CBX 1000 "Bygget"

Du fick till tanken riktigt snyggt, men i mina ögon är baken lite för lång.
Men smaken är som baken, dessutom kanske du inte är klar där.

Jobba på, blir mkt bra // Peter

Riktigt coolt bygge. Ramen är snygg som fan och den motorn är ju verkligen något utöver det vanliga.

Måste dock hålla med om baken. I mina ögon hade det sett bättre ut om den var lite kortare.
Kör hårt och kul tråd!=)
 
Vilket bygge, det coolaste och med potential att bli det snyggaste jag sett på länge!!!
 
Grymm ram det är det man fastnar för än så länge förutom som alla andra då att baken ser lång ut... Men huvudsaken är att man bygger så att man gillar det själv för åsikter finns det ju alltid. Har en polare som har lite CBX saker liggandes utanför Örebro så om du vill så pm:a så ska du få hans nr & lycka till det lär ju bli fränt hur du än gör nu när ramen blev så snygg.
Sen kan jag tippsa om att Jocke Moser håller på att bygga chopper åt en annan polare på CBX & han håller ju till inte så långt bort Kungsör om du har vägarna förbi där så kan det vara kul att kolla in det.
 
Det var på tiden!:):tummenupp Det ser väldigt bra ut!:fakta Hur är motorkaraktären CBX1000?:)

Som orginal är den väl lite klen under 7000 varv, med sina 105 modiga. men går väldigt mjukt ( vibrationsfritt). Men här blir det borr, högkomp å så. Då går det nästan att starta på femman:)

// Peter
 
helccolt men går de o få in bakarslet liiite så de slutar i linje med bakdäcket? går ju o ta upp e lite oså då den har en flackare linje än tanken. el kanske bilderna förvränger lite..?



här är en rolig snubbe som kör nostalgia hillclimb varje år i hammarstrand.
http://www.youtube.com/watch?v=Re_DshNKHIY

Den går inte så långt ut, 2,5cm bara. Får justera det om det blir aktuellt när jag plockar ihop den. Finns fortfarande möjlighet till det. Just vill jag bara ha iväg ramen för ytbehandling.

// Peter
 

Bifogat

  • IMG_4109.JPG
    IMG_4109.JPG
    124.8 KB · Visningar: 448
Fan va snyggt de blir. Grymt med den motorn i ett bra chassie med moderna fjädringskomponenter och stabil ram. Gillar verkligen projektet och hoppas på att få se den live nån gång (bor ju också i V-ås).

Om man vågar komma med en åsikt i all ödmjukhet :) så tycker jag den skulle bli liite snyggare med något kortare bakdel. Kan vara bilderna som är missvisande, men hojen ser så liten/nätt ut fram så den bakdelen hänger ut lite långt över bakdäcket. Blir iofs. säkert mer balans när det kommer på lite lyse osv. fram. I övrigt är 1000rr bakdelen riktigt snygg :tummenupp

Bygg på och posta mycket bilder, jag vill se slutresultatet nu :tungan

Edit: Hade inte sett Ozeo´s inlägg innan jag postade.
Du får hålla ögon öppna i slutet på nästa sommar då. Kan bli en sväng till Skultuna kanske.

// Peter

Grymt bygge

Vad blir det för styrsystem och trottelhus?
Trottelhusen kommer från GSX 600r, har tittat på Adaptronik. Men har hört att det finns andra bra system, blir lite förvirrad, när man en gång bestämt sig och inte har nått konkret var varför det ena är bättre än det andra:va

// Peter

Det jag minns best av CBX en var den riktigt rappa responsen, den svarade så fort som du vred.
(minnet kan vara lite dimmigt då jag aldrig kört den själv, bara åkt med i <16 åldern)
Ja, det var väl ett tag sedan.

// Peter

Grymm ram det är det man fastnar för än så länge förutom som alla andra då att baken ser lång ut... Men huvudsaken är att man bygger så att man gillar det själv för åsikter finns det ju alltid. Har en polare som har lite CBX saker liggandes utanför Örebro så om du vill så pm:a så ska du få hans nr & lycka till det lär ju bli fränt hur du än gör nu när ramen blev så snygg.
Sen kan jag tippsa om att Jocke Moser håller på att bygga chopper åt en annan polare på CBX & han håller ju till inte så långt bort Kungsör om du har vägarna förbi där så kan det vara kul att kolla in det.
PM skickat

// Peter
 
Last edited:
Nu kommer det tyvärr inte att hända så mycket på ett tag. Men återkommer direkt om det händer nått. Den här är cool, och är till salu på Ebay för ynka 55000$= 318000 Skr ungefär.

Ha de gott.
Peter
 

Bifogat

  • $(KGrHqEOKjME4iD7dkHEBOI17Sbvog~~_3.jpg
    $(KGrHqEOKjME4iD7dkHEBOI17Sbvog~~_3.jpg
    54.8 KB · Visningar: 1,246
  • $(KGrHqYOKkIE4hZTFGkQBOI19OmYBw~~_3.jpg
    $(KGrHqYOKkIE4hZTFGkQBOI19OmYBw~~_3.jpg
    66 KB · Visningar: 1,113
Som orginal är den väl lite klen under 7000 varv, med sina 105 modiga. men går väldigt mjukt ( vibrationsfritt). Men här blir det borr, högkomp å så. Då går det nästan att starta på femman:)

// Peter

Men fortfarande vibrationsfritt då? Hur mycket effekt räknar du med att få ut med trimningen?:)
 
Men fortfarande vibrationsfritt då? Hur mycket effekt räknar du med att få ut med trimningen?:)
Den går inte såå mjukt med det konceptet. Vet inte riktigt vad man kan stressa upp den till, Den här jag åker på nu, med std kammar och RS 34:or. så är det 130 modiga på bakdäcket. den nya motorn blir det sprut och andra kammar. Har fått för mig att det är lättare att optimera då. Kanske kan hitta 20 ponnysar till. Får även se hur jag får till avgas systemet. 6-1 blir det inte, där tappar man för mycket.

// Peter
 
Halloj!

Ramen har jag bockat själv. Har hållit på med att skarva ihop en Hayabusa tank och en gsx tank från -88? för -88 tanken blev inte som jag tänkte mig. Men nu börjar det se okej ut. Så här är lite bilder!!!
// Peter

:yoparty Nu får man andra tankar på det egna bygget, när man ser hur den blir. Blir jag själv sugen å bygga ny ram !! :huvet
Får hålla mig till budgeten .:gnissla
Kör hårt vill se mer bilder av denna hoj.....:Bugar
 
Dags för bilder. Nu ÄR det färdigsvetsat:banana Alla fästen är äntligen klara, så nu är det bara att slipa å polera. den blev lite tung 22kg. Får se om det går att komma under 180kg, klar. Der är lite konstigt att ytrosten kommer först nu när jag har hållit på nästan ett år. Blommade ut för ett par veckor sedan när det var så hög luftfuktighet. Fick hem mina nya falicon vevstakar i dag. Det här är porrigt.( Lånad bild ). Kommer dock inte ha polerad vev i denna motor (tror jag). Återkommer när det händer nått mer. Typ en bild på poleringen om det nu är spännande.

Ha de

Peter
 

Bifogat

  • IMG_0823.jpg
    IMG_0823.jpg
    240.1 KB · Visningar: 744
  • Falicon_wiseco.jpg
    Falicon_wiseco.jpg
    115.7 KB · Visningar: 607
Herrejösses så läckert.

Du verkar inte helt bortkommen vad det gäller hojbyggeri i alla fall :)
Vill du ha hjälp med kåpor och annat så får du gärna höra av dig.
Säljer MotoForza glasfiberkåpor och alla möjliga prylar du kan behöva.

Kolla i min profil så hittar du mig.

/Patrik
 
Hur gör du för att få fram vridstyvhet och dylikt på ditt rambygge? Går på känn? Räknar fram? Vis av erfarenhet? Grymt bygge detta!
 
Halloj!

Ramen har jag bockat själv. Har hållit på med att skarva ihop en Hayabusa tank och en gsx tank från -88? för -88 tanken blev inte som jag tänkte mig. Men nu börjar det se okej ut. Så här är lite bilder!!!
// Peter

Viktet med tanken Petta som du vet är det 1 L milen som gäller :D
 
omfg!!!! dreggel.... Önskar jag hade mer tid och fetare plånbok. Den motorn har ju så sjukt skön gång...

Bakdelen skall in 4cm... Bara att göra. Vart fall 3!!!

Den går inte såå mjukt med det konceptet. Vet inte riktigt vad man kan stressa upp den till, Den här jag åker på nu, med std kammar och RS 34:or. så är det 130 modiga på bakdäcket. den nya motorn blir det sprut och andra kammar. Har fått för mig att det är lättare att optimera då. Kanske kan hitta 20 ponnysar till. Får även se hur jag får till avgas systemet. 6-1 blir det inte, där tappar man för mycket.

// Peter
 
Dags för bilder. Nu ÄR det färdigsvetsat:banana Alla fästen är äntligen klara, så nu är det bara att slipa å polera. den blev lite tung 22kg. Får se om det går att komma under 180kg, klar. Der är lite konstigt att ytrosten kommer först nu när jag har hållit på nästan ett år. Blommade ut för ett par veckor sedan när det var så hög luftfuktighet. Fick hem mina nya falicon vevstakar i dag. Det här är porrigt.( Lånad bild ). Kommer dock inte ha polerad vev i denna motor (tror jag). Återkommer när det händer nått mer. Typ en bild på poleringen om det nu är spännande.

Ha de

Peter

Det gillar vi, ska du blästra och pulverlacka ramen, eller hur hade du tänkt göra?:)
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top