Butiker på sommaren..

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Varit runt i diverse butiker under sommaren och slås av en sak varje gång..

Vill de inte att kunderna ska stanna? Jag ska inte klaga på värmen på sommaren, ute får det gärna va jätte varmt! men ska jag gå in och titta på kläder eller prylar eller nått så vill man väl ha det svalt?

Den butik som börjar köra med en ordentlig kylanläggning lär tjäna på det för att kunderna stannar längre..

Va bara tvungen att gnälla av mig på detta i-lands problem :gnissla

Va du på gasbolaget (Ava)?
Till och med personalen märker att kunderna droppar av när det är 30+ i lokalen.

ava ligger på helt fel sida av stan, så där va jag inte.. Har varit samma sak i nästan alla butiker tycker jag! ( mataffärer utantaget då :) )

Jag var i en butik förra veckan eller något. Varmt som satan och jag tänkte hur fan de kan jobba i den värmen inomhus...

Fan vad det klagas! Flytta till Alaska?

Jag arbetade ett tag på en däckfirma nära ekvatorn. 40-45 grader på verkstaden och närmare 100% luftfuktighet. Där drack man vatten och höll käften!

Kylans helvete kommer snabbare än du anar..

Last edited:

Jag arbetade ett tag på en däckfirma nära ekvatorn. 40-45 grader på verkstaden och närmare 100% luftfuktighet. Där drack man vatten och höll käften!

Du arbetade ja?

Du krävde inte att kunderna skulle vara i 40-45grader ;)

Själv har jag jobbat i ett fryslager ala -28grader, men hade knappast krävt att kunderna skulle stå där och välja vad de ville köpa.

Själv är jag förvånad att MC-butiker har semesterstängt mitt i sommaren, eller när man ska fråga efter en enkel sak 1,5 timme innan stängning och möts av 5 anställda som ignorerar en och diskutterar om dom kan dra tidigare.
Följt av:
-Vad kan jag hjälpa dig med
-Verkstan
-Tyvärr!! Dom har fullt upp.
-Jo jag såg det, dom gick hem.

Sverige är ett kallt land. så i butiker ska de fan finnas ac om man ska in och handla. Ja jag är känsligare mot värme och vill helst de fläktar när de är 30 grader.
Har de inte ac så åker jag inte heller dit.
Därmed vill jag säga att vår och höst är perfekt. =)

Klagas å klagas.. Bars konstaterar att svenska näringsidkare måste va puckade som inte inser att kunderna skulle handla mer om det inte va 40 grader i butiken.. :huvet

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN