Mina ex.

  • Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Ös på Göran! Mer bilder! Kanske ska köpa en RG jag oxå...meka ihop?
 
Bra tanke, nästa år åker vi bana med varsin raket, och åker och fikar med varsin blysläde, deal?

Blysläde är mysigt att fisa omkring på.

Ligger en fin Eddie Lawson Z1000 på Blocket, likadan som den du la upp i början av tråden. Undervärderade i Sverige, börjar sticka iväg i pris i USA/UK.
 
Blysläde är mysigt att fisa omkring på.

Ligger en fin Eddie Lawson Z1000 på Blocket, likadan som den du la upp i början av tråden. Undervärderade i Sverige, börjar sticka iväg i pris i USA/UK.

Jag trivdes aldrig riktigt med den där, köpte den för att jag jobbade på Kawa, Suzuki ligger mig närmast hjärtat.
 
Kul tråd!
Precis när man tyckte du ägt många mc så var det 3 sidor kvar i tråden.

Du borde ju kunna skriva en egen testkatalog och ge ut på tidningshyllorna - tips för begköp :)

Keep up the good work!
 
En vanlig kväll på Sveavägen.
 

Bifogat

  • Sveavägen.jpg
    Sveavägen.jpg
    189.1 KB · Visningar: 472
Jag har faktiskt inte trillar så värst många gånger, och eftersom jag jobbar med motorcyklar hela livet så har det ju inte varit några problem med service och reparationer.
Miljonär, icke sa nicke, men jobbar man sju dar i veckar, sena kvällar och nätter så har man i alla fall så det täcker ens enda livslånga intresse, att få köra hoj!!!

Dygnet runt ibland, på 80-talet åkte man inte hem och sov, man brassade hela natten tills det var dags att åka till jobbet.
Var fan tog den energin vägen?

:tummenupp Har du inte haft en Honda VF 1000R . Bara undra när man har sett dina cycklar. :)
 
Hmm, vad fick man slanta för en flång ny Ducce 916 på den tiden?

Sjukt va många hojar du haft, men visst är det kul o byta.
 
Hmm, vad fick man slanta för en flång ny Ducce 916 på den tiden?.

En Ducati 748R som min kostade ca 150 tkr 2002. En standard 996 låg däromkring också så jag gissar att en standard 916 låg runt 140 tkr och uppåt 1998. Termignoni system i kolfiber var säkert tillval. Likaså framskärm och andra populära kolfiberdetaljer ägarna köpte till. Man kan nog lägga till ca 25 tkr för sådant.
 
Hmm, vad fick man slanta för en flång ny Ducce 916 på den tiden?

Sjukt va många hojar du haft, men visst är det kul o byta.

Tittade lite i Toymans blogg precis med scannade bilder från Allt om MC:s katalog från 1994. 916 SP (racemodellen) kostade 157.000:-. Gatmodellen (strada/biposto) går inte riktigt se för tidningen är böjd men jag gissar att det står 134.500:-. Det kan stå 154.500 men tror inte det skilde så så lite.

Någon (Toyman?) kan säkert rätta mig.
 
Cool tråd! :tummenupp
More old pics tack !

Precis som vanligt när det gäller mig och elektronik så slutade scannern fungera :mad:

Snygg musche...men är det en pungreflex som syns mellan benen :tungan

Ja jäklar :tummenupp
Det där e Roffe, även kallad Buss-Roffe eftersom han körde Guldvinge.

Tittade lite i Toymans blogg precis med scannade bilder från Allt om MC:s katalog från 1994. 916 SP (racemodellen) kostade 157.000:-. Gatmodellen (strada/biposto) går inte riktigt se för tidningen är böjd men jag gissar att det står 134.500:-. Det kan stå 154.500 men tror inte det skilde så så lite.

Någon (Toyman?) kan säkert rätta mig.

134:500:- känns bekant.
 
Last edited:
Ja jävlar du måste vara unik som lyckats hålla liv i MC-intresset så länge.

Bilder på X`n brukar hamna längst ner i en kartong som dumpas i källaren.
Men vart tog dom vägen sen?

Man brukar speciellt minnas den första oskulden :tungan
Själv tog jag ett lån via morsan 1981 och köpte en RD350LC för 13900:- på Autosport som då låg på Norrbackagatan. Med den körde man ifrån många posörer på bogesund, åkte till LV3 (militärtjänst), åkte touring. Den hojen skrotades på gelleråsen samma dag som Micke vart förlamad iom krach in i velodromen.

Lustigt nog hade jag reg nummer kvar på den och det visade sig att den levde!! och ägdes av en snubbe i Kungsör.
 
Ja jävlar du måste vara unik som lyckats hålla liv i MC-intresset så länge.

Ja kanske det, men det har ju funnits toppar och dalar i hojintresset, ibland har man nog bytt hoj för att det började bli tråkigt att åka.
Har man kört Bogesundsvägen 10.000 gånger så blir det ju lite slentrian om man säger.
Varenda kväll efter jobbet brassades det till Waxholm, fram och tillbaka på Boge tills solen gick ner.
De boende var skitnöjda, vi fick både kottar, klädnypor och allsköns bråde i skallen när vi dånade förbi Ellboda.

Nu för tiden har man inte så värst många hojpolare kvar från den tiden, det har blivit lite väl hård gallring, därför känner jag mig för tillfället rätt färdig på gata.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top