"Vårdare dödades på häktets rastgård"

Ni kan ju gnälla på Bullys brist på att vara pk hur mycket ni vill men han sammanfattar nog väldigt bra vad som gått snett. Lägg även till vad Lagom skriver så har väl de flesta pusselbitar fallit på plats.

Sätter man fel man på ett jobb så går det förr eller senare åt skogen. Två kvinnor ensamma tillsammans med en våldsbrottsling och utan mer backup i närheten. Det kanske funkar en gång eller två men förr eller senare händer det som aldrig får hända. Och vad ska man med arbetskollegor till om dom springer iväg när dom behövs som mest?
Med ett sådant där jobb förväntar man sig att ha kollegor som är berädda att gå in i döden för att kunna assistera, inte några harhjärtan som bara vill ligga under en korkek. Sen finns det många män som också skulle ha sprungit iväg men dom ska inte heller ha sådana där arbeten.

Nu har ju slowroller redan vägt in i diskussionen och skjutit ner argumentet med att kvinnor är sämre fångvårdare (har för mig att han jobbar inom fångvården) och att det snarare i det här fallet brustit i rutiner på flera ställen...
Könet på vårdarna har väldigt lite med det att göra.

Nu har ju slowroller redan vägt in i diskussionen och skjutit ner argumentet med att kvinnor är sämre fångvårdare (har för mig att han jobbar inom fångvården) och att det snarare i det här fallet brustit i rutiner på flera ställen...
Könet på vårdarna har väldigt lite med det att göra.

Kvinnor fyller säkert en bra funktion och minskar våldet i fängelserna precis som kvinnliga krogvakter är bättre på att avstyra bråk men ibland smäller säkringarna ändå hos vissa knäppgökar och därefter är det bara muskler som räknas.

Och med muskler samanfattar jag lite mer än bara muskler.

Kvinnor fyller säkert en bra funktion och minskar våldet i fängelserna precis som kvinnliga krogvakter är bättre på att avstyra bråk men ibland smäller säkringarna ändå hos vissa knäppgökar och därefter är det bara muskler som räknas.

Och med muskler samanfattar jag lite mer än bara muskler.

Det inget problem rent fysiskt för kvinnor att slåss... Muskler hamnar väl på en tredje eller fjärde plats bland saker som är viktigt när man är i handgemäng.

Det inget problem rent fysiskt för kvinnor att slåss... Muskler hamnar väl på en tredje eller fjärde plats bland saker som är viktigt när man är i handgemäng.

Läs min sista rad en gång till och fundera en liten stund på vad det kan betyda.

Sen kan vi nog ändå anta att den genomsnittlige kåkfararen har betydligt mer kompetens än den genomsnittlige pliten på området handgemäng även om du har rätt i någon mån.

Vidare så kan du vara hur kompetent du vill om du ska slåss med någon som har dubbelt så mycket muskler som dig. Det biter liksom inte med myggbet på vissa. Tro mig eller ej men jag har prövat de flesta varianter på det området. Tvärtom skulle jag vilja hävda att många(ofta tjejer) som tränat lite självförsvar i någon form har ofta en lite väl naiv bild av sin förmåga.

Och lägger sedan kompisen benen på ryggen så spelar inget av det där nån roll längre.

Läs min sista rad en gång till och fundera en liten stund på vad det kan betyda.

Sen kan vi nog ändå anta att den genomsnittlige kåkfararen har betydligt mer kompetens än den genomsnittlige pliten på området handgemäng även om du har rätt i någon mån.

Vidare så kan du vara hur kompetent du vill om du ska slåss med någon som har dubbelt så mycket muskler som dig. Det biter liksom inte med myggbet på vissa. Tro mig eller ej men jag har prövat de flesta varianter på det området. Tvärtom skulle jag vilja hävda att många(ofta tjejer) som tränat lite självförsvar i någon form har ofta en lite väl naiv bild av sin förmåga.

Och lägger sedan kompisen benen på ryggen så spelar inget av det där nån roll längre.

Jag förstod det, men att ta upp muskler i första hand när det är psyket som måste tränas först och främst? Det var väl det som var min poäng... Och helt sant, man kan inte mangla på hårda/tåliga saker på kroppen utan tillhygge eller vikt att lägga bakom. Nu hade ju vakterna tillhygge, och hon som la benen på ryggen borde ju ha kunnat dra den andra snubben rätt bra i bakhuvudet eller på andra bra ställen med sin batong när han var upptagen med att mata slag i huvudet på den andra liggande vakten...

Och jag tror nog med att någon som sitter inlåst pga att de är våldsamma antagligen har bra med praktisk erfarenhet av handgemäng... Fast, det borde fångvårdare med ha.

Och helt klart har töser som bara gått på någon timmes självförsvar en lite dålig bild av vad som faktiskt behövs när det ska slåss... Jag var med några gånger som avslut på sådana självförsvarsutbldningar, och det var nästan löjligt hur överraskade töserna blev när jag inte släppte dem för att de puttade lite på mig... Och hur det gick upp en liten talgdank när de insåg att det krävs mer på riktigt än på träning.

Om vi säger att teknik är #1, vad är då på andraplats och tredje?

