Hejsan!
Vill meddela alla innan detta innan det genomförs! Det arbetas på att Sporthoj ska få en ny design och layout. Exakta detaljer är inte klara. Jag är den som kommer göra jobbet tillsammans med Egmont (ägarna). Orsakerna är flera. Ska försöka lista dom här. Vänligen ha öppenhet i sinnet att det testas nya sätt att förbättra SH på för alla parter, läsare och annonsörer!
Sajtens förändringar
Vad händer med annonserna?
Det har klagats mycket på annonserna, det går inte ohört. Men det är en svårlöst knut. Egmont (ägarna) lyssnar såklart och vill att alla ska vara nöjda. Annonserna måste vara kvar då de grundar för sajtens existens (uttjatat, men så är det).
Planerade ändringar
Syftet med uppdateringen är att göra läsningen av sidan BÄTTRE för både läsare och potentiella annonsörer.
Uppdateringen är tänkt att ske innan årsskiftet!
Tar gärna konstruktiv kritik här. Alla får tala, men håll det på vettig nivå tack. Vi vet hur det är känsligt att byta och justera innehåll på en sajt, speciellt annonser. Men vi måste börja någonstans. Sen när layouten är lanserad kommer säkert kritik och justeringar kan då göras i efterhand om det behövs. Inget är skrivet i sten, mer än att det kommer ske förändringar på vart annonserna syns på sajten.
Jag ser själv mest fram emot att fräscha upp SH:s design och kod!
Går allt väl kan det kanske finnas utrymme i budgeten att installera riktigt bra nya funktioner. När det är dags kommer jag fråga alla här vad som önskas. Men det tar vi då!
Kommentera gärna.
Vill meddela alla innan detta innan det genomförs! Det arbetas på att Sporthoj ska få en ny design och layout. Exakta detaljer är inte klara. Jag är den som kommer göra jobbet tillsammans med Egmont (ägarna). Orsakerna är flera. Ska försöka lista dom här. Vänligen ha öppenhet i sinnet att det testas nya sätt att förbättra SH på för alla parter, läsare och annonsörer!
Sajtens förändringar
- Sajten smalnas av till 980 pixlar.
- Ny högerkolum med inte enbart annonser
- Förbättra koden och säkerheten runt medlemmars personuppgifter
- Installera ett nytt bakomliggande CMS
- Bloggar & Garage slås ihop (mer åt Garage-hållet)
- Förfinande av existerande funktioner och menyer
- Det är dags...! Senast uppd. 2008...
- Eventuellt uppgradera till vBulletin 4
Vad händer med annonserna?
Det har klagats mycket på annonserna, det går inte ohört. Men det är en svårlöst knut. Egmont (ägarna) lyssnar såklart och vill att alla ska vara nöjda. Annonserna måste vara kvar då de grundar för sajtens existens (uttjatat, men så är det).
Planerade ändringar
- Annonserna kommer flyttas om och visas på andra ställen än idag.
- Ny policy för annonsörerna att minska animationer.
- Vi vill inte att de ska vara störande. Vilket de kan vara nu.
- Detta kan komma ta tid (då annonsörerna redan betalat för en period framöver)
- Annonserna kommer inte bara ligga i högerkolumnen.
- Annonser kommer visas på en rad efter första trådinlägget.
- Tanken är att annonserna ska flyta med innehållet på ett bra sätt i ett zickzackmönster och inte vara störande "fläck" på skärmen.
- Nytt annonsformat 980x120 (topp-bannerpositionen)
Syftet med uppdateringen är att göra läsningen av sidan BÄTTRE för både läsare och potentiella annonsörer.
Uppdateringen är tänkt att ske innan årsskiftet!
Tar gärna konstruktiv kritik här. Alla får tala, men håll det på vettig nivå tack. Vi vet hur det är känsligt att byta och justera innehåll på en sajt, speciellt annonser. Men vi måste börja någonstans. Sen när layouten är lanserad kommer säkert kritik och justeringar kan då göras i efterhand om det behövs. Inget är skrivet i sten, mer än att det kommer ske förändringar på vart annonserna syns på sajten.
Jag ser själv mest fram emot att fräscha upp SH:s design och kod!

Går allt väl kan det kanske finnas utrymme i budgeten att installera riktigt bra nya funktioner. När det är dags kommer jag fråga alla här vad som önskas. Men det tar vi då!
Kommentera gärna.