Team DNS 125GP LMS WM I KM part deux 2011 - Från klarhet till klarhet

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hej, jag är här igen! Jag har med mig en rapport som ni alla säkert vill läsa.

Here goes:

Säsongen 2011 närmar sig sitt slut. Jag har kört ganska mycket motorcykel i år, men noga aktat mig för att tävla. Det kan man nog såhär i efterhand säga var både bra och dåligt. Jag ska förklara mer i den följande fortfarande okänt långa texten.

Inför KM1 passade jag på att radikalt förändra geometrin på min motorcykel. Jag höjde den fram och sänkte den bak, eftersom jag inte trivdes med den alls som den var inställd tidigare. Det medförde ju som alla kommer ihåg ett nytt, groteskt lågt personbästa på 1.05,3 på Sviestad. Lågt för att vara jag i alla fall.

Jag kommer ihåg glädjeruset, de rosa ponnyhästarna och solskenet i mitt sinne som följde den prestationen. Problemet var att följande träning gick det bara inte att köra så fort igen. Inte på någon följande träning faktiskt, det vill säga nästan hela säsongen. Irriterad över detta ringde jag Nordgren Racing och berättade att jag ville ha finfjädring i form av WP.

Efter en ganska (väldigt) lång väntan dök finfjädringen så upp. Den hämtades upp mitt i natten på väg hem från en tisdagsträning på Sviestad, och dagen efter i Team DNS 125GP workshopen plockade jag fram grejorna och pillade på dom. Jag hade fått med en manual till stötdämparen, men ingen till gaffeln. Jag lät gaffeln vara men läste hur stötdämparen skulle vara inställd som default, så att säga. Det stod "rebound 11 clicks available, standard postition 7", så jag tog tag i returdäpningsratten och började vrida medurs. När jag vridit typ tusen klick började jag ana oråd. Jag vred vidare tills det tog stopp och räknade klicken till fullt stopp åt andra hållet. Trettioåtta. Fan. Naturligtvis hade jag ingen koll på var ratten stod innan jag började klåpa. Suck.

Jag gav mig på att montera gaffeln istället. Bort med hjul och broms och ur med gamla gaffelbenen. Det såg ju sjukt factory ut, så jag måttade ivrigt in lagom höjd på gaffelbenen och skulle hänga dit hjulet. Det gick inte. Axelhålen var alldeles för stora, och mitt inre barn såg sitt liv passera revy för miljonte gången i min 125GP-karriär. Jag funderade på vad mer som kunde vara fel, så jag undersökte saker och ting lite närmare. det visade sig att jag kunde hänga dit hjulet hjälpligt om jag vände den assymetriska hjulaxeln åt fel håll. Jag hängde dit bromsoket, men se det passade inte heller eftersom hålen var alldeles för nära hjulaxeln vilket gjorde att skivan skavde i oket. Suck igen.

Jag är en väldigt handlingskraftig individ, så jag mätte upp allt som var fel och skrev ner det på en lapp. Plockade bort gaffeln och la ner den i sin låda igen. Åkte hem och googlade mig ledsen efter manual till stötdämpare och gaffel, men ingen lycka där. Nån dag senare åkte jag till min far som utöver att vara en handlingskraftig individ även har en skön maskinpark och kompetens att använda den. Jag förklarade hur jag ville ha hylsor till hjulaxelhålen och nya hål för oket. Faderskapet hajade direkt och svarvade och fräste fram finfina hylsor till hjulaxeln. Sen spände han upp gaffelbenet i fräsen och fixade nya hål för oket. Bara sådär, som att skära i smör. Jag blev otroligt nöjd och glad.

Stärkt av framgångarna i verksta'n åkte jag tillbaka till Team DNS 125GP workshop och monterade alltihop. Eftersom jag inte hade nån aning om hur det skulle vara inställt så räknade jag först alla tillgängliga klick, kollade fjäderkonstanter och oljenivå i gaffeln. Bra att veta, liksom. Allt var klart en tisdagförmiddag och en träning på Sviestad hägrade samma eftermiddag. Tyvärr gjorde inte finfjädringen nån succé direkt ur lådan. Jag kände ingenting, liksom. MagnusK var på plats och hjälpte mig med häng och lite andra goda råd och tips och sista passet märkte jag faktiskt skillnad. Det blev bättre på vissa områden, men sämre på andra. Vi kom fram till att framfjädrarna var för mjuka och gick kanske lite för långt med förspänningen bak. Motorcykeln svängde mycket bättre, men gick väldigt gärna på framhjulet i inbromsningarna så det var ju summa summarum lika dåligt som innan i princip.

Jag tiggde till mig fjädrar av Sleven och monterade dom mekandes i skåpbilen följande tisdag på Sviestad. Jag backade av förspänningen bak också. Nu gick det nästan att köra hojen, men det kändes fortfarande inte rätt. Jag tvingade fyfan jävla skit-sege och Sleven att prova min medan jag körde deras (jag körde inte båda deras samtidigt såklart). Sleven tyckte att min var helt okej väghållingsmässigt, men otroligt slö i motorn. Fyfan jävla skit-seges utlåtande var att den fortfarande var svårkörd och konstig, men att man i alla fall inte var livrädd längre. Hmja, det låter ju någorlunda träffande.

Hem igen och meka mera. Jag klickade fjädring och sprang mellan fyfan jävla skit-seges hoj och min och gungade på fjädring skrev ner vad fan jag gjorde. Motorslöheten var kombinerad med massor av detonationer (Svedberg fick den att spika 498 gånger på ett pass, rekord!) så den krävde ju åtgärd också. Jag fick ju med en kitcylinder och -topp när jag köpte hojen 2009. Tyvärr körde jag ju sönder den cylindern det första jag gjorde 2010, så den hade varit och fått ny nikasil och låg mest i lådan och var ny. Jag bytte till den cylindern och toppen för att se om det skulle göra nån skillnad. När jag tog isär motorn såg jag att kolvringen satt klämd i sitt spår, vilket förklarar åtminstone slöheten. Om det förklarar alla detonationer vet jag inte, eftersom jag är nybörjare på räser.

Jag monterade en quickshifter också, här sparar vi inte på krutet. Jag åkte till Mantorp i spänd förväntatn och testade alltihop. Fjädringen ville fortfarande inte vara följsam och skön, quickshiftern skapade helt nya problem i form av en motor som inte ville gå på femman och sexan. Men när motorn väl gick, gick den som aldrig förr. Ojoj, vilket tryck! Det var roligt på det hela taget, men det fanns ju mer mek att ta hand om.

Jag tog isär motorn för att se hur det såg ut i cylindern. Det såg ganska bra ut, sånär som på lite konstiga märken efter kolvringen ovanför och under avgasporten. Vis av tidigare kolvringkläm filade jag kolvringspår och hade mig också. Åkte till Sviestad igen och testade, men fjädring och quickshifter ville fortfarande inte riktigt vara med. På Sviestad ville motorn gärna sluta gå när man la i fyran och svepte in i Sviestadböjen. Jag upplever detta moment som ganska skrämmande även med fungerande motor, och med motorbroms in där kanar gärna framhjulet mer än man kanske önskar.

Jag mekade ännu mer och tänkte att ett schletet tändstift och alldeles för fet bestyckning kanske var boven i dramat bakom QS-/motorkrånglet. Jag bestyckade om och monterade ett nytt 500-kronorsstift. Med det gjort finns inget att välja på än att testa och nästa möjliga tillfälle att göra det var det den här rapporten ska handla om egentligen (det här är bara introt...), nämligen WM i KM part deux på Sviestad.

Efter en någorlunda framgångsrik meksession i Team DNS 125GP workshop åkte jag så hem och anmälde mig. Detta efter smädelser på både sporthoj.com och fejjan från mina "vänner". Med finfjädring, kitcylinder och quickshifter finns rimligen ingen gräns för möjligheterna, va.

Är ni införstådda med förutsättningarna kommer här själva rapporten:
Tisdag 6/9 2011, race day:
Vaknar tjugo i sex på morgonen. Kommer efter nån sekund ihåg att jag ska köra motorcykel och gläds åt detta faktum. Det enda jag egentligen inte ser fram emot är resan dit och hem igen. Jag vill inte tänka på hur många timmar jag spenderat i skåpbilen de senaste åren. Förmodligen går det att räkna i veckor vid det här laget. Jag är en väldigt golden retriever-lik kille till sättet så jag koncentrerade mig på att glädjas åt den kommande motorcykeltävlingen istället.

Åkte till jobbet och jobbade fram till halv tolv sisådär. Fyfan jävla skit-sege lät meddela att han tänkte åka åt mitt håll. När han väl dök upp var han väldigt trumpen och sa att han var nervös. Nervös för att missa pallen. Nervös för att Gustav O med sin nyfunna fart skulle snuva honom på eternal glory. Jag sa att det var fånigt att tänka så och att ödet är utanför vår kontroll. Det som händer händer, liksom. Han höll inte med.

Vi lastade vant in allt i skåpbilen. Fyfan jävla skit-sege brukar inte uppskatta mina meditativa ögonblick på porslinstronen som alltid föregår långa bilresor, men denna dag ville han minsann ta ett eget sådant meditativt ögonblick. Haha, fyfan jävla skit-sege är nervöööös! När han mår lite dåligt trivs jag som fisken i vattnet!

Vi åkte och tankade bilen, fyfan jävla skit-sege hade glömt att ta ut pengar så det blev ett extra stopp. Han var helt blockerad av nervositet och prestationsångest. Underbart!

Till slut kom vi i alla fall iväg. 13.00 sharp faktiskt, eftersom vi i Team jobbar med minutpassning. Tyvärr tjorvade det ihop sig lite redan inledningsvis med trafiken, så det tog en timme och fem minuter till Nyköpingsbro. Inte bra! Jag försökte köra in de förlorade minuterna och lyckades nästan, men en DHL-lastbil förstörde allt igen på vägen mellan Linghem och Sviestad. Vi rullade in i depån på Sviestad 15.05. Dyrbara minuter förlorade för evigt. Under resan avhandlade vi ämnen som sodomi, husbyggen, fjädring och ramgeometri, möjligheterna att störa Gustav O, min fortkörningsbot på väg till Sviestad långfredagen 1996 och lite annat.

I depån fanns redan Anders Kihlander som vann hela skiten stort på KM1 i maj, Bernt med ESW-Rotaxen som jag körde om med the might of my forty horses på KM1 och en massa motorcykelkonsumenter a.k.a. fyrtaktsåkare. Fyfan jävla skit-sege satte sig tillrätta bak i skåpbilen och skrävlade för Anders om hur han skulle pulvrisera Gustav O. Detta medan han skälvde synligt. Jag orkade inte bevittna eländet, utan gick till toalettbyggnaden för ett kort, stående (jag, alltså) meditativt ögonblick. När jag kom ut igen satt dom kvar i skåpbilen, men jag såg att Anders började tröttna på det oändliga malandet om fyfan jävla skit-seges onda planer och föreslog att vi skulle lasta ur. Motvilligt gjorde han det, och medan vi höll på kom Gustav åkande i sin från jobbet annekterade lilla familjetransportbil.

Intet ont anande hälsade Gustav artigt, men fyfan jävla skit-sege gick igång och försökte psyka honom med berättelser om Capirossi/Harada och Simoncelli och lite annat torpederande. Gustav lät sig psykas, men bara lite.

Efter urlastning/skitsnack/psykkrig gick vi iväg till race office för att anmäla vår storslagna ankomst. Östgötarna som befolkar sagda tävlingskontor försökte mörka sin känsla av underlägsenhet med diverse smädelser, men eftersom smädelserna levereras på just östgötska är det svårt att göra annat än att le överlägset/nedlåtande mot dom. När det var avklarat gick vi tillbaka till vår depåplats för att irra och prata skit. Vi måste ju som bekant varmköra motorcyklarna i tid och otid, så det gjorde vi. Jag drog igång fyfan jävla skit-seges hoj efter några försök med bortglömd avstängd bensinkran. Jag frågade om han fortfarande var helt blockerad av prestationsångest och det var han kanske, sa han.

Sen var det dags att varmköra min. Jag var uppenbarligen också blockerad av nånting i stil med prestationsångest, för även om min motorcykel startade ack som ett fjun så lätt så dödade jag den fyra gånger. Jag fattade inte alls vad det berodde på förrän jag insåg att jag letade efter friläget mellan femman och sexan. Pinsamt! När jag sedan skulle kika över allt lite tyckte jag att slangen mellan tank och förgasare gick lite för nära rörliga delar på förgasaren och satte slangen 180 grader fel fick jag nog inse faktum. Jag var sjukt nervös, jag med.

Tiden gick, skitpratet flöt på. Det började närma sig kval. Hjälp. Jag bytte om till mitt "nya" skinnställ, stoppade i öronproppar och drog på mig hjälmen. När jag kommit så långt brukar nervositeten övergå i nån sorts uppgiven flyta med strömmen-känsla. Så dags är det bara att göra det, liksom. Jag hade en plan att dopa mig med nässpray så jag inte skulle behöva flåsa genom munnen när jag började krokna, men den planen kom jag inte på förrän det var lite försent.

Under tiden som förflutit mellan pumpgasvarmkörningen och kvalets början hade min motorcykel hunnit kallna ganska mycket, så jag blev stående i depån i två-tre minuter, ivrigt pumpgasande. Det kändes som om ALLA andra redan var ute och presterade och jag kände mig lite stressad.

Ut på banan. Tyvärr hade jag inte fått fatt i några nya batterier till min laptimer, så planen var att köra tills jag började flåsa och sen gå in och hämta andan medan jag kollade monitorn i depå. Efter det skulle jag ut och smacka in några dräparvarv som skulle garantera mig en start i första led. Körningen gick hyfsat. Jag körde runt och försökte hänga på Anders Mahrs-Träff som kör lite fortare än jag. Han tog till escapen efter långa rakan ett par gånger och jag uttalade en förbannelse över honom som skulle få honom att göra det även i rejset. När jag började se stjärnor åkte jag in i depån för att kolla monitorn, men på väg in såg jag att tävlingslederskan gick ut med målflaggan. Ännu en felberäkning av minuter! Hur fan ska det gå om man inte passar tiderna?

Jag rullade fram till monitorn som visade att jag kvalat sexa på 1.06,0. Hm. Det var inte skitdåligt för att vara jag utan paus, så jag sa högt till alla som inte ville lyssna att det var över förväntan och rullade in till depåplatsen igen. Alla beklagade sig över hur jobbigt det var att köra motorcykel följt av mer eller mindre trovärdiga förklaringar om varför de inte tagit pole. Jag vågade inte säga att jag var ganska nöjd med min tid utan lyssnade uppmärksamt på de andras klagan. Okej, jag kan ha klagat lite på att det var jobbigt och att jag var trött. Men bara lite. Jag krängde av mig utrustningen och gick och köpte kaffe. Fyfan jävla skit-sege hade medhavda kexchoklad med sig och jag fick en. Han är snäll innerst inne, egentligen.

Sen förflöt en lång tid i samma anda som innan kvalet. Under kvalet hade jag haft en märklig känsla i frambromsen. Vid inspektion visade det sig att bromsbeläggen var farligt nära slut. Jag bytte till nya och oroade mig stilla för att behöva köra in dom under sighting- och warm up-varven.

Med en halvtimme till start smög jag iväg för ett nytt meditativt moment, sittande denna gång. Jag bselöt mig för att ta nån av toaletterna på baksidan av toalettbyggnaden för att få lite frid och friskluft. Tyvärr var det lite svårt att hitta ett bås som innehöll kombinationen toalettpapper och hasp på dörren, men min listighet övervann denna svårighet genon att sno papper från ett hasplöst bås och kila in ett behaspat. Sjukt nöjd med det. Jag satt där en stund, men presterade inget. Gav upp och gick ut igen. Alla hade redan bytt om och jag fick lite bråttom. Jag hann dra igång fyfan jäva skit-seges hoj så han kunde varmköra, och försökte hasta på mig alla läderkläder för att kunna varmköra på väg ut till banan.

Väl i rondellsystemet kom jag på att jag inte ens provat bromsen. Ojoj. Jag tog av vänster in i rondellen istället för höger ut i bandepån och mötte Gustavsom jag trots att han hade mörkt visir kunde se att han trodde att jag skulle DNS-a. Nej du, Gustav! Jag ska köra in bromsarna, bara! Jag tog fart och bromsade och möttes av... inget speciellt farthämmande. Svälj. Tog ny fart och bromsade igen. Nu sänkte den farten något mer bestämt. Två såna resor till, sen var det fan dags att köra ut. Nånstans i bandepån hade jag glömt bort bromsen helt och rullade genom ivrigt pumpande med gasen för att få upp tempen. Det fanns ingen tid att stanna och pumpgasa och när jag lämnade bandepån glömde jag motortempen. Gaaas ner mot esset och se! Bromsen fungerade faktiskt.

Gaaas ut ur esset, genom crossböjen och ner mot torparn. Bromsen fungerade igen och en snabb blick på tempmätaren berättade att motorn nu var 48 grader varm. Något återhållsam gaaas nerför rakan och ner i nya sektionen. Försiktig gaaas igen och sedan rullade jag ner mot bergskurvan ivrigt pumpgasande. Lite gaaas ut ur bergskurvan och rull fram mot griden. När jag stannade på min sjätteposition hade jag 50 grader på tempmätaren och pumpgasade frenetiskt vidare. När alla väl var klara och funktionärerna sträckte upp sina händer hade jag 52 grader. Perfektion! Christer the flagman sprang på lätta fötter genom startfältet och flaggade iväg oss på warm up-varvet. Jag gjorde ingen herrejösses-start eftersom jag har gjort massor av starter på min koppling och inte ville DNF-a på grund av tekniskt fel den här gången (ni minns väl KM2 2010? Fotpinnen?).

Jag körde runt banan så fort jag kunde och slog inte av förrän in i bergskurvan. Rullade fram till min startposition i andra led igen. Jag kan skriva hur många ord som helst, men helst ska ni nog uppleva en start själva. Det är så satans spännande att man nästan självantänder! Nu börjar jag ju bli rutinerad på det här, så jag kollade bara att ettan var i kanske åtta gånger. Funktionärerna höjde händerna igen och Christer svarade med att sänka rödflaggan och peka på startlampan. Det finns få saker som får mig så uppspelt som det här ögonblicket. Jag sneglade på Anders Mahrs-Träff som står och pumpgasar redan innan lampan tänts. Jag tänker "det där är inte rätt, vänta ska jag visa" och när lampan tänds håller jag 12000 varv. När den släcks vrider jag FULLT och slirar iväg. Fyfan jävla skit-sege som står snett till vänster framför mig gör en skitstart. Anders som står till höger om mig kommer inte iväg lika bra som jag.

Eftersom alla vet att fyfan jävla skit-sege är fullkomligt empatilös lämnar jag gott om plats till vänster och trycker som bonus till pojken Träff lite extra. Tyvärr knör han sig förbi nånstans mitt i esset och jag får se mig ifrånkörd nästan direkt. De jättesnabba (ja, jag räknar dig dit nu, Gustav) försvinner i fjärran, men gossen Träff glider bara ifrån lite lagom. Jag bestämmer mig för att inte göra några som helst misstag och ligger på så hårt jag kan, dvs inte jättehårt men ovanligt hårt för att vara jag.

Av nån märklig anledning blir jag inte lika trött när det väl gäller så jag kör som en furie hur länge som helst. Jag har pojken Träff i sikte varje raka och hoppas att min spådom om escapen efter rakan ska bli sann, för köra ikapp är inte att tänka på. Nånstans efter varv sex kommer jag ut på rakan och ser hur gossen Träff rätar upp i ingången till nya sektionen och tar till escapen. JAAAAA! Nog för att det skulle vara en större ära att köra ikapp honom, men jag tar mina placeringar tacksamt hur dom än kommer. När jag kommer ut ur nya sektionen hoppas jag innerligt att han inte ska tycka sig hinna ut innan jag passerat, för då hade det blivit hårigt och lite farligt för mig när jag behövt försöka köra ikapp och ifrån honom.

Jag kör som allra bäst när nån (levande eller imaginär) ligger bakom. Jag fick för mig att han gjort en demonstart från sitt ofrivilliga stopp och fick otroligt bråttom. Nästa varv kom jag ikapp Bernt på classic-Rotaxen. Jag funderade på om jag skulle försöka bromsa mig om honom in i nya sektionen, men tyckte inte att jag var tillräckligt nära. Ut ur nya sektionen fick han en för bra utgång för att jag skulle våga försöka in i bergskurvan. FECK! Jag kan inte sitta här och fika, tänkte jag och tog sikte på insidan ut ur bergkurvan och in i sviestadböjen. Det var precis när jag fick en räser i armhålan under mitt första rejs 2006 och bad tyst Bernt om ursäkt när jag vräkte mig förbi på insidan. Fullt, på fyran. Så jävla exciting! Jag kom förbi utan incident och såg att det inte var långt kvar på rejset.

Jag körde så fort jag jävla kunde och till slut flaggades det ÄNTLIGEN av. Ojojoj, vilken succé! Spöade ett framtidshopp, fick varva en medtävlare och blev inte varvad även om det var nära. På invarvet kom jag ikapp Gustav och förstod att fyfan jävla skit-sege gjort verklighet av sina hot och skrämt Gustav till underkastelse. Vi stannade vid Christer the flagman och pratade upphetsat om vår prestation. Åtminstone tror jag att det var det Gustav och han pratade om.
Jag ville mest veta om någon framför mig brutit så jag fått fler placeringar till skänks. Det hade jag nu inte, men femma var åtminstone en plats bättre än jag vågat hoppas på innan rejset.
In i depån. Jag har otroligt svårt att dölja min eufori när jag tror mig åstadkommit nåt, så det blir alltid en massa missförstånd när vi står och skriker åt varann med öronproppar och hjälmar fortfarande på. Sen sliter vi av oss hjälmarna och pladdrar upphetsat vidare om hur vi sladdat här och nästan vurpat där, och kört bättre än Casey stoner när han har en bra dag. Fyfan jävla skit-sege kan naturligtvis inte hålla sig utan gapar "HAAaHAA" osv.

När det värsta ruset lagt sig lastade vi in allt och strosade runt och snackade skit, drack kaffe och roade oss med att ge Henrik i KM1000 signaler vid depåräcket. Han såg oss naturligtvis inte, men det är inte viktigt eftersom vi efteråt berättade om vilka signaler vi gett honom. Tummen upp, tummen ner, gasa mer, ÖKA, osv.

Sen var det prisutdelning. Fyfan jävla skit-sege fick bara stå på tredjeplatsen, och det är som bekant en plats jag redan varit på. Inte så bra, du.

Sen åkte vi i vanlig ordning till Östergötlands långsammaste hamburgerhak och väntade på mat i en halvtimme. Medan vi åt den pratade vi nedsättande om kvinnor, fyrtaktare och lite annat.

Det är så JÄVLA roligt med racing på passande nivå att jag har svårt att tänka mig nåt roligare. Funderar du på att börja är det dags att sluta fundera och börja agera. Väljer du rätt klubb kan du köra minst två underbart fantastiska rejs per år. Gör det. Gör det bara!
Okej, det var det för i år. Nu ska jag inte döda mitt inre barn genom att anmäla mig till en tävling utanför min league utan bara surfa genom vintern på glädjeruset.

Vi ses igen 2012, då med ny, rykande aktuell lack och minst fyra nya skinnställ!

HERRÅÅÅÅ!!

Edit: Jag körde fem sexor och sex femmor under rejset. Otroligt bra för att vara jag. När jag hade som mest bråttom på sista varvet KROSSADE jag mitt förra personbästa med två tiondelar. Numera lyder det 1.05,1. Oj oj.

DSC_9522.JPG

Alltid lika roligt att sitta och garva högt för sig själv i soffan. Eller är det sorgligt? :va

Es ist WELTCLASSE:tummenupp

Du är bara så bäst liksom Mattias. <3

En del saker är så sjukt träffande.
Känslorna på griden, intensiteten med ett gäng vilt varvande tvåtaktare, lukten, spänningen osv.
Samt hur man galet pladdrar efter racet och tror alla är intresserade. :lol

Förresten glömde jag berätta att allt fungerade perfekt när det väl var allvar. Quickshiftern quickshiftade, motorn gick och fjädringen rörde sig. Allt funkar bättre när man formligen våldtar hojen istället för att ömt älska med den. Jag är mycket nöjd.

Men är det inte dags att sitta och frysa i en fuktig husvagn på Mantorp, så det blir en bitter sedvanlig avslutning på säsongen?

Bra kört, kul att det går frammåt!

Men är det inte dags att sitta och frysa i en fuktig husvagn på Mantorp, så det blir en bitter sedvanlig avslutning på säsongen?

Bra kört, kul att det går frammåt!
Planen är att frysa i husvagnen. Inte köra nån motorcykel, men snappa upp precis allt som händer och skriva ännu en omotiverat lång rapport about nothing.

Haha, fantastiskt, det känns som att du äntligen hittat hem och fått utdelning för 20 års slit. Från Moto-GP på VHS, via bandagar på RGV'er, nåttliga buskörningar, RR-licens med en Aprilia RS250 och tillslut succé på äkta racer! 1.05.1 är inte kattskit på en 125'a. De flesta av oss kan bara drömma om att köra lika fort. Underbar racerapport som vanligt! :)

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back