Min Audi s2 vs hojar

Hehe!! Skulle vara intressant att se den där bilen mot en turbo Busa eller liknande, lätt trimmad bil mot en lätt trimmad hoj :D
 
Ähh han på motorcykeln kunde inte köra... Bilen är dopad... En hoj slog en gallardo med 1500hk... Man kan inte mäta en hoj och en bil... Du har lagt ner 300k på bilen och han med hojen har lagt 100k... Bilen är bättre dynamiskt utformad... Hoejn är strypt till 25kw...

Ja som du ser så var det inte en rättvis match och resultatet kan inte ses som sanningsenligt! :D
 
Last edited:
Klart att det är möjligt att trimma en bil så den åker ifrån en
standard 1000cc hoj, men det kostar bra mycket.

Fast hade det varit en S1000RR hade det inte varit lika enkelt,
hade ju gått efter ett tag eller om man nu går upp och kör
trimmat vs trimmat blir det ju också jobbigt ...

Men bra tryck i bilen vilket som, skulle inte ha nåra större problem
med att äga den. :)

Vad har S2an original under huven?
 
Ähh han på motorcykeln kunde inte köra... Bilen är dopad... En hoj slog en gallardo med 1500hk... Man kan inte mäta en hoj och en bil... Du har lagt ner 300k på bilen och han med hojen har lagt 100k... Bilen är bättre dynamiskt utformad... Hoejn är strypt till 25kw...

Ja som du ser så var det inte en rättvis match och resultatet kan inte ses som sanningsenligt! :D

haha ja så är de:) 300 k på bilen, vilken kanon affär du gör då om du köper den för 159k. ligger på blocket :D

går inte jämföra en turbo busa mot bil....så är de bara...dom asen går för bra haha. men de går väl plocka 150 hk till i bilen så en s1000rr är nog inga problem. inte ens som den är nu för de går rätt fort förbi hojjarna efter 200 km/h. sen varvar bilen ut i 340.


s2 orginal har 230 hk....slööööööö.
 
haha ja så är de:) 300 k på bilen, vilken kanon affär du gör då om du köper den för 159k. ligger på blocket :D

går inte jämföra en turbo busa mot bil....så är de bara...dom asen går för bra haha. men de går väl plocka 150 hk till i bilen så en s1000rr är nog inga problem. inte ens som den är nu för de går rätt fort förbi hojjarna efter 200 km/h. sen varvar bilen ut i 340.


s2 orginal har 230 hk....slööööööö.

Kollade på annonsen. Hur fanken får du den där genom besiktningen?

edit: Antagligen får du inte det, antog det bara iom att den var på allmän väg i filmen :D
 
Jag körde mot en Viper med 975hk med min ZX-10R och då var det bra jämt vill jag lova!
Skall nu inte påstå att jag är nån guru bakom styret men det var ju raksträcka!
Extrem prisskillnad dock! Min kostade ju typ 70K medans de räcker till hans växellåda....
 
Nice. 91a eller 92a? Airbag kom väl 93 men du kanske har tagit bort den?

800hk? uppskattade vevaxelhästar antar jag?

Varför sälja? roligare bil får man ju leta efter :P
Ångrar att jag sålde min men har fan inte råd med både "leksaks" båge och bil.



haha ja så är de:) 300 k på bilen, vilken kanon affär du gör då om du köper den för 159k. ligger på blocket :D

går inte jämföra en turbo busa mot bil....så är de bara...dom asen går för bra haha. men de går väl plocka 150 hk till i bilen så en s1000rr är nog inga problem. inte ens som den är nu för de går rätt fort förbi hojjarna efter 200 km/h. sen varvar bilen ut i 340.


s2 orginal har 230 hk....slööööööö.
 
Jag körde mot en Viper med 975hk med min ZX-10R och då var det bra jämt vill jag lova!
Skall nu inte påstå att jag är nån guru bakom styret men det var ju raksträcka!
Extrem prisskillnad dock! Min kostade ju typ 70K medans de räcker till hans växellåda....

du har inte en sukk mot en 1000 hk viper med en na zx10a... glöm de... hade en 500 hk nissan 200 på 950 kg innan och min k6a med helsystem hade ruskiga problem mot den efter 240 blås.... doch va bilen chanslös under 200a..


ena förarn på film har tävlat i r600 och erf och andra har åt hoj i många år och en hel del bana så de går inte skylla på dåliga förare....

de e fel å jämföra org hoj mot trimmad bil men de är alltid sånt snack om de. nu har ja provat två egna bilar mot hojjar.

Nice. 91a eller 92a? Airbag kom väl 93 men du kanske har tagit bort den?

800hk? uppskattade vevaxelhästar antar jag?

Varför sälja? roligare bil får man ju leta efter :P
Ångrar att jag sålde min men har fan inte råd med både "leksaks" båge och bil.

den är bromsad hos maxxtuning till 680 hjulhästar och 800 nm på driven... med alldeles för hög insugstemp. 25 grader varmt ute den dan....


ska bygga rwd sladd bil.... endast därför
 
Last edited:
300kg på 170hk = 0,57hk per kilo
vs
1700kg på 1000hk = 0,59hk per kilo

Bra jämna förhållanden om man ser det till hk per kilo, men bilar brukar ju dra ifrån i högre farter som du nämner.

du har inte en sukk mot en 1000 hk viper med en na zx10a... glöm de... hade en 500 hk nissan 200 på 950 kg innan och min k6a med helsystem hade ruskiga problem mot den efter 240 blås.... doch va bilen chanslös under 200a..


ena förarn på film har tävlat i r600 och erf och andra har åt hoj i många år och en hel del bana så de går inte skylla på dåliga förare....

de e fel å jämföra org hoj mot trimmad bil men de är alltid sånt snack om de. nu har ja provat två egna bilar mot hojjar.



den är bromsad hos maxxtuning till 680 hjulhästar och 800 nm på driven... med alldeles för hög insugstemp. 25 grader varmt ute den dan....


ska bygga rwd sladd bil.... endast därför
 
den är bromsad hos maxxtuning till 680 hjulhästar och 800 nm på driven... med alldeles för hög insugstemp. 25 grader varmt ute den dan....


ska bygga rwd sladd bil.... endast därför

Finns ju en del bakhjulsdrivna s2or runt om i världen. 2 i sverige.
Fråga mig inte vad de valt för lådor eller om de moddat original.
Sedan om det är optimalt till det du skall ha den till vet jag ju inte. Drifting eller leksak?
 
Finns ju en del bakhjulsdrivna s2or runt om i världen. 2 i sverige.
Fråga mig inte vad de valt för lådor eller om de moddat original.
Sedan om det är optimalt till det du skall ha den till vet jag ju inte. Drifting eller leksak?

de blir drifting. vill ha billigare bil så man kan sladda av lite mer. blir nog typ kompsänkt 325a ala 400 hk typ...

300kg på 170hk = 0,57hk per kilo
vs
1700kg på 1000hk = 0,59hk per kilo

Bra jämna förhållanden om man ser det till hk per kilo, men bilar brukar ju dra ifrån i högre farter som du nämner.

de går inte räkna så.... blir fel i verkligheten. fråga mig inte varför :D
 
Last edited:
Bra drag i kärran.
Behövs verkligen mycket effekt i en bil för att mosa en modern liters maskin.. Heders!

Drifting är sköj! polarn hade en 200sx s13 med runt 350häst som var rätt rolig i västeråsrondellerna.

Skönaste driftbilen genom tideran är ju den klassiska Merca W123 kombin med trimmad dieselmotor.
Mercedes-W123-Wagon-Diesel-Drift-Car.jpg

[YOUTUBE-ID]QLB2bxYfJEg[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top