Telia/Galaxy S2 problem

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Handlade en Samsung Galaxy S2 med Telia i helgen. Har enorma problem med paketdatan då telefonen konstant kopplar ner 3G och slår över på EDGE (2G). Alla inställningar är enl Telias inställningsguide. Stoppar jag däremot i mitt Telenor SIM-kort så fungerar paketdatan utmärkt med HSPDA hastighet mest hela tiden.

Telias kundtjänst har givetvis aldrig hört talas om problemen......

Fugnerar 3G öht? Om inte, så kanske du har ett gammalt SIM-kort utan 3G-stöd?

Uppdatera och/eller kör en reset. Det löser många problem..

Citerar mig själv:

"Googla lite på "server response error" tydligen ganska vanligt propplem. Lösningen ska vara att deleta befintliga (osynliga knappen ned till vänster), skapa ny (osynliga knappen ned till vänster) och sedan lägga in inställningarna från marrotören manuellt."

Min lur är obunden/olåst och jag har Tele2, detta fungerade för mig men som jag försöker förtydliga måste man radera och skapa en ny för att sedan lägga in inställningarna manuellt.

Citerar mig själv:

"Googla lite på "server response error" tydligen ganska vanligt propplem. Lösningen ska vara att deleta befintliga (osynliga knappen ned till vänster), skapa ny (osynliga knappen ned till vänster) och sedan lägga in inställningarna från marrotören manuellt."

Min lur är obunden/olåst och jag har Tele2, detta fungerade för mig men som jag försöker förtydliga måste man radera och skapa en ny för att sedan lägga in inställningarna manuellt.

Jag hade samma prob, och det här funkade för mig.

Swedroid har annars en wiki med inställningar för olika operatörer, kan ju testa om de funkar bättre (om det inte är samma)

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back