Steven Fiskmås
Sporthojsnörd
Stirra dig inte blind på hastighet eller vissa varvtal, gå på känsla o motorljud...
Börja med att ha foten beredd på bakbromsen, 2:ans växel, Håll full gas, när effektpuckeln kommer så trycker du ihop dämparna fram samtidigt som du duttar till på kopplingen(håll kvar full gas, släpp av först när du kommer upp på balanspunkten)
Så gör jag, det funkar för mig...
Lycka till!
Helt rätt instruktion...men om TS har problem med att få upp den på ettan tror jag det blir en superutmaning att lyckas med en växel med ännu sämre vrid.
Så här lärde jag mig.
Började med powerwheelies på ettan. Acca snabbt upp till 6-7000 varv. Snabb av och snabbt FULLT på samtidigt som du rycker till lite bakåt...när hojen kommer upp släpper du av på gasen....i början kommer du instinktivt släppa för mycket, vilket får hojen att dunsa ner helt. Gör detta 20-30 gånger (skit i packboxar...de är billiga att byta) tills du tappar respekten...då börjar du släppa av mindre och mindre på gasen när du väl kommit upp....och vips så klarar du att wheela ettan ut till varvstoppet (får i och för sig följden att du dunsar ner hårt igen). Då kan du "spara lite" register och gasa till lite på vägen ner för en mjuk landning.
Nu har du lärt dig att wheela din hoj på den jävligaste och hetsigaste växel...och då blir resten av låda rena solsemestern. Får du inte sedan upp den på tvåan med TheKids beskrivning är det bara att dreva ner en kugg fram och kanske två-tre bak, så har du en wheeliemaskin.
EDIT: De är inte remdrift på de där jävlarna va??!!
Last edited: