

Bytte till Telia här hemma och jag har routern på övervåningen och jag sitter med datorn i andra sidan av kåken.

Så jag har en router kvar. Tänkte försöka strunta i kablar nu då det är så omodernt :). Och ganska jobbigt när man måste dra runt hela kåken och få det snyggt.

Är det någon här som vet hur jag kan få denna router som jag inte har någon användning av än som någon slags mellanstation eller liknande så jag får full internet koppling mellan min dator och routern på övervåningen?

"Hej, jag har en bil. Vilken motor ska jag har för att kunna köra fortare?"

Dvs, vad har du för utrustning därhemma?

Du sätter din överblivna router i extender/bridge/repeater/AP-läge (olika tillverkare kallar det olika).

För mer hjälp så se Andersbrink´s inlägg. ;)

Kablar är aldrig omodernt! :)

Du sätter din överblivna router i extender/bridge/repeater/AP-läge (olika tillverkare kallar det olika).

För mer hjälp så se Andersbrink´s inlägg. ;)
Vad heter det om man har Netgear?

Har en router som ligger så den kan ju få jobba lite i andra änden av lägenheten :)

Vad heter det om man har Netgear?

Har en router som ligger så den kan ju få jobba lite i andra änden av lägenheten :)

Om du har kontakt där så sätt inte upp den, fler saker gör inte soppan godare.

Att utöka nätet gör man om det behövs, inte annars.

Jag har dåligt minne, men jag tror aldrig jag sett repeaterläge på en router.:va

Tror du har dåligt minne då. ;)

Jag har själv satt ett gäng "routrar" i repeaterläge... förutsatt att vi nu pratar om det som gemene man pratar om när de säger router (Typ Netgear VNDR3700, Dlink dir-655).

Tror du har dåligt minne då. ;)

Jag har själv satt ett gäng "routrar" i repeaterläge... förutsatt att vi nu pratar om det som gemene man pratar om när de säger router (Typ Netgear VNDR3700, Dlink dir-655).

Fan vad gammal jag är.:mad:

Jag får tro på ditt ord för det står inget om det i specarna på dom.

För du menar väl att den skall repetera en annan router eller AP trådlöst, alltså både in och ut.

Men hittade den här när jag rotade. http://www.netgear.com/service-prov...roadband/3g-4g-mobile-broadband/MSRB2500.aspx

Men den finns inte att köpa någonstans, antar att den är lika bra som deras nas.

Min WNR3500v2 verkar ha fått funktionen via en firmware uppgradering, för jag är ganska säker på att den inte fanns innan. :va

Fan vad gammal jag är.:mad:

Jag får tro på ditt ord för det står inget om det i specarna på dom.

För du menar väl att den skall repetera en annan router eller AP trådlöst, alltså både in och ut.

Men hittade den här när jag rotade. http://www.netgear.com/service-prov...roadband/3g-4g-mobile-broadband/MSRB2500.aspx

Men den finns inte att köpa någonstans, antar att den är lika bra som deras nas.

Öööh, det där är väl en 3G-repeater... inte för trådlösa nät. :va

Min WNR3500v2 verkar ha fått funktionen via en firmware uppgradering, för jag är ganska säker på att den inte fanns innan. :va

På din skulle jag slänga in dd-wrt istället och njuta av möjligheten att kunna konfa den precis så som jag själv vill. :tummenupp

Last edited:
Öööh, det där är väl en 3G-repeater... inte för trådlösa nät. :va

På din skulle jag slänga in dd-wrt istället och njuta av möjligheten att kunna konfa den precis så som jag själv vill. :tummenupp

Inte bara 3g, mobiltrafik oxå, men ja ganska ot men dom växer inte på träd direkt.

Jag är nöjd med den precis som den är, jag kan släppa igenom de portar jag vill, WPA2 och tillräcklig troughput. Varför krångla till saker och ting? :va

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D