Politiskt Inkorrekt stänger ner...slut på sanningen?

Faktum är att de enda artiklarna jag någonsin läste där länkades via SH som underlag på någon fakta/sanning som medlemmen ville få fram. Saknaden är inte stor från min sida med andra ord. Men det ser ju ut som om man kommer att starta upp en ny sida med liknande innehåll. Same shit, different name.

"Vi vill åter igen påminna om att arbete pågår för att skapa en ny sajt som kommer att fortsätta granska svensk media, politik och debatt. De som tror att det nu är fritt fram att fortsätta förvanska och vinkla tar alltså gruvligt fel. Även om PI:s redaktion inte kommer att vara inblandade i detta, utan endast ett par skribenter från vår sida, har vi fullt förtroende för att den kommer att bli minst lika populär med lika stort inflytande på sikt."

Jag är kluven.
Å ena sidan tycker jag att vinklingen på PI:s artiklar ibland var lite väl invandrarfientlig. Men samtidigt hatar jag att personer som Petter Larsson får vatten på sina kvarnar.

Vill man att studentvänstern från landets journalistskolor ska filtrera alla nyheter genom sitt rosaskimmer så är det ju en önskvärd utveckling.

Problemet är att dom som vill ha en osminkad ofiltrerad nyhetsrapportering nu kanske söker sig till betydligt sämre källor än PI någonsin var.

PI granskades dagligen rovgirigt av traditionell vänstermedia som inget högre önskade än att hitta ett faktafel på PI att slå ner på.

Dom hittade inga lögner och väldigt sällan några faktafel, visst PI vallde sina nyheter och vilken vinkling dom skulle ha, men det gör traditionella vänstermedia också.

Risken är som sagt att folket som läste PI istället drivs till sämre sidor för att hitta den ofiltrerade sanningen och kanske istället hittar direkta felaktigheter.
Många läser ju Flashback, och där blandas ju rena fabler med spekulationer och personliga påhopp hejvilt, där tycker jag att PI var ett mycket bättre alternativ.

Vill man att studentvänstern från landets journalistskolor ska filtrera alla nyheter genom sitt rosaskimmer så är det ju en önskvärd utveckling.

:va. Missat att 90% av landets tidningar är borgerliga? Nu förtiden är ju bara Aftonbladet som är en större vänster tidning... dock är dem privat ägd och ofta ganska borgerlig på ledaren även om dom plikt skyldigast försvarar socialdemokratiska partiet men med ständiga utspel mot vänster fallang och än mer mot vänster partiet och miljö partiet.

Riktiga vänster tidningar finns tyvärr bara i norra Sverige och i väldigt små upplagor.

:va. Missat att 90% av landets tidningar är borgerliga? Nu förtiden är ju bara Aftonbladet som är en större vänster tidning... dock är dem privat ägd och ofta ganska borgerlig på ledaren även om dom plikt skyldigast försvarar socialdemokratiska partiet men med ständiga utspel mot vänster fallang och än mer mot vänster partiet och miljö partiet.

Riktiga vänster tidningar finns tyvärr bara i norra Sverige och i väldigt små upplagor.

Missat att typ 70% av journalisterna i Sverige är vänster?

Har du missat att dom flesta journalister politiskt landar till vänster om Lenin?

Är dom riktigt färska från journalisthögskolan så är dom lite mer vänster än så, har dom jobbat ett helt liv så är dom bara gråsossar...

Oavsett vilket media dom jobbar för.

Verkligen?
Rekommenderar att du gräver dig ur den snögrottan du befinner dig i och lukta på blommorna istället. :va

Att svenskar inte tycker att media är vänster visar hur vänster Sverige är.

(Journalister svarar gång på gång i undersökningar själva att de är vänster)

...högerns motsvarighet till kamratposten lägger ner. nu har ni ju chansen att träffas irl istället och leka med kottar tex och jämföra lajvdräkter :lol

För det har Jiiiimmy sagt.... :rofl

Jag vet inte vem du försöker göra dig lustig över här, men om journalisterna själva säger att dom är vänster måste man väl tro på dom...

Eller menar du att dom saknar trovärdighet även då?

Jag vet inte vem du försöker göra dig lustig över här, men om journalisterna själva säger att dom är vänster måste man väl tro på dom...

Länka gärna till en undersökning där en majoritet av journalisterna säger sig stå till vänster om Lenin som du påstod.

För jag antar du vet vad Lenin står för och att det inte är samma sak som att stödja de numera marknads orienterade socialdemokraterna, eller så kallade socialliberaler i "nya" (M) och "gamla" (FP).

Men alla som inte håller med Jiiimmyyy är väl vänster om Lenin i dessa dagar..

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret