Motorjobb på cross - vart?

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Hoj
CRF450 -02
Kollade ventiljusteringen på geggmoppen (CRF 450) och klarar mig precis med minsta schimsen. Blir förmodligen att byta ventiler och ventilsäten i vinter.
Vart lämnar man in sånt i Västerås? Gör tex motorteknik sådana jobb. Har för mig att det är titanventiler i hyndan.

Om ngn har koll på vad ngt liknande kan tänkas kosta så vill jag gärna veta det också :)

Engson motor gjorde min crf450 topp. Bytte till rostfria insugsventiler istf. dom pissiga titankantarellerna som sitter orginal, samt hårdare ventilfjädrar för att klara dom tyngre ventilerna. Slipade in detta samt bytte styrningar m.m.. Dom gör bra jobb, men däremot tyckte jag ärligt talat att det var dyrt där. Dom sa ett pris när jag lämnade in, och de slutade flera tusen högre när de va klart :huvet och så tog de rätt bra med tid vill jag minnas..

Engson motor gjorde min crf450 topp. Bytte till rostfria insugsventiler istf. dom pissiga titankantarellerna som sitter orginal, samt hårdare ventilfjädrar för att klara dom tyngre ventilerna. Slipade in detta samt bytte styrningar m.m.. Dom gör bra jobb, men däremot tyckte jag ärligt talat att det var dyrt där. Dom sa ett pris när jag lämnade in, och de slutade flera tusen högre när de va klart :huvet och så tog de rätt bra med tid vill jag minnas..

Aaa har hört att man byter till rostfria. Får man fråga vad det loppade loss på?

Back