Jag skulle väl snarare ranka psyke över teknik. Sedan nog kommer fysisk form för dagen (förkyld eller annat sånt skoj nedsättande), och därefter nånstans muskelmassa... Muskelmassan hjälper möjligtvis till att sätta vikt bakom slagen, men har man inte psyke för att skada andra, tekniken för att leverera det, och sånt där, så är musklerna bara för syns skull...

Skulle väl funka med bojjor med så att våldsamma fångar inte är så rörliga

Naturligtvis ska de inte anställa puddingar. Det ska vara riktiga rivjärn. Så att internerna instinktivt lubbar tillbaks till cellen och gömmer sig under sängen

Lelijkevrouw.gif

Last edited:
Last edited:
Ni tycker jag var taskig i mitt uttryck men vänta bara på utredningen, förvånar mig inte om det var nå förhållande eller sexuellt iblandad mellan nån av dessa kvinnor och psykfången.

Vad fan är det med (SH)folk?

Det var inte en kuk och två fittor som det hela handlar om, det handlar om tre individer, en (för)stört och två normala skattebetalande medborgare som jobbade.

Jag undrar mer vad som gick så jäkla snett, och om det bara var i den stördes huvud eller rutiner bröts, regler bröts, hot förekom, felaktiga handlingar, provocerande eller inte?
Jag undrar INTE om vilka test en brandman genomför eller om dessa siffror/krav har höjts eller sänkts p.g.a tjejer, jämställdhetsförsök eller hur många manliga flygvärdinnor det finns.......

Ni kan ju gnälla på Bullys brist på att vara pk hur mycket ni vill men han sammanfattar nog väldigt bra vad som gått snett. Lägg även till vad Lagom skriver så har väl de flesta pusselbitar fallit på plats.

Sätter man fel man på ett jobb så går det förr eller senare åt skogen. Två kvinnor ensamma tillsammans med en våldsbrottsling och utan mer backup i närheten. Det kanske funkar en gång eller två men förr eller senare händer det som aldrig får hända. Och vad ska man med arbetskollegor till om dom springer iväg när dom behövs som mest?
Med ett sådant där jobb förväntar man sig att ha kollegor som är berädda att gå in i döden för att kunna assistera, inte några harhjärtan som bara vill ligga under en korkek. Sen finns det många män som också skulle ha sprungit iväg men dom ska inte heller ha sådana där arbeten.

Jaha, så bara för att det var två tjejer så tänkte han "nä nu jävlar ska det misshandlas till döds, lär vara en bra merit i framtiden och korta ner min kommande strafftid"?... härligt med SH-logik, allt är så svart på vitt och framförallt simpelt....

Men gött med din sista kommentar "Sen finns det många män som också..."
Exakt vad jag menade med mitt inlägg om man läser mellan raderna, att stirra blint på könet (hehe) som många andra i den här tråden, tyder bara på att man är en fördomsfull idiot med skygglappar. Det sköna med att ha mentala skygglappar är ju dock att man alltid har rätt i sin egna lilla värld samt är expert på allt.

tyder bara på att man är en fördomsfull idiot med skygglappar.

Ja, hur kan någon vara så fordomsfull så han tror att män är starkare än kvinnor? Och hur kan man tro att två män är bättre än två kvinnor på att bryta ner en våldsverkare som flippat ur?
Jag tycker att i jämnställdhetens namn så kan vi sluta med damidrott för kvinnor är lika duktiga som män på alla fysiska aktiviteter.

Nej fundera lite nu va? Bara för att vi alla är jämnlika så betyder det inte att vi alla är lika! Även om det finns en och annan kvinna som kan spöa skiten ur dig så betyder det inte att det finns särskillt många kvinnor i detta land som bryter ner en genomsnittlig yrkeskriminell våldsverkare. Tror faktiskt fingarna räcker till för att räkna dom kvinnorna.

Det sköna med att ha mentala skygglappar är ju dock att man alltid har rätt i sin egna lilla värld samt är expert på allt.

Du sa det själv! Hur kan man vara så trångsynt att man förväntar sig god moral av en våldsdömd fängelseintern? Och sen påstå att andra har skygglappar? :D

Jag betraktar internen som ett djur och förväntar mig inga som helst moraliskt från honom. Vad som rör sig hans huvud är helt irrelevant här. Om man går in i björnburen på skansen så kan man förvänta sig vissa följder.
Att han spårar ur är liksom vad man rent statistiskt kan vänta sig förr eller senare och då bör vakterna var redo för det.
Visst finns det kvinnor som klarar av en sån situation men att den ena av dom la benen på ryggen och den andra blev ihjälslagen är väl även för dig ett solklart bevis för att dessa fångvaktare inte var tillräckligt tränade för sitt jobb.

Last edited:
Jaha, så bara för att det var två tjejer så tänkte han "nä nu jävlar ska det misshandlas till döds, lär vara en bra merit i framtiden och korta ner min kommande strafftid"?... härligt med SH-logik, allt är så svart på vitt och framförallt simpelt....

Hur tänkte du nu? :va

Batong är ju knappt ens ett vapen och hon har antagligen två armar, två ben och en skalle kvar att jobba men så jag tycker inte det är någon godkänd ursäkt att lämna sin kollega.

Nu vet jag inte hur deras larm funkar, men är alternativet (förutom att fly och larma) att riskera att själv bli lynchad utan larm så gjorde hon väl rätt.

Sen hade givetvis en karlakarl gjort slarvsylta med honom men det är en annan sak
;)

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage