Tingen
Fritt irrande i moderet speed
Efter ett intensivt byggande av ny race bostad/vagn bar det så iväg till Mantorp på Onsdags kvällen med Destruktion Gs snabbfärja för vidare färd via Södertälje,det hade hyrts box i 2 dar och det skulle tränas "seriöst på Torsdagen för att va så bra som möjligt på racet.
Anländer vid 2330 och stuvar in allt i boxen som jag tycks bli ensam i första dagen och skulle delas med Oskar,Christian och Br Hörberg på Fredagen,,vaknar tidigt och äter frukost och njuter av att ha husvagn med kylskåp så man kan få kloka mackor med smör på.
Går o köper tränings tid o sätter på värmarna,glider in i Fivers box med en kopp kaffe o tjattrar lite med Humlan,, allt är lungt o fint.
Oskar anländer och inser att en box är guld värd o flyttar in,,kul med en rums kamrat.930 är det min tur att köra så jag varmkör lite innan och det är inga problem alls,,stängar av och sätter på mig hjälmen och när det tutar tar jag av värmarna och ska ut???inge kräm i batteriet,,wtf,,nåja får springa igång och iväg.
Nu var det 5 år sen jag va där sist så det va inte mycke till träning det första passet mesta bara att hitta runt men det skulle ge sig under dagen.En dryg timme senare var det dags igen och nu hade laddaren suttit på o batteriet va fullt men icke att den starta,,på med laddaren igen och efter lite fix så startade den o iväg ut igen,,kommer väl 2 varv då det plötsligt rycker till kraftigt i motorn 2-3 ggr på rakan och den går bara på 3,, in i boxen och felsöka.
Provar med ett annat batteri men inser snart att det är nåt med stiftet och nu stiger stressen då jag inte får ur stiftet tror jag att det har blivit gängpaj och börjar ana att det nog är färdig åkt.
Eftersom motorn är varm måste jag vänta lite och under tiden faller humöret som en gråsten i östersjön.
Efter nån timmes surande så inser jag att det visst gick att få ur stiftet om man bara har rätt verktyg 1/4 istället för 1/2 förlängning när väl stiftet är ur så ser man att hela elektroden smält på 3 men dom andra ser nya ut,, in till Fiver och fråga om vad göra så ser jag på skalman att det finns lite oro över vad som orsakat felet och om det blivit skador på kolven.
Nya stift kommer fram men då har min stressade hjärna redan bestämmt sig för att nåt allvarlig har/kommer hända så jag packar allt o pyser hem vilket jag ångrar när jag sitter på båten hem.
Nu i dag så har min granne som är lite av en motor guro och tv meck kollat och vi fanna att det va nåt slags överslag i 3 tändhatt och efter 1 min letande hitta jag att jag (klämt) 3 o 4 kabel när jag hade loss motorn för ett tag sen och att det till slut blev kontakt dom emellen,, hojen är provkörd o går som de ska så jag hoppas att det va felet.
Vad blir då summan av detta då,,,,jo att man kan inte va nog så noga när man meckar och om fel uppstår så får man inte ge upp så lätt som jag gjorde utan sansa sig lite och metodiskt leta sig bakåt vad som kan ha hänt och vad hade det gjort om jag inte fått köra bara jag hade gjort allt som gick att göra,Nu ser jag fram emot sista racet på torpet och pajar nåt så dricker jag öl istället.
Tingen
Anländer vid 2330 och stuvar in allt i boxen som jag tycks bli ensam i första dagen och skulle delas med Oskar,Christian och Br Hörberg på Fredagen,,vaknar tidigt och äter frukost och njuter av att ha husvagn med kylskåp så man kan få kloka mackor med smör på.
Går o köper tränings tid o sätter på värmarna,glider in i Fivers box med en kopp kaffe o tjattrar lite med Humlan,, allt är lungt o fint.
Oskar anländer och inser att en box är guld värd o flyttar in,,kul med en rums kamrat.930 är det min tur att köra så jag varmkör lite innan och det är inga problem alls,,stängar av och sätter på mig hjälmen och när det tutar tar jag av värmarna och ska ut???inge kräm i batteriet,,wtf,,nåja får springa igång och iväg.
Nu var det 5 år sen jag va där sist så det va inte mycke till träning det första passet mesta bara att hitta runt men det skulle ge sig under dagen.En dryg timme senare var det dags igen och nu hade laddaren suttit på o batteriet va fullt men icke att den starta,,på med laddaren igen och efter lite fix så startade den o iväg ut igen,,kommer väl 2 varv då det plötsligt rycker till kraftigt i motorn 2-3 ggr på rakan och den går bara på 3,, in i boxen och felsöka.
Provar med ett annat batteri men inser snart att det är nåt med stiftet och nu stiger stressen då jag inte får ur stiftet tror jag att det har blivit gängpaj och börjar ana att det nog är färdig åkt.
Eftersom motorn är varm måste jag vänta lite och under tiden faller humöret som en gråsten i östersjön.
Efter nån timmes surande så inser jag att det visst gick att få ur stiftet om man bara har rätt verktyg 1/4 istället för 1/2 förlängning när väl stiftet är ur så ser man att hela elektroden smält på 3 men dom andra ser nya ut,, in till Fiver och fråga om vad göra så ser jag på skalman att det finns lite oro över vad som orsakat felet och om det blivit skador på kolven.
Nya stift kommer fram men då har min stressade hjärna redan bestämmt sig för att nåt allvarlig har/kommer hända så jag packar allt o pyser hem vilket jag ångrar när jag sitter på båten hem.
Nu i dag så har min granne som är lite av en motor guro och tv meck kollat och vi fanna att det va nåt slags överslag i 3 tändhatt och efter 1 min letande hitta jag att jag (klämt) 3 o 4 kabel när jag hade loss motorn för ett tag sen och att det till slut blev kontakt dom emellen,, hojen är provkörd o går som de ska så jag hoppas att det va felet.
Vad blir då summan av detta då,,,,jo att man kan inte va nog så noga när man meckar och om fel uppstår så får man inte ge upp så lätt som jag gjorde utan sansa sig lite och metodiskt leta sig bakåt vad som kan ha hänt och vad hade det gjort om jag inte fått köra bara jag hade gjort allt som gick att göra,Nu ser jag fram emot sista racet på torpet och pajar nåt så dricker jag öl istället.
Tingen
Last edited: