Skaffa ett liv för helvete.

Nu så ska jag gjuta lite olja (eller kasta bensin i elden) på vågorna. :D
Det hände väl minst en gång att "Fader David" vigde bröllopspar på stripen på Mantorp :krama
Steget till dop till tonerna av en TopFuel är inte långt borta :yoparty
Nördar och fanatiker av alla de slag finns tyvärr i närheten av oss "normala typer" vare sig vi vill eller inte :brinnerup

Med andra ord ska vi i väst övertala våra fotbollshuliganer att Al-Qaeda är ett fotbollslag i mellanöstern som snackar skit om västliga fotbollslag, och sedan bara luta oss tillbaka medans två problem löser sig själva? :D

Jamenvafan, där har vi lösningen! Får lite Pablo Francisco/Jerry Springer-vibbar... "here's a knife, do something..."

Kul med något annorlunda, men skall man anmärka på något är det väl att dom döper ungen.

Vi kanske inte är helt överens på alla plan men här råder inget tvivel iaf...Gontar...

Det kommer bli intressant att se vad det blir av det halstatuerade gardet på sikt.
Här börjar det.

"O det är den billigaste löxen än kan gä till en onge, ett fränt namn"

[YOUTUBE-ID]LYXSrEUjdoE[/YOUTUBE-ID]

Kompisen döpte sina barn till Elizia och Vince.

Ja, WT-ungar båda 2.....

Nu så ska jag gjuta lite olja (eller kasta bensin i elden) på vågorna. :D
Det hände väl minst en gång att "Fader David" vigde bröllopspar på stripen på Mantorp :krama
Steget till dop till tonerna av en TopFuel är inte långt borta :yoparty
Nördar och fanatiker av alla de slag finns tyvärr i närheten av oss "normala typer" vare sig vi vill eller inte :brinnerup

Jo. Fast det är en viss skillnad där anser jag nog.

En vigsel är mellan två myndiga personer som båda fått vara med och bestämma vart det ska ske och vilket efternamn man tar.

Ett Dop är något som föräldrarna bestämmer åt barnet. Liksom vilket namn ungen ska få.

Nu är visserligen grejen att döpa ungen på en fotbollsarena fåntratterier i den högre skolan enligt mig men fine.
Dom gillar platsen och vill ha dopet där. Låt gå för det.
Dom flesta av oss har i alla fall inget minne av vart vi blev döpta och det är inget som kommer att ha någon som helst betydelse för ungen i framtiden.

Det jag kan tycka är knäppt är när man döper ungen efter en fotbollsstadion. Det kommer att påverka ungen hela dess liv. Nu går det visserligen att göra andra kopplingar till just Olympia än till den aktuella fotbollsstadion. Så det är väl tur i oturen.

Men antag att du döper en unge till Råsunda och sen växer den ungen upp och vill heja på ett annat lag.

Det är tillräckligt lätt för ungar att bli mobbade i skolan utan att man ger dom udda eller underliga namn.
Jag anser att man som förälder får släppa lite på själviskheten och ge ungen ett någorlunda normalt namn som det kanske finns lite högre odds för att ungen i framtiden inte kommer att hata pga att dom blir mobbade för det eller något annat.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN