Blå Bosch eller Dewalt

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Måste ha en kap gersåg och har siktat in mig på gcm 8 eller 777. Vilken är att föredra. Fick låna en bosch en dag å den kändes riktigt bra tyckte jag. Dewalten är en hunka dyrare dvs 3400

Ifall du är lekman/hobbysnickare så behöver du nog inte köpa industriversionerna, men visst är man mer karl med en blå Bosch, det är man. :D
Så för att svara på frågan så är det skit samma. Du kommer att få jobbet gjort vilket som.

Köp den du tycker är snyggast. :trixie

Det är väl lite olika uppbyggnad på dom ,Dewalten går väl inte att såga halvt/halvt utan att det blir snett.
På Boschen löper ju utdraget rakt lite som ett radialsåg.

Annars är det väl en smaksak.

Dewalten borde du kunna hitta på Blocket för mindre pengar om det är så.

Det är väl lite olika uppbyggnad på dom ,Dewalten går väl inte att såga halvt/halvt utan att det blir snett.
På Boschen löper ju utdraget rakt lite som ett radialsåg.

Annars är det väl en smaksak.

Dewalten borde du kunna hitta på Blocket för mindre pengar om det är så.

Så om jag vill göra ett spår i stolpe för ett räcke tex så kommer spåret bli djupare i ena änden. Isf går ju gulingen bort.

En karl använder Festool. Så ÄR det.

Nu är jag en karl med taskig inkomst så då går dom bort tyvärr. Festol må vara bra shit men 13000 var ju ett skämt

Last edited:
Så om jag vill göra ett spår i stolpe för ett räcke tex så kommer spåret bli djupare i ena änden. Isf går ju gulingen bort.

Nu är jag en karl med taskig inkomst så då går dom bort tyvärr.

Ja så är det, se bild.

413506.jpg

Själv föredrar jag Makita... men Boschen har vad jag vet fått riktigt bra betyg i diverse tester.

samma skit allting, det den ena inte har har den andra osv. Hade det gällt skruvdragare hade alla varit samma piss, batterierna som verka pajja på dem först iaf, och ett nytt batteri kostar ju som skruvdragarn i sig.

köp det som känns bäst

Pest eller kolera men av dessa skulle jag välja kolera vilket är Bosch.
Billigt rangligt skit båda två men som du säger så duger det åt lekmän.
Personligen skulle jag lägga till en tusing och få en Hitachi av mindre modell.
Jag använder en Hitachi lite större modell som får plats i lillbilen och sedan en stor jävla Festool som är übergrÿm men kostar ju aningens mycket och är klumpig då den är så stor.
Hitachin är den klart bästa lillsågen jag har använt, Dewalt är ett jävla skämt och Boschen är förvånansvärt bra för pengarna.

Makita som Kap/geer? :rofl Den som påstår det har ej testat den mot några andra.

Hade valt modellen större hos Dewalt,riktigt trevligt såg som duger både till proffs och Martin Timellare.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!