Vad göra av gamla kläder?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
jag håller på och rensar vinden och garderoben på kläder odyl och en del av de kommer jag ge till tex myrorna och liknande organisationer, men andra känner jag att det kanske går att få en slant för.

det är tex schyssta äkta bowlingskjortor, diverse jackor (skinn/militär), jeans, sneakers och lite allt möjligt.

så...var kan jag kränga grejjerna? vilka butiker kan jag dra till och kolla om de är intresserade? eller nåt annat som ni kan tipsa om?

känns inte så kul däremot att plåta 100 plagg och lägga ut annonser på blocket tex...men låt höra, i'm all ears.

annars så får myrorna rubb o stubb.

Om d orkar och det är skapligt skick på det så sätt ut det var för sig på tradera. Ofattbart vad folk köper ibland. Min sambo fick 500 spänn för en jeansjacka hon köpte 5 år tidigare... Jag har sålt massa saker också som LP, CD mm

Secondhand butikerna erbjuder knappast något för fina märkeskläder. Det vill nog till att du säljer dem privat via t ex Tradera eller Blocket som någon föreslog. Har samma dilemma. Har lite kläder som jag tänkt göra mig av med. I synnerhet jackor och rockar. Min flickvän har t om sålt H&M kläder och fått rätt hyfsat betalt. Ibland förstår jag mig inte alls på folk :näsblod

Jag har sett att det finns bakluckeloppis, men det är inget jag provat någon gång. Min flickvän har dock varit inne på att prova det vid något tillfälle. Hon har betydligt mer kläder att göra sig av med.

Själv brukar jag skänka bort det mesta, även finare märkeskläder till myrorna och dylikt. Möjligt att jag slänger dit skinnjackor och rockarna också fast än man skulle kunna få ett par hundralappar för dem. Orka hålla på och ha korrespondens och skicka grejerna tvärs över landet.

Vad i jösse namn är "äkta bowlingskjortor"??

Själv brukar jag skänka bort det mesta, även finare märkeskläder till myrorna och dylikt. Möjligt att jag slänger dit skinnjackor och rockarna också fast än man skulle kunna få ett par hundralappar för dem. Orka hålla på och ha korrespondens och skicka grejerna tvärs över landet.

joo, ungefär så jag känner - kan jag sälja en del utan att det blir ett projekt utav det hela, är det bara bonus. annars får det bli myrorna.

Vad i jösse namn är "äkta bowlingskjortor"??

made in usa.

Last edited:
Sy ett lapptäcke. Du lär dig ett traditionellt hantverk och det är säkrare än att tjöra hoj. Eller så kan du sy om dem till tjejkläder och bli 2000-talets nya Lasse-Maja.

Vitlöken - med tanke på hur stor du är kanske det vore en idé att kolla med Toys-R-Us och se om de har något dockhus som behöver få sina garderober fyllda? :2cool

har redan sålt av det som gick, till de. men en hel del kvar som sagt.

du kanske ska börja klä dig lite manligt numera och inhandla en del av dessa kläder :tungan

Lite deprimerande att de flesta klädinsamlarna skickar rubbet till Polen, där det rivs sönder till lump.
Känns bättre att lämna till någon organissation som skickar grejorna dit de behövs.
Vi har skickat en del med vitrysslandshjälpen, eftersom vi känner gubben som kör bilen dit.
Hade jag haft amjikanska skjortor hade jag sänt dem dit:

http://www.youtube.com/watch?v=F1aKVdGYCRI

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!