Hyfsat duktig MC-polis.

Han ska bara vara glad att han överlevde när han håller på å kör sådär i bara skjorta! :skrämd
Vart har han skinnstället med reflexvästen??? :mattias
 
Visst finns det ett liknande klipp med en honda 600 eller liknande, tror hojjen är röd. Hittar den inte men är impad av den föraren..
 
han skulle nog imponera på lågfartsdelen på uppkörningen :P

Dom där killarna ror på med fullt styrutslag. Mixar bakbroms och gas/koppling - och justerar med kroppsvikt i hojen längdriktning. På så sätt står dom still i flera minutter... Imponerande att se.. Jag kan inte..

Och det där var inte ens under utryckning. :tummenupp

Min uppfattning är att dom har bra fjong på även när det är utryckning..
Fast man har exackt som i Sverige, och ett hänsyn at ta till polisernas egen arbetsmiljö - dvs man jagar inte när det blir över et vist "nivå" - Men, som man konstaterar; We have radiocommunication - so, nobody escape us!

Jag hade under våren nöjet att vara med några timmer på POLICE MOTORCYCLE TRAINING, på en bana i Canada, vart bl.a POLICE världsmästeren var med.
Det var extremt amerikanskt, pang på rödbetan - och dom var duktiga på riktigt.

Hojerna, har väldigt stort styrutslag och kan köras mycket precist. ärligt, så var jag imponerad av dessa i princip standard HD´s - som dom självfallet tyckte var värdens absolut bästa MC!!

Ett par saker jag tog med mig hem var, bl. a:

- När du ska köra MC, se altid till att båda du själv och MCn värmer upp. Kör ett par 8´ttor, ta ett par imbromsningar - se till at båda du själv och dina däck får lite värme up!
- Har du bråttom = Ta bilen.

Det där kommer snart på uppkörningen om sveriges trafikskolors lobbyorganisation får som de vill.

Där tror jag du har fel. Det är inte längre en hemlis att det är flest som dör i kurvor och annan trafik som rör sig i högra hastighet än cirkusövningarna på konbanan..

Ingen som har film när svenska polisen tränar?

Nope - var för några år sedan med några dagar med svenska MC poliser´s utbildning...
Åkte då på min egen BMW, som var samma som flera åkte på. Dvs 285 kilo och 130 Hk, och som jag då hade ganska bra koll, och som ganska få sporthojer ku hänga med på bana....

Jag fick en ganska annan syn på MC poliserna, än vad jag hade innan!
MC entusiaster, som vi andra. Ett bra synsätt på motorcyklismen och självfallet samma för sporthojer. Även om alla var trötta på den beskedliga del av kollektivet som förstör för alla andra!
En genomgående del i dom olika övningsmoment, på alla möjliga underlag, var att hantera stress. Jag anser mig själv som väldig stress tålig. Men, det var tydligt att stress faktorn inte får underskattas. Den gör att du gör fel, och inte bara en - men flera..
Min konklusion av detta, är enkel - även om man är en duktig pilot med 150 Hk extra, finns det endast en lösning om det plötslig ljuser blått; Stanna...

Ska se om jag får in en HD bild..
 

Bifogat

  • GD Police HD Canada 2011.jpg
    GD Police HD Canada 2011.jpg
    87.1 KB · Visningar: 84
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top