R1 och R6-tråden!

Nä det kommer ju såklart inte drabba oss R1-ägare. Varför jag argumenterar emot är för deras egen skull (R6-folket alltså). Enligt Markymarkz egna beräkningar kommer R6-tråden få 70-80% färre besökare och därmed betydligt mindre samlad kunskap. Är det verkligen bättre?

Nåja, vill de trots detta ha en egen tråd så låt dem få det. Det drabbar bara dom själva.
 
Ah okej jag som alltså äger en R6a ska kolla med dig som inte ens har en sån cykel om det är okej om jag skapar en ny tråd endast för R6'or?

Varför skall folk som inte äger R6or diktera om vi får ha en egen tråd?

Irriterad? Ja, lite.

Anledningen till att vi R6 folk hamnar i skymundan är förmodligen för att: R1 tråden är en av dom absolut största och det är den vanligaste sporthojen i Sverige. När en R6 människa ställer en fråga så kommer ofta 5 R1 frågor efter den och således så försvinner den posten innan någon person som kan både R1/R6 får chansen att titta på det.

Det första som hände när jag tyckte att vi skulle ha separat tråd är att två R6 personer höll med mig om det. Sen kom 5 R1 personer och sa att vi inte skall ha det.

Har du något som rör R6or så är du givetvis välkommen över, det tar två klick.

Om du läser under min avatar så ser du att jag även kör R6 utöver R1.
Och självklart menade jag inte att du skulle kolla med mig om det är okej, utan med alla som samsas i tråden. Det vet jag att du förstod.


Det är inte det att jag vill missunna R6:ägare att ha en egen tråd, utan som jag skrivit några gånger innan nu så ser jag inga fördelar med det eftersom det har fungerat fint att avhandla båda modellerna sedan tråden skapades för herrans många år sedan.

Trodde en omröstning skulle visa hur folk ville ha det oavsett om de kör R1 eller R6. Men som vanligt så är Swedie den som har sista ordet och det är bara att rätta sig efter det.
 
Trodde en omröstning skulle visa hur folk ville ha det oavsett om de kör R1 eller R6.

Ja, 6-2 av de som röstade för att ha kvar en tråd framför en uppdelning i två.

Men det resultatet gick ju inte i herr Wahlbergs smak, varför alla som röstade för förlorade sin rösträtt.

:rolleyes:
 
Ja, 6-2 av de som röstade för att ha kvar en tråd framför en uppdelning i två.

Men det resultatet gick ju inte i herr Wahlbergs smak, varför alla som röstade för förlorade sin rösträtt.

:rolleyes:

6-2 är iofs rätt missvisande siffror med tanke på att många som röstade inte kör R6 samt att väldigt få fick chansen att rösta men jag förstår vad du menar.

Ni är somsagt inte portade från R6 tråden utan är mer än välkomna att fylla på med vettig info om ni känner att den hör hemma där.

Om folk tycker att det fungerar dåligt om ett halvår - ett år så kan man alltid återställa originalet. Ingenting är permanent på nätet.
 
Jag körde R6-08a innan jag köpte min R1a och jag fick svar på alla mina frågor i DENNA tråden så varför det ska delas förstår inte jag.
R1/R6 tråden är väl en av dom äldre på sporthoj och har enligt mig funkat kanonbra sålänge jag varit här...
Märkligt att du inte kunde ställt din fråga i ex teknikforumet eller nått istället för att komma in här o styra o ställa som en jävla byråkrat på steroider....
Även jag röstar för att denna tråden ska heta R1/R6 tråden så Swedie FIXA majoriteten har talat....
 
Last edited:
Vad är detta för kafferep :jäs:rullandeu Spelar det någon roll för R6/R1 tråden om det blir delat? Klart att det är bra med fler som läser tråden men jag läser inte bara om R6 för att det är en sådan jag har för tillfället. Har haft en SP1:a, XT660, Hayabusa osv och läser de trådarna med. Och om det finns något jag kan bidra med så gör jag det.

Fördelen ser jag i att det blir lättare att hitta info. Någon skrev tidigare att då kan man lika gärna dela upp det i typ gamla resp nya R6 också. Tja, varför inte. Finns exempel på forum från andra länder där de har det just så :)

Kanske en Yamaha R del med lite samlad info. Med under rubriker som tex R6 >06 eller R6 <05 osv?

Så som det är nu är denna tråden lite svår att greppa om man vill hitta info.
 
6-2 är iofs rätt missvisande siffror med tanke på att många som röstade inte kör R6 samt att väldigt få fick chansen att rösta men jag förstår vad du menar.

Ni är somsagt inte portade från R6 tråden utan är mer än välkomna att fylla på med vettig info om ni känner att den hör hemma där.

Om folk tycker att det fungerar dåligt om ett halvår - ett år så kan man alltid återställa originalet. Ingenting är permanent på nätet.

innan listan uppkom så skrev jag att jag ville ha kvar det som det var.

å du, ja har 2 R6:or i garaget :blah

har swedie talat så har han dock.

får väl prenumerera på en tråd till :)
 
Markymarkz, got a point.

Det finns ingen nackdel för R1-gubbarna att R6-biten går över i en egen tråd.

Det ger även de som kör R6 större anledning att hitta gemenskapen.

Okej, jag har ett förslag.
Låt denna tråden fortsätta med att heta R1/R6-tråden och låt oss som vill, få ha det som förut. Men låt även den nya R6-tråden finnas kvar för de med intresse för endast R6.

På så vis kan vi fortsätta med att ha generella diskussioner modellerna emellan i denna tråden och de med R6 kan ha specifika diskussioner i R6-tråden. Deal?
 
Tjena, har ett akrapovic system som har gått sönder, alltså ringen (markerat med rött på bild) har gått sönder så ja kan inte spänna avgasröret utan att det läcker luft, kan man fixa dit en ny ring eller är de bara till att kasta avgasröret?

Hur får man ut ringarna om de går och sätter dit en ny?

Vad jag vet går de inte för att rörets ände sätter stopp ju (markerat med blått)


MVH
 

Bifogat

  • vxcvxcv.jpg
    vxcvxcv.jpg
    65 KB · Visningar: 72
Tjena, har ett akrapovic system som har gått sönder, alltså ringen (markerat med rött på bild) har gått sönder så ja kan inte spänna avgasröret utan att det läcker luft, kan man fixa dit en ny ring eller är de bara till att kasta avgasröret?

Hur får man ut ringarna om de går och sätter dit en ny?

Vad jag vet går de inte för att rörets ände sätter stopp ju (markerat med blått)


MVH

Det bör ju gå att kapa av en bit av röret och sedan svetsa på en ny bit med fräsch "ring" på. Har för mig att du frågat mig om detta förut, har du tagit med systemet till en svetsare & visat upp det?
 
Lite nyfiken, en person som nyligen blev medlem kommer med ett önskemål och vips så ändras det på hans begäran bara sådär, sen att folk har röstat med fördel åt andra hållet spelar ingen roll :va

Säger som X-up, sporthoj var bättre förr!

Tyvärr tror jag att R6 tråden kommer att bli lidande om dom "gamla" rävarna inte läser i den. Jag gissar att många inkl jag själv har gått ifrån R6 upp till R1 och det betyder ju inte att man glömmer allt man lärt sig från r6 tiden.....

En hemsida är en diktatur och i detta fallet är swedie envåldshärskare som inte behöver ta hänsyn till våra önskemål... det är så det är i cyberspace.. =)
 
Okej, jag har ett förslag.
Låt denna tråden fortsätta med att heta R1/R6-tråden och låt oss som vill, få ha det som förut. Men låt även den nya R6-tråden finnas kvar för de med intresse för endast R6.

På så vis kan vi fortsätta med att ha generella diskussioner modellerna emellan i denna tråden och de med R6 kan ha specifika diskussioner i R6-tråden. Deal?
Det var ett bra förslag. Har ändrat rubriken på båda trådar.

Lite nyfiken, en person som nyligen blev medlem kommer med ett önskemål och vips så ändras det på hans begäran bara sådär, sen att folk har röstat med fördel åt andra hållet spelar ingen roll :va

Säger som X-up, sporthoj var bättre förr!
Jag drev sporthoj förr...

Jag lyssnar på åsikt oavsett om en medlem är ny eller inte. Självklart kan en åsikt som kommer från en långvarig medlem väga mer, men det kan inte vara skrivet i sten heller att det måste vara så.

Ja att det här var en sak som fick mig att tappa sugen rejält är en sak som är säker. Fy fan.
För att det hunnit gå 2 hela dagar utan att trådnamnet bytts tillbaka?
 
Last edited:
vad fan håller ni på med :)?

ska ni ha två trådar om R6or?
det låter som det rör till det ännu mer.
nu får ju R6 ägarna leta fan så mycket mer om dom ska ha tag på nåt.

ska dom fråga samma fråga i båda trådarna också ;)?

fan vilket larv
splitta trådarna
lättast för både R1 och R6 ägarna.
 
vad fan håller ni på med :)?

ska ni ha två trådar om R6or?
det låter som det rör till det ännu mer.
nu får ju R6 ägarna leta fan så mycket mer om dom ska ha tag på nåt.

ska dom fråga samma fråga i båda trådarna också ;)?

fan vilket larv
splitta trådarna
lättast för både R1 och R6 ägarna.
Det är ju så att tills dess att den Nya R6-tråden fått fart, så behöver man söka i den här tråden. Och utan R6 i trådnamnet kommer det bli svårare för folk att hitta hit.

Så, se till att Nya R6-tråden får kött på benen, så kan eventuellt byte ske.

Jag kan tyvärr inte lägga tiden att gå igenom över 500 sidor för att sålla ut vad som är R6-relaterat eller inte och sen flytta detta. Iaf inte just nu.
 
Det bör ju gå att kapa av en bit av röret och sedan svetsa på en ny bit med fräsch "ring" på. Har för mig att du frågat mig om detta förut, har du tagit med systemet till en svetsare & visat upp det?



neej de har ja men dem sa det är inte säkert vi får de helt rätt sa dem, förstår inte vad de menade men men,
 
neej de har ja men dem sa det är inte säkert vi får de helt rätt sa dem, förstår inte vad de menade men men,

De syftade nog på att det kan bli vinkelfel vid sammanfogningen. Annars krävs det att de bygger en svetsrigg som gör att röret hamnar i exakt läge. Lite pillrigt så klart, men det går för en händig svetsare! :)
 
De syftade nog på att det kan bli vinkelfel vid sammanfogningen. Annars krävs det att de bygger en svetsrigg som gör att röret hamnar i exakt läge. Lite pillrigt så klart, men det går för en händig svetsare! :)




Var finns denna händige svetsare då nere vid skåne trakterna? hehe.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top