Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Sitter och tittar på dokumentären. Det ser helt overkligt ut än idag när man ser Twin Towers rasa. Går på SVT 2 nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Såg den jag med. Va det bara jag eller satt Condoleezza rice och flinade mest hela tiden trots att tämligen tragiska händelser nämndes?
Jag reagerade också att hon hade ett litet flin på läpparna eller nära till det när olika oerhört allvarliga och tragiska omständigheter diskuterades i dokumentären. Men det kanske är hennes sätt att reagera på. Jag valde att inte hänga upp mig på det.
Rumsfeld som jag tyckt framställts som en jubelidiot gav ett rätt sympatiskt intryck. Det hade jag inte väntat mig.
En annan sak man reagerade på var hur illa det amerikanska flygvapnet var förberett. Man har fokuserat allt på ett yttre hot och föreföll famla i blindo på egen mark. Som jag förstod det var deras radarstationer riktade på hot utanför landets gränser. Man kan nog tänka sig att den luckan är täckt nu.
En annan sak man reagerade på var hur illa det amerikanska flygvapnet var förberett. Man har fokuserat allt på ett yttre hot och föreföll famla i blindo på egen mark. Som jag förstod det var deras radarstationer riktade på hot utanför landets gränser. Man kan nog tänka sig att den luckan är täckt nu.
Så är det nog i dom flesta länder, insatsförsvaret är riktat mot landets gränser.
Ryssarna hittade ju inte Mattias Rust förän han taxade in sitt plan på röda torget, och det var när gränserna bevakades som hårdast.
Allt som inte ser ut som en anfallsstyrka avfärdas nog av försvaret, det är inte deras grej.
Du har nog rätt i ditt resonemang. I det här fallet så valde den civila flygledningen avvisa allt inkommande flyg till USA och landa de tusentals flygplan som befann sig i luftrummet. När man sedan skulle leda stridsflyg mot United 93 använder den civila flygledningen avstånd till olika radarstationer. Något som är helt främmande för flygvapnet. De famlade således i blindo. Dessutom tog man sig inte tid att beväpna stridsflygen. Piloten hade således fått kapa vingen på passagerareplanet med sitt eget stridsflygs vinge och skjuta ut sig med katapulten om han skulle hunnit utlösa den i tid. Vi vet ju alla hur det slutade för United 93.
Ja, enligt foliehattarna så blev den nedskjuten. Av dom obeväpnade planen.
Såg inte inslaget, men har dom inte ens ammo i kanonerna när dom patrulerar? Vad jag läst tidigare var det tom några som stack ut i kusten utanför New York för dom trodde det var inkommande kryssningsmissiler, då borde dom rimligtvis ha något att skjuta dessa med. Eller det kanske bara var planen längre in som var obeväpnade?

Nu är du konspiratorisk![]()
Om jag ska vara helt ärlig så trodde jag att United 93 blev nedskjuten 11 september och det var jag inte ensamen om. Men det var inte det jag syftade på när jag skrev "vi vet alla hur det slutade". Jag syftade bara på själva faktumet att planet kraschat. Om det sedan sköts ner eller passagerarna övermannade terroristerna. Det kommer nog att debatteras under lång tid framöver oavsett vilka bevis som presenteras och hur övertygande de är.
Nu är det en annan dokumentär: Myten om amerikansk flygsäkerhet
På SVT2 också intressant.
klart hon flinar, dem hade lyckats spränga dem två tornen och kunde nu gå in i ett land och tömma det på olja och rädda hela landets ekonomi.

Som den sanna "komunist" jag tydligen är så försökte jag vara lite ironisk
Hur många $ har dom gått plus på Irak kriget hitintills?![]()
Jag blev bara förvirrad över att jag skulle vara konspiratorisk och kände att jag kanske behövde förtydliga mig lite![]()
Som den sanna "komunist" jag tydligen är så försökte jag vara lite ironisk
Hur många $ har dom gått plus på Irak kriget hitintills?![]()
Med tanke på de påståenden som dyker upp emellanåt så lyckas du typ dåligt.

Borde inte herr kappvändare sova nu?
eller iaf planera att vandra över sahara och bryta när du ser att sand är otäckt![]()
Den var hyfsat intressant. Påvisade lite av byråkrati när den är som bäst.Nu är det en annan dokumentär: Myten om amerikansk flygsäkerhet
På SVT2 också intressant.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |