Daytona-675 behöver mekaniker!

Hermes1337

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Hoj
2008 Triumph Daytona-675
Tja, min Daytona ville inte starta. Det blev bara ett kort klickljud varje gång jag försökte starta igång den. Att rulla igång den funkade inte heller så jag plockade ur batteriet och laddade det, skruva tillbaks det i hojen o då starta den! Jag åkte nån runda, stängde hojen o då ville den inte starta igen. Jag tvivlar på att det är fel på batteriet eftersom att jag bytte det för ca 3 månader sedan. Finns det någon godhjärtad man här på forumet som kan titta på / laga min Daytona mot betalning asap?Skriv till mej isf

Last edited:
Laddningsregulatorn har rasat på ett flertal av de där. Antingen så slutar det ladda och då drar man ur batteriet eller så överladdar den och kokar sönder batteriet. Starta cykeln med ett annat batteri och mät laddspänningen.

• Gilla
Reaktioner: MrC
Laddningsregulatorn har rasat på ett flertal av de där. Antingen så slutar det ladda och då drar man ur batteriet eller så överladdar den och kokar sönder batteriet. Starta cykeln med ett annat batteri och mät laddspänningen.

Tack för snabbt svar :)

Jag provade att mäta spänningen i batteriet som sitter i nu o då visade den att allt är som det ska. Är det mycket jobb att fixa laddningsregulatorn? Verkstäderna är fulla 1 hel månad framåt det är därför jag försöker att hitta en privatperson som kan hjälpa mej

Varför vet du typ allt?

Varför vet du typ allt?

Vet långt ifrån allt tack och lov. Men just det där råkar jag ha koll på då uppgraderingen Triumphägarna gör är att byta till en Schindengen regulator som är baserad på MOSFET teknik så man slipper elda upp överbliven el och därmed får mindre värmeutveckling och rasrisk. Jag skall montera en sådan regulator på en annan moppe som också eldar regulatorer och läste därför in mig på ämnet.

Finns en utmärkt tråd här just denna är om en annan Triumphmodell men de har samma problem.

Tack för snabbt svar :)

Jag provade att mäta spänningen i batteriet som sitter i nu o då visade den att allt är som det ska. Är det mycket jobb att fixa laddningsregulatorn? Verkstäderna är fulla 1 hel månad framåt det är därför jag försöker att hitta en privatperson som kan hjälpa mej

Att byta laddningsregulator kan en tam apa göra men du måste felsöka korrekt så att du inte köper en dyr regulator och sen är något annat felet. Att mäta obelastad spänning på batteriet säger inget.

Last edited:
Inte så blygsam nu, Boris:) Du vet det mesta om det bästa, pUnCKkt!

En variant på Triumphrat, skriven av samma författare, hittar Du här: http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=35227

Jag vet att bl a HrHptm här på SH fick problem, i det fallet var det dock statorn som spökade. Därför rekommenderar jag absolut att Du följer Boris råd och mäter upp kretsarna för att hitta felet.

Lycka till:)

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...