Köpings-åka

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Körde med kort solosväng, kollade lite småvägar vid Valskog mot Arboga=Bumbigt..sen blev det ett säkert kort med Suraåsen tur och retur iaf:tummenupp

Vädret skall väl vara skit framöver nu:va

Får se hur vädret blir, nu spricker det upp lagom tills jag kommer hem. Nåja...grodan behöver en tvätt efter senaste körningen i regn ändå. :D

Jag åkte upp mot Oti, kaffe på Statoil, vidare gamla Norbergsvägen till Norberg, upp mot Sala via Västerfärnebo och Salbohed, vidare baksidan Sala mot Kumla Kyrkby, och Vad ut mot Salavägen, tog av Harraker, och via den mot Skultuna, Skultuna kyrka och hem.

Klart go' rutt, bortsett från gamla norbergsvägen, knöligt värre, synd då den hade potential... :krokigt

/J
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tisdag imorrn:tummenupp Jag dyker upp om inte vädret är som det var denna fm:D

Hoppas på lite nya plyten:)
 

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
På hojen
Hoj
CBR600RR -03
Jag med otroligt nog. Efter skäckturen i söndags trodde jag inte det skulle bli något. Tog av oken och plockade dän beläggen idag samt spände kedjan. Känns mkt stabilare men fortfarande inte helt 100%. Men just nu är det inga problem iaf!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...grodan är med till jobbet idag, blir det *kanonväder* så blir det bad med frugan, blir det mulet standard-piss så dyker jag nog upp (har ett karate-monster-fifan-projekt i luften på jobbet :magsår - så all distraktion från eländet är bra distraktion :crash ).

Jag med otroligt nog. Efter skäckturen i söndags trodde jag inte det skulle bli något. Tog av oken och plockade dän beläggen idag samt spände kedjan. Känns mkt stabilare men fortfarande inte helt 100%. Men just nu är det inga problem iaf!

..vad har du nu ställt till med? :skrämd
 
Last edited:

Kylig

Mattias
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Arboga
Hoj
GsxR
Jag med otroligt nog. Efter skäckturen i söndags trodde jag inte det skulle bli något. Tog av oken och plockade dän beläggen idag samt spände kedjan. Känns mkt stabilare men fortfarande inte helt 100%. Men just nu är det inga problem iaf!

Hittade du nåt konstigt med bromsarna?
 

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
På hojen
Hoj
CBR600RR -03
...grodan är med till jobbet idag, blir det *kanonväder* så blir det bad med frugan, blir det mulet standard-piss så dyker jag nog upp (har ett karate-monster-fifan-projekt i luften på jobbet :magsår - så all distraktion från eländet är bra distraktion :crash ).



..vad har du nu ställt till med? :skrämd


Hojen skakade vid inbromsning så mycket att hojen inte ville sakta ned. Först var jag på väg ut i diket sen provade jag bromsa hårt lite senare och då fick jag klämma bakbromsen tills jag fick sladd för att lyckas stanna
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Hojen skakade vid inbromsning så mycket att hojen inte ville sakta ned. Först var jag på väg ut i diket sen provade jag bromsa hårt lite senare och då fick jag klämma bakbromsen tills jag fick sladd för att lyckas stanna

vinda skivor ? min gammelninja studsade hela hojjen när man bromsade efter rakan på gelleråsen. Krävdes en del 'vilja och våld' för att få hejd på den då ;)
 

Guran_101

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
1995 Suzuki RMX 250,1987 Honda CBR 1000F
Får alla åka med på turerna? Men ni kanske inte vill ha med en gammal Honda från 87 med en chaufför från 64.
// Hasse
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
De flesta i Köpings sportgäng är gubbar ;)

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
 

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
På hojen
Hoj
CBR600RR -03
vinda skivor ? min gammelninja studsade hela hojjen när man bromsade efter rakan på gelleråsen. Krävdes en del 'vilja och våld' för att få hejd på den då ;)

Det är det enda kvar att kolla. Har en indikatorklocka på jobbet men är för feg för att sno med den hem :p Blir nog att glida upp till Almgren och be han kika lite snabbt om han har tid och lust!
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Det är det enda kvar att kolla. Har en indikatorklocka på jobbet men är för feg för att sno med den hem :p Blir nog att glida upp till Almgren och be han kika lite snabbt om han har tid och lust!

Lyft upp framhjulet, snurra o kläm åt bromsen lite. Du borde känna om det pulserera ;)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hur ser vädret ut? Min hoj flöt precis ner till sigmatorget...

Hörde det av frugan som jobbar i V-ås. Här är det fint och uppehåll, och ser soligt o fint ut om man åker Katrine/flen turen iaf:) Jag är nyäten här skall snart kitta om och åka ner o ta en java, väl mött. Ni som är lite "nya" åka med kom med tankade hojar :tummenupp
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Får alla åka med på turerna? Men ni kanske inte vill ha med en gammal Honda från 87 med en chaufför från 64.
// Hasse

Bra då är vi jämngamla. :tummenupp
Skönt med lite mogna chaufförer... :)

De flesta i Köpings sportgäng är gubbar ;)

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk

Var går gubbgränsen???
Jag är ung som en pojkvasker i sinnet. :1pajas
 
Last edited:

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Tror frugan och jag mötte fortpel´le på väg mot köping idag, vi var på väg hem. Möttes strax efter Munktorp, han laddade allt han hadde, gick säkert 72kmt minst:D

Hörru Kasken, ta hit cykeln så går vi igenom den ordentligt, du måste börja tänka lite säkerhet om du ska överleva den här hobbyn, hör av dig så kollar vi, kan prova lära dig lite, om det nu går........:rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top