Vilken mobil?

Batterier blir sämre med tiden. På androidlurarna kan man enkelt byta batteri. Tror inte det går med Iphone(?)

Det går, men det är piratbatteri, och jag vet inte hur bra dom är..

Apple säljer inte reservdelar. Bara det är ju liksom .. ÖÖÖÖH

Iphone går f.ö bort pga dålig kamera

Samsung Galaxy s2 eller HTC desire om du vill ha top notch. Jag ska själva hämta en s2a på torsdag. Den är rätt sweet :) Byter bort min iPhone 4. Har f.ö en sprillans ny sådan till salu.

Batterier blir sämre med tiden. På androidlurarna kan man enkelt byta batteri. Tror inte det går med Iphone(?)

Vet inte hur lätt det är att få tag på batteri, men är bara två skruvar i botten för att få bort bakstycket och innanför där sitter batteriet.

Nja. Det där känns inte helt sant. iPhone försöker till exempel hela tiden korrigera ett a till att bli ett á och jag rättar den hela tiden men förslaget återkommer hela tiden. Jag har nog rättat den i storleksordningen några hundra gånger nu och den verkar fortfarande inte ha lärt sig.

Om man nu mot förmodan skulle få den att lära sig ett nytt ord så finns det ingenstans i telefonen att gå in och ta bort om man råkat lära den ett felaktigt ord.

Sant, a är ett undantag från nämda regel :gnissla Men så funkar rättstavningen bra till skillnad från android :tummenupp

Last edited:
Symbian värdelöst? :D du e en rolig prick du! Har du ens använt en N8 eller motsvarande?
Segt? skulle snarare säga extemt stabilt... Har haft Symbian i de senaste arbetstelefonerna o har inget o klaga på det gällande de punkter som TS efterlyste!
Kamera, radio, surf, mp3 och mail är den utmärkt till, utöver det så har den Nokias GPS som spöar så gott som alla andra smartphones...

Nå nog om det, vi kan bjäfsas om "fanboysfantasier" vs. verkligheten i en annan tråd! :krama

Jag har haft min n8 sen 2010-10-16 för att vara ganska exact.
Från början var den relativt snabb men med ganska många programvarubuggar, som ex. använde du fm sändaren och hade ett bt-headset inkopplat samtidigt och det ringde. Då svarade den utan att använda någon mic och spelade upp samtalet över fm sändaren. Detta fixades efter ett par månader vid två olika uppdateringar.

Den är extremt seg om man gör lite olika saker samtidigt, ex. fm sändaren som jag använder grymt ofta och sedan surfar eller använder gpsen.. Ibland har jag fått vänta 2-3min för att öppna ett sms med dessa två program igång.

Gpsen fungerar sådär, går verkligen inte att jämföra med en "vanlig" gps, iaf inte på vägarna här uppe i norr. Har funkat helt okej när jag varit söderöver dock.

Och dina fanboyfantasier vs verklighets uttalanden kan du hålla för dig själv, klarar du inte av att ditt favoritmärke får kritik får du nog söka dig till en annan tråd. :krama

Har nu haft min HTC Hero i snart två år, rootade den ganska omgående för att få tillgång till nyare programvara etc har dock enbart kört på rommar med HTC:s Sense UI vilket jag trivs mycket bra med. Kommer nu binda om mitt abonnemang och uppgradera till HTC Sensation, var aldrig någon tvekan för min del...

Fler som pratat om iphone's dåliga kamera. Är den verkligen dålig? Tycker tjejens iphone4 tar skapliga. Har själv en ZTE Blade nu, å den kameran är verkligen kass.. Blir mobilbyte snart, men det är svårt att välja..

Fler som pratat om iphone's dåliga kamera. Är den verkligen dålig? Tycker tjejens iphone4 tar skapliga. Har själv en ZTE Blade nu, å den kameran är verkligen kass.. Blir mobilbyte snart, men det är svårt att välja..

Beror väl på vad man ska använda den till.. Finns ett löst objektiv att köpa som man lägger på som ger grymma bilder. Finns exempel i iphone tråden :tummenupp

Jag har haft min n8 sen 2010-10-16 för att vara ganska exact.
Från början var den relativt snabb men med ganska många programvarubuggar, som ex. använde du fm sändaren och hade ett bt-headset inkopplat samtidigt och det ringde. Då svarade den utan att använda någon mic och spelade upp samtalet över fm sändaren. Detta fixades efter ett par månader vid två olika uppdateringar.

Den är extremt seg om man gör lite olika saker samtidigt, ex. fm sändaren som jag använder grymt ofta och sedan surfar eller använder gpsen.. Ibland har jag fått vänta 2-3min för att öppna ett sms med dessa två program igång.

Gpsen fungerar sådär, går verkligen inte att jämföra med en "vanlig" gps, iaf inte på vägarna här uppe i norr. Har funkat helt okej när jag varit söderöver dock.

Och dina fanboyfantasier vs verklighets uttalanden kan du hålla för dig själv, klarar du inte av att ditt favoritmärke får kritik får du nog söka dig till en annan tråd. :krama

Se där, du har erfarenhet! :Bugar
Sorry att jag tog dig för en fanboy, allt som ofta när de talas illa om ett visst märke/operativ idag har de inte en gnutta erfarenhet, eller i värsta inte ens sett en!

Har aldrig stött på problem med multitaskingen, dock så hade även E7an samma BT fel före uppgradering!

Näe jag har inget favoritmärke, dock favoritmodeller av flertalet tillverkare! Dock så är det dubbeldos Nokia som gäller för mig för tillfället, symbian i jobbet och en N900 privat. :qwertyberoende

Se där, du har erfarenhet! :Bugar
Sorry att jag tog dig för en fanboy, allt som ofta när de talas illa om ett visst märke/operativ idag har de inte en gnutta erfarenhet, eller i värsta inte ens sett en!

Har aldrig stött på problem med multitaskingen, dock så hade även E7an samma BT fel före uppgradering!

Näe jag har inget favoritmärke, dock favoritmodeller av flertalet tillverkare! Dock så är det dubbeldos Nokia som gäller för mig för tillfället, symbian i jobbet och en N900 privat. :qwertyberoende

kompisen har en n900 och den verkar grym. Själv funderar jag på en sensation eller galaxy s2 men kan inte riktigt bestämma mig...

kompisen har en n900 och den verkar grym. Själv funderar jag på en sensation eller galaxy s2 men kan inte riktigt bestämma mig...

Jo N900 e grym på sitt eget speciella vis, typ Musse Piggs husvagn på hjulafton! Telefonen bootar tre olika operativ utan bekymmer och har hårdvara som klarar det mesta! Dock så börjar den bli till åren, 2 år redan.
Synd att det inte kommer en officiell uppföljare till N900, enbart N9:an tacka "MS tojanska häst" Stephen Elop för det!

Min nästa lur blir troligvis en Android av något slag, väntar på att det kommer ut en med de krav jag har.

Kameran i iPhone 4 är väl skaplig för att vara i en mobil. Men jämfört med vilken liten kompakt skitkamera som helst så är den ju skit liksom.
I bra ljus kan den ta acceptabla bilder. Dvs bilder som duger för att lägga upp på Facebook men ska du använda dom som riktiga foton så finns det faktiskt ingen mobilkamera som duger.

Tack för alla synpunkter!

Det blir nog en iPhone till frun och något slags Android till mig, vilken är dock fortfarande dunkelt - Samsung, LG eller HTC...

Ska man vänta på iPhone5?

Kameran i iPhone 4 är väl skaplig för att vara i en mobil. Men jämfört med vilken liten kompakt skitkamera som helst så är den ju skit liksom.
I bra ljus kan den ta acceptabla bilder. Dvs bilder som duger för att lägga upp på Facebook men ska du använda dom som riktiga foton så finns det faktiskt ingen mobilkamera som duger.

Nej, det förstår jag med, jag har systemkamera till sånt. Tänkte mest på Lagom's kommentar längre upp 'iphone går bort pga taskig kamera'.

Tid över att åka hoj, välj ajfån till dig och frun. Allt bara funkar och smidigt är det. Kameran är bra, radio finns som appar, och tillbehörs utbudet enormt. Itunes gick lätt att lära sig, synkar allt smidigt. Det finns massor av firmor som lagar/byter batteri. Om du å frun har samma itunes konto så betalar ni bara en gång för appar.

Vill du pilla och greja och har gott om tid välj android.

Jag börjar bli sugen på en ny, trots att jag gillar min W995. Men nu ska SonyEricsson snart släppa en Xperia Active, en Android-lur som ska tåla ett lite mer aktivt liv, den ska bla vara vatten och dammtålig och verkar ha en ganska stabil ram. Den verkar klart lovande faktiskt! Dessutom är den lagom stor så att man inte behöver ryggsäck/handväska till den, men ändå 320x480 i upplösning :tummenupp

Tid över att åka hoj, välj ajfån till dig och frun. Allt bara funkar och smidigt är det. Kameran är bra, radio finns som appar, och tillbehörs utbudet enormt. Itunes gick lätt att lära sig, synkar allt smidigt. Det finns massor av firmor som lagar/byter batteri. Om du å frun har samma itunes konto så betalar ni bara en gång för appar.

Vill du pilla och greja och har gott om tid välj android.

Jo, vi Androidägare har aldrig tid att åka hoj, det går en tre-fyra timmar om dagenn bara till att få telefonen att funka...

:rolleyes:

Tack för alla synpunkter!

Det blir nog en iPhone till frun och något slags Android till mig, vilken är dock fortfarande dunkelt - Samsung, LG eller HTC...

Ska man vänta på iPhone5?

Köp en Iphone 3Gs till grymt nedsatt pris istället ;). Om pengar inte spelar någon roll vänta på 5an.

För 99% är det en gång en Apple-> Alltid en apple.

Köp en Iphone 3Gs till grymt nedsatt pris istället ;). Om pengar inte spelar någon roll vänta på 5an.

För 99% är det en gång en Apple-> Alltid en apple.

Du får en 4a för runt 4000.- och skillnaden är väldigt stor!

Jag tror det kan vara ide att avvakta lite tills 5'an kommer, se om den är superbra, annars kanske det blir en 4'a, för min del då.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back