A6 Avant 2.4 -06 - Sänkning och 20"

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Hej hopp, köpte mig en Audi A6 Avant här i fredags kväll. Själv klart har man ju kikat ut snygga fälgar som man vill sko bettan med, lite små sugen på en sänkningssats oxå, men har hört att det ska tydligen ta i lite. Är det nån som har nån erfarenhet med sänkning och 20" Är detta möjligt eller kommer det skrapa i ut av helvete ??

HaHaHa, inget neon, bara feta fälgar....

Med rätt sulor så borde det funka. Om det är att rekommendera är en annan femma, är den inte nog seg i starten som den är? :p

Klart du ska ha feta rims.Att bilen blir slö,stötig och törstig får man ta om man ska va fin.Med rätt et och vettig bredd så bör det inte vara några problem,även med sänkning.Bilder efterkrävs.. :-)

Vilken färg ska du ha på neonet under?

Jag såg trådrubriken och skulle kika in och skriva att han snart skulle få gubbmaffian på sig, men jag hann tydligen inte skriva det då du redan hade hunnit hit :D

Självklart ska han montera dit 16"-fälgar med 75-profil, och gärna så smala som möjligt så att han inte riskerar vattenplaning :Bugar

Självklart ska han montera dit 16"-fälgar med 75-profil, och gärna så smala som möjligt så att han inte riskerar vattenplaning :Bugar

Vad är det för fel på att behålla bilen precis så som utvecklingsteeamet på VAG hade kommit fram till, efter tusentals timmar och miljoner i utvecklingspengar, snygga fälgar i orginaldimension kan man köpa ändå.

Men visst, alla gör som dom vill, så länge dom kan hålla 30 över farthindren och inte krypa som sniglar genom stan.

Kanske ska välja mellan jätte fälgar eller sänkning? tillsammans kommer det ju bara se ut som yabba visar :hihi

Eller så monterar man 20" med profil á eltejpsrulle, stukar handleden och gnäller på att spindelleder, styrleder, krängningshämmarstag, bussningar etc. inte håller måttet :D Den där steglösa lådan kanske får förkortat livslängd den med och inte håller fullt ut dom där 10 000 milen eller vad dom brukar hålla ihop :tummenupp

Dom är inga sparbössor dom där redan original om man ska tro det ägarna gnäller om = servicekostnader.

Vilken färg ska du ha på neonet under?

:rofl:rofl:rofl

Skämt åsido. Vore jag TS skulle jag nog först höra med Audi vad som rekommenderas och är rimligt. 20"-fälgar och sänkning känns bara som "ogenomtänkt förortstrimning" à la 4" avgasrör på en Ford Fiesta 1.1... :rolleyes:

Men ok, är man 18-24 bast så förstår jag. Tycker TS ska gå på det HAN tycker fungerar och skita i vad vi gubbjeflar anser. :)

Lägg in en bild sen och motbevisa oss :tummenupp

Med rätt bredd på hjulen och rätt ET på fälgarna kan du enkelt både sänka och sko den med 20"

Vilka värden dessa "ska ha" kan lokala fälgfirman hjälpa dig med.

Vad är det för fel på att behålla bilen precis så som utvecklingsteeamet på VAG hade kommit fram till, efter tusentals timmar och miljoner i utvecklingspengar, snygga fälgar i orginaldimension kan man köpa ändå.

Men visst, alla gör som dom vill, så länge dom kan hålla 30 över farthindren och inte krypa som sniglar genom stan.

Vad äre för fel på att förfina nått som redan är bra, man finslipar ju bara en produkt till perfektion.:D

Har frågat på NordicAudi men icke fått nått svar..
Beställde iaf 20" idag, snygga svarta Rs6 fälgar, med 255/35-20 sulor, kommer passa bara till min cheyenne röda lack....:tummenupp
Sen blire toning av rutor, det blir säkert bra när det blir klart..

Ska åka till Vianor och höra med dom, om dom kan hjälpa mig med sänkning alt ett väghållningskit med dämpare och fjädrar..

Bilder kommer i slutet på veckan när allt är fixat....

Bifogat

• 8090990428.jpg
    8090990428.jpg
    59.9 KB · Visningar: 117
Last edited:

Om alla tänkte på det viset så skulle vi inte ha något annat än förbannas tråkiga originalbilar överallt.
Om man köper en tråkbil kanske man åtminstone vill utmärka sig lite genom ett mindre ansiktslyft.
Precis som om man skulle vara så dum att skaffa en alldaglig och halvful tjej, då köper man en bröstförstoring och en ansiktsoperation för att åtminstone känna sig lite gladare.

Men jag räknar inte med att du ska förstå sånt, du är ju både lastgammal OCH norrlänning :D

PS: Jag sysslar inte själv med förädling av transportfordon då jag anser det vara bortkastade pengar. Lekfordon däremot är en annan femma...

Om alla tänkte på det viset så skulle vi inte ha något annat än förbannas tråkiga originalbilar överallt.

PS: Jag sysslar inte själv med förädling av transportfordon då jag anser det vara bortkastade pengar. Lekfordon däremot är en annan femma...

Näe, tänk vad bra om folk behöll sina transportfordon i ett sådant skick att dom faktiskt gick att använda som avsett.

Det är som sagt ett transportfordon och blir inte en sportbil av fälgar och sänkning, i ungefär 7 fall av 10 blir bilen bara sämre runt en bana av sådan "förädling", i 10 fall av 10 blir det en sämre bruksbil, förutom att däcken kommer att kosta skjortan och behöva bytas titt som tätt så blir den stötig och okomfortabel.

Men taget det i beaktande, tycker man att det är en förbättring, go for it...

255/35-20... Finns väl inga riktiga rallysulor i den dimensionen va? :rolleyes:

Näe, tänk vad bra om folk behöll sina transportfordon i ett sådant skick att dom faktiskt gick att använda som avsett.

Det är som sagt ett transportfordon och blir inte en sportbil av fälgar och sänkning, i ungefär 7 fall av 10 blir bilen bara sämre runt en bana av sådan "förädling", i 10 fall av 10 blir det en sämre bruksbil, förutom att däcken kommer att kosta skjortan och behöva bytas titt som tätt så blir den stötig och okomfortabel.

Men taget det i beaktande, tycker man att det är en förbättring, go for it...

Skärp dig GuW! :mad:

Bara solfilmen lär ju kapa varvtiderna på "Cityringen Runt" med säkert 10s. :banana Tärningarna i backspegeln ytterligare 5s. :mattias

:gnissla

Äh, låt honom hållas, ett gott skratt förlänger livet och lyser upp vardagen när man kör om byhåletrimmade gamla vrak:D

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN