Tävling: När-avgår-Håkan-Juholt-tråden

Sorry, men han kommer inte att avgå.
Det lönar sig bättre att tvingas bort... Avgångsvederlag och tröstjobb som landshövding eller motsvarande är det som lockar just nu...

Måndag kl 14:00 men jag kommer nog inte vara online då så jag säger "nu" redan nu istället.

Han avgår ju självmant officiellt men egentligen får han givetvis sparken och då måste de ju fixa ett nytt jobb åt honom först.

Som flera påpekat kommer han givetvis att få sparken, men officiellt avsäga sig uppdraget då han själv anser det bäst för partiet. Och han kommer fortsätta jobba för floskler och kommunistsnack inom partiet som valfri tjänstemannaposition alternativt nån form av mellanchefspost i nåt utskott.

Som flera påpekat kommer han givetvis att få sparken, men officiellt avsäga sig uppdraget då han själv anser det bäst för partiet. Och han kommer fortsätta jobba för floskler och kommunistsnack inom partiet som valfri tjänstemannaposition alternativt nån form av mellanchefspost i nåt utskott.

Får hoppas att det inte blir så mycket pappersjobb för honom, för han verkar ju ha lite problem med sådant.

Jag säger väl: NU!

Minuten innan jag på TV4 nyheterna ser när de går ut och säger att partistyrelsen backar upp honom och att hans uppdrag för en tid framåt är att "återvinna" (hur det nu ska gå till) väljarnas förtroende, då han redan har partiets stöd.

(Jag står fast vid att det brakar internt under helgen, kommer ut skvaller till på måndag, och offiell avgång på tisdag.

Liksom många förslagna tjuvar innan honom...
sickan+j%C3%B6nsson.jpg

Nu, och sen kommer kommuner och landsting anlita honom som svindyr konsult inom rese och bostads frågor.:huvet

Last edited:
Puckot sitter kvar åtminstone någon dag till. Presskonferens as we speek...

Bra Juholt...låt inte mediadrevet bestämma vem som skall vara partiledare bara för att journalister inte orkar skriva om något vettigt i dagens Sverige. Hela affären har fått absurda proportioner.

*/ ?>
Back