Väggstereo

Bang & Olufsen Beosound 5 Encore

bang-olufsen-beosound-5-encore-1049024-flash.jpg

10-13-08-beosound5.jpg

Tack kompis! Men jag hade mer tänkt mig en i studentprisklassen :):tummenupp

Baxa'ren, LR är'u feg, va?

Annars är nog det billigaste/smartaste att köpa en iPhone docka/högtalare och sätta på väggen. Dom är smala, billiga och levererar ljud efter prisklass.

120058.jpg

vägstereo är det väl nästan bara B&O som sysslar med så utbudet är begränsat.

Ja, B&O har haft en del produkter genom åren som är enkla att integrera. Lite av deras kännetecken.

Vet inte om den är prisvärd, då priserna fortfarande är rätt så höga, men en Bang Olufsen Center Overture med ett par Beolab 2500 håller än idag när det gäller designen. En sådan hade jag nog kunnat tänka mig i en liten studentlya.

Att B&O inte har pekskärm på den väggmanicken är för mig väldigt svårt att förstå. Rattar, och då pratar vi på hemelektronik :tuttar, är väl rätt 2000.

Ja, B&O har haft en del produkter genom åren som är enkla att integrera. Lite av deras kännetecken.

Vet inte om den är prisvärd, då priserna fortfarande är rätt så höga, men en Bang Olufsen Center Overture med ett par Beolab 2500 håller än idag när det gäller designen. En sådan hade jag nog kunnat tänka mig i en liten studentlya.

Oh yes....

Jag kör B&O från 90-talet i studentlyan, lika snygga nu som då. Fast är man ute efter att kunna styra den med en app eller integrera den med sin butplugg är det fel pryl....

Jag har en i garaget, säkert av märket tristar eller nåt, den låter kasst men är snygg på väggen...

I en studentlya borde ju ett par bra datorhögtalare utklassa alla väggstereos i samma prisklass, radio kan du streama, spotify och eventuella CD's tat datorn och dessutom kan den blinka med bildskärmen också.

Jag kör med den här på högkant och högtalarna i takfäste. Fråga Guw om där åtgår många skruvar att få upp den...

*BeoSystem*

Kan tänka mig det. Våran 3000 från -70 som vi har i garaget är inte att leka med heller.
Nackdelen med den är väl att det blir lite lurigt att komma åt reglagen om den står på högkant.
CRI_60419.jpg

Blev en liten shoppingrunda! Köpte den jag länka till på siba. Den e kanon!
Ska ha den i badrummet så man kan ligga o lyssna på musik o ha på när man e för jävla dålig i kistan o har dambesök.... :D

Jag kör med den här på högkant och högtalarna i takfäste. Fråga Guw om där åtgår många skruvar att få upp den...

Jag har också en del B&O stereo prylar. Låter inte alls så illa som folk vill framställa det. Men för samma pengar kan man givetvis få betydligt bättre ljud om man nu inte köper ett par Beolab 5. I den prisklassen är de svåra att slå om man ser till vad man får.

Jag tidigare en sådan där Bang Olufsen Center Overture jag nämnde tidigare. Sålde den för samma pengar jag köpte den ny för 10 år senare tack vare att man höjt nypriset allt eftersom. Nästan som att köpa en samtida Rolex klocka och sälja den 10 år senare. Högtalarna som jag köpte samtidigt som Overturen kan jag idag sälja för mer än vad jag köpte dem för nya. Nu tror jag inte att det här kommer att hålla i sig för all framtid. Men jag vet inget annat stereo fabrikat som håller samma värde på andrahandsmarknaden. En annan sak jag gillar med Bang Olufsen är att de verkligen håller en rimlig prisnivå på service och reparationer. Det är lönsamt att lämna in grejerna även när åldern tar ut sin tand på vissa komponenter.

Hur låter de där gamla Beovox Redline högtalarna? Har funderat på att köpa ett par till en Beocenter 9500 jag köpte begagnad som jag tänkte ha på kontoret i ett senare skede.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda