Windows 7 Pro 64bit

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Trodde jag var lyckligt lottad att ha fått detta installerat i laptopen men ack, fick problem direkt.

Hoppas folk här på SH har erfarenheter av och kunskap om Win 7 Pro och som kan hjälpa mig.

1) Märkte att jag inte kunde komma in på mitt trådlösa och ringde BBB-supporten. Killen på andra sidan tråden var hjälpssam och löste internetproblemet.....genom att nedgradera krypteringen från WPA2 till WEP och menade att Win 7 kan ha problem med WPA2-krypteringssignaler. Talade han med kluven tunga? Finns det nån inställning i systemet som gör att WPA2 funkar?

2) HDMI-koppling till platt-tv funkar inte. Inte heller DLNA trådlöst, inte ens med Samsungs PC sharing-skiva som kom med platt-tv:n. Behöver jag uppdatera drivrutiner för Win7 grafikkort?

3) Installation av spel. Battelfield 2 tex. Trycker på install och en ruta kommer upp som säger att spelet bara testats på XP 32-bitsversion. Installerade det ändå men för att undvika krasch läste jag på ett forum att man ska installera spel och patchar i följande ordning:

BF2 will work fine on V/7 if you install in this order:
BF2 > 1.41 > SF (if separated) -> 1.41 > 1.5 > Run BF2 as an admin > Play . If PB kicks you, update PBSvc & PBSetup from Evenbalance's website
:gnissla

Allvarligt? Ska inte nyare verison av OS vara mer användarvänligare och funka bättre?

W7 är bra, det är bara du som har en OEM-dator, då är det sådär.

Men ja, drivrutiner ska du fikCsa omgående.

BF2 vet jag inget om, läs på internetz om det, jag har inte haft problem att köra gamla spel på W7 iaf.

Allt du har problem med funkar på mina win7-installationer

Gå in i enhetshanteraren och se vilka varningar du får :)

WPA2 ska funka klockrent med Win7. Win XP kräver därimot WPA2 patch för att det ska fungera (ingår i SP3 tror jag).

Tack för era inlägg, uppskattas.

Uppdatering.

1) Värdelös support ibland :gnissla
Ringde support om WPA2 och bad dom kolla problemet. Killen i luren började knappa lite och då funkade det helt plötsligt. Jag tackade honom och sa bra gjort, han svarade "ehh, det var nog bara tur" :D
och sa att han bara skiftade fram och tillbaka ett par gånger mellan WEP och WPA2 så det verkar inte var ett Win 7 problem. Skönt. Så det renkött skrev verkar stämma.

2) Solid snake och xibalba, helt rätt. Gick in på Nvidias hemsida och drog hem senaster drivisarna till grafikkortet och installerade. Win 7 hade bara hittat en okänd enhet innan dess. Efter omstart funkade det med HDMI-överföringen automatiskt.

"BF2 will work fine on V/7 if you install in this order:
BF2 > 1.41 > SF (if separated) -> 1.41 > 1.5 > Run BF2 as an admin > Play . If PB kicks you, update PBSvc & PBSetup from Evenbalance's website "

Har du provat att installera BF2 med en annan patchföljd än Org till 1,5??

"BF2 will work fine on V/7 if you install in this order:
BF2 > 1.41 > SF (if separated) -> 1.41 > 1.5 > Run BF2 as an admin > Play . If PB kicks you, update PBSvc & PBSetup from Evenbalance's website "

Har du provat att installera BF2 med en annan patchföljd än Org till 1,5??

Japp med tidigare OS har jag det, men jag tror inte BF2-krasch är det specifikt Win7-problem, med XP har det också kraschat.

tumblr_lrtdw4prgN1r2qn32o1_500.png

Win 2000 då? Bra eller anus?
Saknas väl även 3.51 och NT4 på den listan. Både 3.51, NT4 och 2000 riktade sig främst mot företagsmiljöer, så kan vara därför de inte är med. Ungefär som dagens win 7 professional, som även det riktar sig mot företag.

Windows 2000 var väl som NT4 anpassat för nätverk i allmänhet? Det kördes både på klienter och servrar. Medan Windows 2003 och 2008 är mer tydligt inriktade mot servrar och inte just något man pular in i klienter?

Windows 2000 var väl som NT4 anpassat för nätverk i allmänhet? Det kördes både på klienter och servrar. Medan Windows 2003 och 2008 är mer tydligt inriktade mot servrar och inte just något man pular in i klienter?
NT4 och Windows 2000 är vad Vista/Server 2008 och Windows 7/Server 2008R2 är idag. Dvs. NT4 fanns i en serverversion och en klientversion, precis som Windows 2000 fanns som Windows 2000 Professional och som serverversionen i Windows 2000 Server (fanns i 3st versioner, standard, Advanced & Datacenter)

Dagens Vista och Win7 kommer från NT-sidan och inte från 95-sidan. (starta commandopromten och skriv SET och tryck enter, så kommer ni hitta OS=Windows_NT bland allt som kommer upp)

Win 95 var toppen när det kom.

Det var hippt som fan, kopierade en kompis, 30+ diskar.

Disk 27 eller nått var trasig så fick åka tillbaka till han,
dagens kids vet inte hur mycket motion man fick av att vara pirat förr i tiden :D

Det var hippt som fan, kopierade en kompis, 30+ diskar.

Disk 27 eller nått var trasig så fick åka tillbaka till han,
dagens kids vet inte hur mycket motion man fick av att vara pirat förr i tiden :D

Jag uppgraderade farsans dator, med disketter, jag åt både lunch och middag medans den installerade...

Sen uppgrade jag min egen dator till W98 light med disketter.

W98 light var en hemmaknåpad version för folk med slöa datorer, den använde w95's explorer som var lite mera lättkörd men med dom flesta av w98's uppgraderingar och utseendet intakta...

Folk kunde inte fatta hur min dator kunde vara så snabb med W98 på...

Jag uppgraderade farsans dator, med disketter, jag åt både lunch och middag medans den installerade...

Sen uppgrade jag min egen dator till W98 light med disketter.

W98 light var en hemmaknåpad version för folk med slöa datorer, den använde w95's explorer som var lite mera lättkörd men med dom flesta av w98's uppgraderingar och utseendet intakta...

Folk kunde inte fatta hur min dator kunde vara så snabb med W98 på...

Installerade även OS2/Warp från diskett, dock var min 386a inte snabb nog för det, och när jag bytt upp mig så hade IBM lagt ner OS2,
tyckte det var rätt smutt annars.

Installerade även OS2/Warp från diskett, dock var min 386a inte snabb nog för det, och när jag bytt upp mig så hade IBM lagt ner OS2,
tyckte det var rätt smutt annars.

Jag körde lite OS2 på en dator jag fixade åt en granne, jag tror att det var Landstinget som hade köpt in datorer med det OS'et som dom senare skrotade, det var förvånansvärt bra och kunde ha blivit bättre.

Jag har dock aldrig riktigt satt mig in i det.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret