Scandinavian Open Gelleråsen

Klart bästa produktionen hittills :)

Om Magnus kunde kommentera racen också samt att vi fick se mer av Rookie-racen skulle jag nästan vara nöjd :)

Klart bästa produktionen hittills :)

Då är det riktigt illa. Såg inte första avsnittet och efter sett det här lär jag nog inte se nästa avsnitt heller.

Seriöst byt produktionsbolag. Ett sämre ihoppklippt program har jag nog aldrig sett och kommentatorn var ju bara för sorglig.
Sen att det las in reklam i superbikeracet :död

Nä ett riktigt bottennapp.. :tummenner

Sen att det las in reklam i superbikeracet :död

Nä ett riktigt bottennapp.. :tummenner

Fast även WSBK får reklamavbrott mitt i superbike racet, så det tycker jag inte är så illa alls. Det är reklamfinansierad tv, bara att gilla läget :)

Däremot låter kommentatorn helt ointresserad, vore kul att få höra Magnus och t.ex. Lindén kommentera i dessa tv sändningar.

//Nitrous

Sorgligt vilket kasst redigerat program, rookieklasserna tex där dom i början
sa "håll koll på dessa herrar" (stillastående vid starten) och sen visas
målgången typ...

Trist att det inte skall göras bättre när det väl görs program om svensk
roadracing.

Typ att om vi bara filmar och sen lägger på lite tuff musik o lite
snabba klipp så blir folk impade av roadracing...

Då är det riktigt illa. Såg inte första avsnittet och efter sett det här lär jag nog inte se nästa avsnitt heller.
Var glad för det. Kan ha varit Sveriges sämsta sportsändning någonsin :(

Med tanke på hur långt programmet är kanske de skulle kunna ge Rookie-klasserna ett par minuter iaf och kapa ner 125 och Junior Cup en aning.

Och som sagt, tröttare kommentator får man leta efter! :trött

Bra! Kul! Antar att produktionspengen var begränsad och med det i minnet så säger jag bara KANON! :tummenupp

Visst finns det en del som inte var Viasat-MotoGP klass, och det skulle man kunna klaga på.... eller också är man glad för att någon släpat dit ett par kameror och filmat! Och producerat något riktigt hyggligt!:tummenupp

Hmmm... Utveckla...

Lite som att tv skulle sända en korpen match efter en allsvenska match på Råsunda. Något överdrivet, men typ!
Rookie kör enbart för uppklassningspoäng, för att då köra som elit sen. Det är ingen SM klass, dvs ingen mästare kommer att koras.

Men så länge inte publiken hemma i tv sofforna är intresserade och fattar nåt så spelar det ingen roll, ser nån på dessa produktioner så är det ju för fantastiskt. Oftast är det bara närmast sörjande, precis som på läktarna!

//Nitrous

Hade biljetter till S.O, men hann aldrig dit. Schysst att man hade möjlighet att se ett sammandrag. Men måste hålla med om att produktionen gav mig ett gott skratt! Önskar att även andra motorkanaler kunde visa mer hojåkning. Det enda jag har sett är GP-racen.

Lite som att tv skulle sända en korpen match efter en allsvenska match på Råsunda. Något överdrivet, men typ!
Rookie kör enbart för uppklassningspoäng, för att då köra som elit sen. Det är ingen SM klass, dvs ingen mästare kommer att koras.
Superbike är inte heller någon SM-klass i SO så det argumentet är inte värt mycket.

Jag fick så otroligt mycket skit för att jag kritiserade sändningarna senast, så jag försöker hålla tyst nu...

Men några saker hade ju förbättrats... Man fick se hela griddlistorna, man fick en remsa med ställningen efter 10 varv, och hela resultatlistan....

Last edited:
Konstigt att dom måste klippa ner det så hårt. Dom borde väl vara glad att ha något att fylla ut med med tanke på att dom sänder 5 avsnitt av Road Wars nu och sände Extrama polisjakter precis efter S.O.

Annars var det väl ganska ok, kommentatorn va ju tråkig iofs.

Men så länge inte publiken hemma i tv sofforna är intresserade och fattar nåt så spelar det ingen roll, ser nån på dessa produktioner så är det ju för fantastiskt. Oftast är det bara närmast sörjande, precis som på läktarna!

//Nitrous

Då hajar jag ;)
Jag tycker ju dock att man borde visa BARA Rookie för jag kör ju där :tummenupp

(för dom som inte fattar så är jag ironisk... Bäst att vara tydlig på den puNGten) :arsele

Jag fick så otroligt mycket skit för att jag kritiserade sändningarna senast, så jag försöker hålla tyst nu...

Men några saker hade ju förbättrats... Man fick se hela griddlistorna, man fick en remsa med ställningen efter 10 varv, och hela resultatlistan....

En sak jag saknade var mer tider. Man vill ju veta vad snabbaste tid var, vad vinnaren körde för snabbaste tid och sådant.

Jag tycker det var helt OK om man bortser från kommentator som lät ganska trött. Tycker även han hade något talfel, lät som han hade för stor tunga eller nått :tungan

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon