Speed Triple-tråden Sthlm

Garminen ville jag skulle ta Billyvägen ner till våfflan, har aldrig åkt den, riktigt svängig och kuperad.

Sent from my Desire HD using Tapatalk
 
lite mera film

För att lyfta tråden lite kommer en film till från Söndags turen.

[YOUTUBE-ID]qizJ-pnTwTQ[/YOUTUBE-ID]

(Ska försöka lista ut vilken av alla filmer som är från den vägen som skulle renoveras v32)

/D
 
Har monterat (nästan) allt på min tripple nu.. Instuktionerna till Belly pan:en lämnar ju en del att önska... Inte helt självklart hur den ska sitta. :näsblod

Men.. Nu sitter det där iaf.

Nu är ju bara problemet de hemska mussepigg-backspeglarna..

Funderar på att helt skruva av dem men de är ju lite fiffiga att ha också...

Någon som har något tips på snygga men även funktionella diton?
 
Någon som har något tips på snygga men även funktionella diton?

Jag har Biltemas runda styrändsspegel. Tycker kanske Triumphs dito är ngt snyggare men jag gillar även min. (Använder bara en). Tycker det blir ganska rått utseende.. :yoparty och faktum är att de är jävligt bra. Man ser klockrent bakåt. Sen är ju inte priset fel heller. Jag hade en likadan spegel på min förra hoj.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Backspeglar-styrande/
 

Bifogat

  • _DSC0150.jpg
    _DSC0150.jpg
    231.7 KB · Visningar: 59
  • _DSC0146.jpg
    _DSC0146.jpg
    218.5 KB · Visningar: 67
Jag kör också Triumphs styrändsspegel och kan varmt rekommendera den. Biltemas tycker jag har lite bättre sikt (mer vidvinkel) men gillar utseendet på originalspegeln bättre.
 
Jag kör också Triumphs styrändsspegel och kan varmt rekommendera den. Biltemas tycker jag har lite bättre sikt (mer vidvinkel) men gillar utseendet på originalspegeln bättre.

Tack för tipsen. Skall kolla på detta.

Hur löser ni problemet med bromsvätskebehållaren?

Min trippel drar ur batteriet. Jag åkte några mil i går och när jag tankat och skulle dra så var det inte nog med ström att dra runt startmotorn. Men med lite starthjälp så snurrar den igång utan problem.

Hur är det, behöver den ström för att gå eller behövs det enbart för att starta den?
 
Last edited:
?

Min trippel drar ur batteriet. Jag åkte några mil i går och när jag tankat och skulle dra så var det inte nog med ström att dra runt batteriet. Men med lite starthjälp så snurrar den igång utan problem.

Hur är det, behöver den ström för att gå eller behövs det enbart för att starta den?

Du borde kolla generatorn och se vad den laddar. Den bör ladda drygt 14 volt. Kan också vara så att din batteri är slut och inte tar emot tillräckligt med laddning.
Jag hade själv problem för någon månad sedan, trodde batteriet var slut, men det räckte med att ladda det ett par timmar sedan har det fungerat bra.
 
Tack för tipsen. Skall kolla på detta.

Hur löser ni problemet med bromsvätskebehållaren?

Min trippel drar ur batteriet. Jag åkte några mil i går och när jag tankat och skulle dra så var det inte nog med ström att dra runt batteriet. Men med lite starthjälp så snurrar den igång utan problem.

Hur är det, behöver den ström för att gå eller behövs det enbart för att starta den?

Någon enstaka gång blir det ingen fart i startmotorn på min när jag försöker starta efter att ha stängt av den nyligen. Väntar man en stund funkar det som vanligt. Har alltid undrat vad det beror på. För mycke soppa i cylindrarna ?
 
Du borde kolla generatorn och se vad den laddar. Den bör ladda drygt 14 volt. Kan också vara så att din batteri är slut och inte tar emot tillräckligt med laddning.
Jag hade själv problem för någon månad sedan, trodde batteriet var slut, men det räckte med att ladda det ett par timmar sedan har det fungerat bra.

Det är ju lite knepigt för den startade ju 3 ggr (varav en kallstart), hur enkelt som helst, 20 minuter tidigare. Sen körde jag väl en 2 mil för att tanka och sedan var strömmen inte tillräckligt för att snurra igång den.

Sedan fick jag hjälp och körde den 4 mil och parkerade. Provade igen men då startade den inte heller.

Någon enstaka gång blir det ingen fart i startmotorn på min när jag försöker starta efter att ha stängt av den nyligen. Väntar man en stund funkar det som vanligt. Har alltid undrat vad det beror på. För mycke soppa i cylindrarna ?

Hmm.. Nja. Jag tror inte att det är för att det går trögt, eller? :va

Jag kanske skall prova starta den nu igen efter den stått i två dagar.

EDIT: Fanimig startade den inte som en dans nu när jag testade.

Djävligt konstigt. Kan det ha att göra med att det regnade lite sist, tro.

Fast det var inte mycket nog att det skulle påverka något. Undras just om det är samma problem som du har Paps. Hur länge behöver du vänta?

Förövrigt är det ju konstigt då den snurrade igång direkt med lite hjälpström.

Ingen annan som har problemet?
 
Last edited:
Det är ju lite knepigt för den startade ju 3 ggr (varav en kallstart), hur enkelt som helst, 20 minuter tidigare. Sen körde jag väl en 2 mil för att tanka och sedan var strömmen inte tillräckligt för att snurra igång den.

Sedan fick jag hjälp och körde den 4 mil och parkerade. Provade igen men då startade den inte heller.



Hmm.. Nja. Jag tror inte att det är för att det går trögt, eller? :va

Jag kanske skall prova starta den nu igen efter den stått i två dagar.

EDIT: Fanimig startade den inte som en dans nu när jag testade.

Djävligt konstigt. Kan det ha att göra med att det regnade lite sist, tro.

Fast det var inte mycket nog att det skulle påverka något. Undras just om det är samma problem som du har Paps. Hur länge behöver du vänta?

Förövrigt är det ju konstigt då den snurrade igång direkt med lite hjälpström.

Ingen annan som har problemet?

Vet inte om detta hjälper,,, men min ville inte starta helt plötsligt och jag undersökte batterier och laddning och höll på bli tokig på vad det kunde vara då felet inte var konstant. Det visade sig att det var lilla el kontakten vid kopplingen (som ska hindra att man startar utan att dra in kopplingen) hade fått oxid och en dutt 5/56 och lite jucklande på kontakten så var det borta...
 
Vet inte om detta hjälper,,, men min ville inte starta helt plötsligt och jag undersökte batterier och laddning och höll på bli tokig på vad det kunde vara då felet inte var konstant. Det visade sig att det var lilla el kontakten vid kopplingen (som ska hindra att man startar utan att dra in kopplingen) hade fått oxid och en dutt 5/56 och lite jucklande på kontakten så var det borta...

Tack för tipset men jag tror det är något annat.

Anledningen till att jag tror det är att den inte orkar dra runt motorn. det är inte det att den inte tänder.

Man att jag nu två dagar senare kan starta den tyder ju på att det inte är något fel på batteriet.
 
Tack för tipset men jag tror det är något annat.

Anledningen till att jag tror det är att den inte orkar dra runt motorn. det är inte det att den inte tänder.

Man att jag nu två dagar senare kan starta den tyder ju på att det inte är något fel på batteriet.

Har något minne av att jag hade problem med kontakten i kopplingshandtaget när det blev fuktigt ute...
Kommer inte ihåg om jag gjorde något speciellt, kanske ruckade lite på den bara...
 
Har något minne av att jag hade problem med kontakten i kopplingshandtaget när det blev fuktigt ute...
Kommer inte ihåg om jag gjorde något speciellt, kanske ruckade lite på den bara...

Jo det förstår jag. Men problemet är fortfarande inte att den inte tänder/startar utan att den inte verkar orka dra runt motorn snabbt nog att den startar. Men precis som PAPS skrev så startar den ju senare utan att jag laddat batteriet.
 
Har ett främre depåstöd som jag hade till min Speedy som jag inte har nån nytta av, en 200 lapp vill jag ha för det om nån e intresserad?

(fabr Bile Lift, nypris 595)
 

Bifogat

  • FS9_large.jpg
    FS9_large.jpg
    32.1 KB · Visningar: 45
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top