Honda vtr 1000 firestorm nån som vet om det är en bra hoj?

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Tjena!
funderar på att byta min kawasaki er6f 09 mot en honda vtr1000 firestorm års mod 07 nån som vet om det är en bra hoj,den säljs ju inte längre tacksam för tips

Bra hoj

Hej,det är en jättebra hoj med hyfsat billig försäkring.106 hästar och sitter det ett öppnare avgas så låter det som en Ducati fast inget
kopplingsskrammel (och sedan håller den samman bättre).
Så,som Stenmark sa:de e bar å åk.
Är det en -07 så är där förmodligen fabriksgaranti kvar.:)

Hej,det är en jättebra hoj med hyfsat billig försäkring.106 hästar och sitter det ett öppnare avgas så låter det som en Ducati fast inget
kopplingsskrammel (och sedan håller den samman bättre).
Så,som Stenmark sa:de e bar å åk.
Är det en -07 så är där förmodligen fabriksgaranti kvar.:)

frågade men fanns ingen garanti kvar tyckte det var konstigt då honda nu har 5 års garanti vad jag vet, ja det sitter leovince slipon på
så det är ju bra slippa lägga pengar på slip on,ska kika på den nästa vecka provköra se hur den är

Bra Hoj.

Jag saknar min lite grann, :rolleyes: Bra maskin, kan bli lite törstig vid hårdare körning, låter gott och bra vrid.. Lite tung vid riktig aktiv körning / bana men vid landsväg funkar den kanon..:tummenupp

Jag saknar min lite grann, :rolleyes: Bra maskin, kan bli lite törstig vid hårdare körning, låter gott och bra vrid.. Lite tung vid riktig aktiv körning / bana men vid landsväg funkar den kanon..:tummenupp

Läste det att den drog rätt mycket soppa runt 0.8 milen låter ju sådär:va
den har gått 1002 mil+nya däck fram bak ,tankväska skickas med
och leovince slip on ,original skickades med vet inte hur man ska göra får lägga 10000 emellan är ju inte så farligt, men funderar ändå på hur hållbarheten är på en sån hoj, fast honda kawa mm är väll säkra hojar är ju en 07 rätt ny

Funkar utmärkt på bana också,Byt till Öhlinare och fetare bromsar så funkar chassiet helt ok.

frågade men fanns ingen garanti kvar tyckte det var konstigt då honda nu har 5 års garanti vad jag vet, ja det sitter leovince slipon på
så det är ju bra slippa lägga pengar på slip on,ska kika på den nästa vecka provköra se hur den är

Är den uttagen i slutet av 06 så kan de fem åren ha gått ut...

Läste det att den drog rätt mycket soppa runt 0.8 milen låter ju sådär:va
den har gått 1002 mil+nya däck fram bak ,tankväska skickas med
och leovince slip on ,original skickades med vet inte hur man ska göra får lägga 10000 emellan är ju inte så farligt, men funderar ändå på hur hållbarheten är på en sån hoj, fast honda kawa mm är väll säkra hojar är ju en 07 rätt ny

Har för mig min drog runt 06-07 l/mil ungefär. Hojar med Dynojetkit kan dra mer då emulsionsrören blir slitna med tiden. Annars bra hoj, mycket driftsäker. Rolig hoj för gata, wheelar lätt på tvåan :-)
Lite svampig vid riktigt inspirerad snabb körning på gata/bana men inget som stör för mycket. Ganska bekväm körställning för att vara "sporthoj".

Är den uttagen i slutet av 06 så kan de fem åren ha gått ut...

kan ju vara så ja ,ingen garanti nu var svaret,men den har gått 1002 mil tycker den ska hänga med ett bra tag till hoppas jag
har ju garanti kvar på min hoj vet inte hur man ska göra vara säker behålla min, men sukta efter större eller chansa byta till hondan:confused:

Angående soppa förbrukningen så kan det hjälpa om du drevar ner den.
Har åkt SP-1 som i grunden delar motor med vtr-f.
Riktigt törstig, fick dock ner förbrukningen ett par dl genom att montera ett 2 kugg större bakdrev, och så blev den betydligt roligare att köra!

Bara ett tips..

Har för mig min drog runt 06-07 l/mil ungefär. Hojar med Dynojetkit kan dra mer då emulsionsrören blir slitna med tiden. Annars bra hoj, mycket driftsäker. Rolig hoj för gata, wheelar lätt på tvåan :-)
Lite svampig vid riktigt inspirerad snabb körning på gata/bana men inget som stör för mycket. Ganska bekväm körställning för att vara "sporthoj".

Låter ju bra söker en driftsäker hoj, men den var inte mappad för leovince slip on sa dom, sen jag kör inte fullt ofta är rätt lugn förare så behandlar man den väl ska den hålla tycker jag

Riktigt törstig, fick dock ner förbrukningen ett par dl genom att montera ett 2 kugg större bakdrev, och så blev den betydligt roligare att köra!

Bara ett tips..

ska tänka på det om det blir köp :tummenupp

Låter ju bra söker en driftsäker hoj, men den var inte mappad för leovince slip on sa dom, sen jag kör inte fullt ofta är rätt lugn förare så behandlar man den väl ska den hålla tycker jag

ska tänka på det om det blir köp :tummenupp

ps vad tror ni om priset 55000 är det för mycket?

Last edited:

Bara ett tips..

Funkar nog bara om man använder tripmätaren för att kolla hur långt man åkt när man tankar och ska räkna :P :P

(drevar du ner räknar tripmätaren fortare än den ska)

Jag har en, det är en trevlig hoj.
Funkar till allt, europasemester med frun bakpå, bankörning, busa runt på småvägar.

Som andra redan nämnt så är drar den rätt mycket soppa, speciellt på bana. Dom första årsmodellerna har en liten tank så man måste planera in soppastoppen i under turerna.

Låter väldigt gott med öppna system men den är känslig på bestyckningen så den måste bestyckas om i bänk med lambdasond så det blir exakt rätt, annars skjuter den på gasavslag och håller på med endel andra tix.

Motorn är skottsäker, det enda som man måste tänka på är att byta kamkedjesträckarna vid 6000mil, annars kan dom ge problem.

Bakstötdämparen är en snål historia så hojjen vinner mycket på att uppgradera till en bättre.

Det är väl det. Bra hoj helt enkelt!:tummenupp

Jo den är lite törstig när man vrider på rullen ,men hon gillar inte att man är för mjuk,det ska vara hårda tag....som sagt det är en v-twin :yoparty
jag är jäkligt nöjd,riktigt rolig hoj,finns väll 2 saker som kan kollas innan köp ,kamkjedjesträckaren bör byt/bytas(orginal kass)och laddregulator (orginal kass)......finns många VTR där ute.......lycka till:tummenupp

Jag tycker inte Vtr drar särskilt mycket soppa. Snittar 0,6 vid inspirerad körning.
Min är till salu. Också en 07a. 950 mil och går kanon. En lite spricka i front kåpan efter en incident med en räffsa. I övrigt kanon skick!
Massa bling bling till som LeoV slippar, puig kåpa, puig hugger, cuts, och techspecs grip. Och t-rex frameslider.
Och jag släpper den för betydligt mindre än 55 :D och den ligger inte på blocket ännu.

Last edited:
bra hoj

Kan som sagt vara uttagen tidigt eller så är det en direktimport och då skall priset ned en 5 tusing.
Annars är priset bra,den kostade över 100 ny.så värdefallet är rejält på 1000 mil.
När hojar gått 8-10000mil så brukar jag bli nervös.speciellt om det är många ägare inblandade.

Kan som sagt vara uttagen tidigt eller så är det en direktimport och då skall priset ned en 5 tusing.
Annars är priset bra,den kostade över 100 ny.så värdefallet är rejält på 1000 mil.
När hojar gått 8-10000mil så brukar jag bli nervös.speciellt om det är många ägare inblandade.

Nej är köpt hoss mc handlare dom sa att dom sålde den ny till han som äger den

Nej är köpt hoss mc handlare dom sa att dom sålde den ny till han som äger den, dom har fått in den igen bara 1 ägare, men ska kolla upp det

Jag tycker inte Vtr drar särskilt mycket soppa. Snittar 0,6 vid inspirerad körning.
Min är till salu. Också en 07a. 950 mil och går kanon. En lite spricka i front kåpan efter en incident med en räffsa. I övrigt kanon skick!
Massa bling bling till som LeoV slippar, puig kåpa, puig hugger, cuts, och techspecs grip. Och t-rex frameslider.
Och jag släpper den för betydligt mindre än 55 :D och den ligger inte på blocket ännu.

kan vara intresant var bor du?

Jag har en, det är en trevlig hoj.
Funkar till allt, europasemester med frun bakpå, bankörning, busa runt på småvägar.

Som andra redan nämnt så är drar den rätt mycket soppa, speciellt på bana. Dom första årsmodellerna har en liten tank så man måste planera in soppastoppen i under turerna.

Låter väldigt gott med öppna system men den är känslig på bestyckningen så den måste bestyckas om i bänk med lambdasond så det blir exakt rätt, annars skjuter den på gasavslag och håller på med endel andra tix.

Motorn är skottsäker, det enda som man måste tänka på är att byta kamkedjesträckarna vid 6000mil, annars kan dom ge problem.

Bakstötdämparen är en snål historia så hojjen vinner mycket på att uppgradera till en bättre.

Det är väl det. Bra hoj helt enkelt!:tummenupp

tackar för tipsen, har läst om kamkedjesträckaren och regulatorn kan bli problem med men en 07 som gått 1002 borde ju hålla tycker jag ,men ska lyssna på motorn noga

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back