Vad fan hände med höstpriset?

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Sicken tråd... Det funkar inte med "listpriser" på entusiastfordon!

2 till synes lika hojar kan ivf jag värdera väldigt olika när man väl är på plats. Rätt säljare med finfint garage & koll på grejorna kostar mer.

Likaväl kan jag sälja en hoj billigare än tänkt till rätt köpare. Att pruta med resonemang som i denna tråden, skulle inte tro det...
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Här är ett bra höst pris.. :tummenupp Blocket

OT:
En sak som förbryllar mig är att om nu de små felen som finns på fordonet är lätta att åtgärda, varför har inte säljaren gjort det!? :va

Om säljaren inte orkar ta tag i smågrejer så kanske det är så att denne inte heller hållit efter de större puckarna heller. Så tänker jag.

Ovanstående gäller generellt på annonser.
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
OT:
En sak som förbryllar mig är att om nu de små felen som finns på fordonet är lätta att åtgärda, varför har inte säljaren gjort det!? :va

Om säljaren inte orkar ta tag i smågrejer så kanske det är så att denne inte heller hållit efter de större puckarna heller. Så tänker jag.

Ovanstående gäller generellt på annonser.

Då kan jag svara dig eftersom det är jag som är säljaren. ;)

Först vill jag fråga dig om du läst annonsen?

Första felet: skivan fram det sitter väl sex bultar som man måste lossna inte så svårt.

Andra felet: gaffeln läcker jag hade lätt kunnat bytt detta men eftersom jag har fyra bilar som måste jobbas med och fem hojar och ett hus som jag håller på att dränera runt grunden och så har jag ett litet barn hemma som kräver sin tid.

Tredje felet: det sitter nya blinkers på den som är led men jag använder inte blinkers så jag har aldrig skaffat mig ett sånt relä..

Så det finns alltså ingen tid till att fixa felen. Hoppas detta svara på din fråga. :tummenupp
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Då kan jag svara dig eftersom det är jag som är säljaren. ;)

Först vill jag fråga dig om du läst annonsen?

Första felet: skivan fram det sitter väl sex bultar som man måste lossna inte så svårt.

Andra felet: gaffeln läcker jag hade lätt kunnat bytt detta men eftersom jag har fyra bilar som måste jobbas med och fem hojar och ett hus som jag håller på att dränera runt grunden och så har jag ett litet barn hemma som kräver sin tid.

Tredje felet: det sitter nya blinkers på den som är led men jag använder inte blinkers så jag har aldrig skaffat mig ett sånt relä..

Så det finns alltså ingen tid till att fixa felen. Hoppas detta svara på din fråga. :tummenupp

Snabbt, sakligt och snärtigt svar där. :tummenupp

Tackar.

Läste annonsen och reagerade som jag gjorde för att det är alltför vanligt med "små enkla fel" i annonser i allmänhet. Det var inte min avsikt att punktmarkera just din annons. Lycka till med försäljningen!
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
OT:
En sak som förbryllar mig är att om nu de små felen som finns på fordonet är lätta att åtgärda, varför har inte säljaren gjort det!? :va

Om säljaren inte orkar ta tag i smågrejer så kanske det är så att denne inte heller hållit efter de större puckarna heller. Så tänker jag.

Ovanstående gäller generellt på annonser.

Håller med till 100%..
Är det nått som behövs fixas innan försäljning, fixar jag alltid detta.
Men så har jag heller aldrig nått större problem att sälja heller :D
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Nja, http://www.blocket.se/lulea/Honda_CBR900RR_Fireblade_36457741.htm?ca=15&w=3

Kan man dessutom köpa en 5-6 år nyare felfri hoj för de pengarna så blir den svårsåld. Synd för jag hade vart intresserad av din om det inte vore för just priset...

Edit: Här var ju ett riktigt klipp annars! :död http://www.blocket.se/goteborg/Honda_CBR900RR_Fireblade_NR8_i_varlden_28069586.htm?ca=15&w=2&last=1

Ja om man är samlare så är ju den sistnämnda ett klipp ja,
den 8e tillverkade hojen i världen och den första i Sverige.

Var väl den som satte ny standard på låg vikt på supersporthojar
tex.

Klart att det är dyrt för att köra på gatan med men som samlare
kan det nog vara ett helt okej pris.
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Ja om man är samlare så är ju den sistnämnda ett klipp ja,
den 8e tillverkade hojen i världen och den första i Sverige.

Var väl den som satte ny standard på låg vikt på supersporthojar
tex.

Klart att det är dyrt för att köra på gatan med men som samlare
kan det nog vara ett helt okej pris.

Tror du verkligen att det är samlarvärde i den?
Jag tror det är gammal skit som säljaren desperat försöker hitta på argument för att få upp priset på

Den var ju äldre och har gått längre och ser inte ut att vara i bästa skick direkt men den var billigare helt klart. :tummenupp

Vad hade du villat betala för tex min hoj då?

15 om grejerna var fixade. 10 max som den står nu.
För bara lite mer så får du ju en hoj i mkt bättre skick 5 år nyare och kanske hälften av milen.

Nu ska jag inte sälja min hoj då jag tycker att jag får för lite vid eventuell försäljning samt att jag är nöjd för det jag kör. Men OM jag skulle sälja min hoj, så skulle jag gissa att jag får ut ca 25000:- då är det en -99 2000 mil, nära nyskick. Gissa vilken man skulle välja jämfört med din cbr?
 
Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag skulle nog tycka 13-14k är rimligt för cbr'n som den står nu, och 17-18k om den var utan fel i ett vettigt skick. 20-21k, ÄR dyrt med deffekter. Sen om du får ut det eller inte är en annan femma, det får du säkert om du har tålamod. Men billigt är det iaf inte.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top