Resa, SF-LA-Hawaii-NY

• Thread starter Thread starter A.C
  • Start date Start date

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tenere 700
Skulle behöva tips om en resa till USAs västkust och Hawaii. Tanken är att flyga till San Francisco, köra bil ner till L.A., flyga till Hawaii och sen mellanlanda två dagar i New York på vägen hem till Stockholm. Så resplanen är:

4 dagar San Fransisco
2 dagar bilresa till L.A.
4 dagar L.A.
9 dagar Hawaii (ön/öarna är inte än bestämda)
2 dagar New York

Tar gärna emot vilka som helst tips som rör den här typen av resa men speciellt är jag intresserad av tips om Hawaii. Vilka öar rekommenderar ni och har ni tips på bra boende?

Last edited:
SF är en schysst stad att bara vandra runt i. Den har en atmosfär av mindre stad trots sin storlek eftersom de flesta byggnaderna är ganska låga. Med mindre stad menar jag internationellt sett, tänk Stockholm snarare än Växjö.

Du hittar också en äkta china town med allt från tandläkare till ålderdomshem. Gillar du té finns en suverän liten affär i Red Blossom Tea Company http://www.redblossomtea.com/ som drivs i andra generationen. Bemötandet jag fick var exemplariskt och att bara lukta i de olika burkarna och känna skillnaden i doft mellan sorterna och skillnaden i smak från samma té mellan 1.a, 2.a och 5.e destilleringen...att ta en te-påse efter det där besöket känns hädiskt :D

Att gå längst pirerna är också ganska trevligt och gillar man sea food finns det ett stort utbud där i krokarna.

Gillar du shopping, eller någon i resesällskapet gör det, så finns det ett fashion district där du i princip hittar varenda designer värd namnet på en väldigt avgränsad yta.

Det var ett axplock. En trevlig stad men något jag bar med mig var citatet från Mark Twain: "The coldest winter I ever spent was a summer in San Francisco". Vädret i SF är inte vad man kan förvänta sig av Kalifornien.

Trevlig resa!

SF är en schysst stad att bara vandra runt i. Den har en atmosfär av mindre stad trots sin storlek eftersom de flesta byggnaderna är ganska låga. Med mindre stad menar jag internationellt sett, tänk Stockholm snarare än Växjö.

Du hittar också en äkta china town med allt från tandläkare till ålderdomshem. Gillar du té finns en suverän liten affär i Red Blossom Tea Company http://www.redblossomtea.com/ som drivs i andra generationen. Bemötandet jag fick var exemplariskt och att bara lukta i de olika burkarna och känna skillnaden i doft mellan sorterna och skillnaden i smak från samma té mellan 1.a, 2.a och 5.e destilleringen...att ta en te-påse efter det där besöket känns hädiskt :D

Att gå längst pirerna är också ganska trevligt och gillar man sea food finns det ett stort utbud där i krokarna.

Gillar du shopping, eller någon i resesällskapet gör det, så finns det ett fashion district där du i princip hittar varenda designer värd namnet på en väldigt avgränsad yta.

Det var ett axplock. En trevlig stad men något jag bar med mig var citatet från Mark Twain: "The coldest winter I ever spent was a summer in San Francisco". Vädret i SF är inte vad man kan förvänta sig av Kalifornien.

Trevlig resa!

Låter bra, vi har inte tänkt att ha bil dagarna i SF. Verkar inte som om man behöver det?

Låter bra, vi har inte tänkt att ha bil dagarna i SF. Verkar inte som om man behöver det?

Helt rätt. Det finns bra "public transportation" för att vara USA och har man ingenting emot en ordentlig promenad så fungerar det att gå. Själv gick jag uteslutande och en ordentlig tur på stan och tillbaka till hotellet brukade bli ungefär en mil.

Edit: Ett tips! Det går en ås-rygg genom staden formad som ett liggande L. Om du noterar hur åsen är utformad slipper du mycket ont slit med att gå backe upp och backe ner genom att lägga upp rutten rätt :)

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...