Bästa TV för 6000-8000kr, hösten 2011?

• Thread starter Thread starter Zee
  • Start date Start date

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Tydligen stödjer inte min Philips 47" Full HD LCD (47PFL9632D, 20.000kr) HDCP via HDMI så den måste ersättas. :huvet Aldrig mer Philips!

Så vad är det som gäller idag 2011? Känns som det är LED man ska ha, 3D känns ghey, DLNA är ett måste. Vad mer? Vad har man Wifi till i en TV??

Mest bang-for-a-buck = Samsung UE46D5005 för ~6500kr? Är Samsung bra skit? Har en Samsung Galaxy S2 nalle och skärmen i den är helt fakking outstanding, så är deras TV-apparater hälften så bra så...

Vad säger panelen? Sony är säkert bra med de ligger några tusingar högre och det känns som man pröjsar för märket mer än något annat.

På det här forumet måste man ha en Panasonic Plasma och allt under 52" är för litet.

Så, nu har jag sammanfogat samtliga köpa tv trådar genom tiderna åt dig!

(EDIT)

Funderar du på att byta bil i samma veva så måste man ha en BMW.

Köp en kombi så att du rymmer hunden, som måste vara av någon kamphundsras också.

En R1a och tribaltatuering förutsätter jag att du har redan.

Last edited:
Ok, tänkte mig lite mer seriöst svar men det kanske är fel forum. Glömde säga att det ska vara minst 46".

P.s. BMW har jag redan.

Last edited:
Ja, Samsung är riktigt bra skit. De har både design och bildkvalité på sin sida medan Panasonic bara har förstått en av dessa två faktorer.
Philips med sina egna jävla lösningar är avskyvärda, har ägt en philips-tv och kommer aldrig mer göra om det misstaget.

Jag köpte en Sony NX710 förra veckan. Grymt nöjd med den det lilla jag har hunnit testa! Kostar visserligen 10k men det kanske går att pruta sig till lite billigare då den börjar bli "gammal".

Har DLNA via inbyggd wifi, och allt annat man "måste" ha.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=685967

Köpte en Samsung UE46D6325 för 9'. Kändes rätt billigt och mycket prisvärt.

Då kommer jag och hämtar din gamla för en bråkdel av vad den är värd då =)

Har du uppgraderat till senaste firmware? Tror där finns HDCP stöd ....

Annars kan du ju köpa en HDCP decoder som du ansluter innan skärmen.

Köpte en samsung, med nått långt konstigt art nummer som vanligt.. Men va väl med 3d och wifi och allt annat som känns onödigt. 3D har jag inte ens funderat på att använda än. Wifi däremot va väldigt praktiskt! Mest för att man kan styra tvn med en app till telefonen varje gång man inte hittar fjärren :gnissla

En annan trevlig funktion är ju att det går att spela upp/in film från en hdd direkt så man kan kasta media spelaren :tummenupp

Jag köpte en Sony KDL-46HX800 för någon månad sedan.
7990:- på Mediamarkt.

Är en 46" Led tv med lite roliga funktioner (3d, internet, mediaspelare osv).
Då detta är en 3d-tv så har jag givetvis provat detta.
Och kan säga att det fungerar utmärkt! Riktigt skoj att sitta och spela, kolla på film m.m med den här funktionen på.

Om du köper en 3d-tv så kan jag tipsa om filmen:
Sharks 3D. Är en dokumentär om hajar (frugan ville ha den).

Jag sitter ca 5-6m i från tvn och dom där jävla djuren kommer ut ca 3-4m ut ur tvn.
Så det är ju riktigt häftigt att kolla på.
Om det inte vore för 3d så skulle jag nog inte orka se på en dokumentär om hajar.

Killzone 3 till ps3 i 3d är också riktigt fränt.
Att sedan ps3 och tvn fungerar otroligt bra tillsammans (man kan styra ps3 via tvn osv) var ju också en trevlig överraskning.

Så för 7990:- så får du mycket tv för pengarna!

http://www.sony.se/product/tv-117-46-lcd/kdl-46hx800

Och 3d är crap :tummenupp

Nej det är det verkligen inte.:tummenupp

Last edited:
Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back