Hur man stoppar en mc i Spanien

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
När så många nu klagar på svenska poliser.

Så här stoppar man förbrytare på MC i Spanien. :näsblod

[YOUTUBE-ID]8yoUaH6wGLs[/YOUTUBE-ID]

han får en femma för frivolten...

fråga: är det en polisbil eller en "vanlig" bil? :va

Klockrent, tänk om man kunde göra det mot alla hojtjuvar, våldtäcksmän, rånare m.m. här i Sverige också :)

..men så är det också lite skillnad på en fortkörning och en gisslansituation?

Har för mig om jag kommer ihåg rätt att detta hände bara några veckor efter terrorattackerna i Madrid och polisen hade stramat åt tyglarna ganska hårt a´la nolltolerans...

Oavsett vad eventuella moraltanter säger så tycker jag själv det är helt rätt av snuten. Förövaren har utsatt oskyldiga personer för rån/gisslansituation/utpressning etc och då har man liksom förbrukat sina rättigheter och ska bara stoppas för att skydda övriga medborgare. Det är ju inte så att han inte får räkna med drastiska åtgärder som svar på drastiska handlingar. I Sverige hade han väl i bästa fall fått en p-vakt med en sån där söt röd "stopp" skylt som ber snällt om att parkera hojen på lämplig plats så man kan eskortera honom till sviten på närmsta anstalt... hrmpf..

Helt rätt att meja hojen.

Tycker dock att de kanske var liite häftiga som tog varsin lem på den troligen ganska skadade förövaren och kasta in i ambulansen :D

..men så är det också lite skillnad på en fortkörning och en gisslansituation?

Precis. Mannen ifråga hade ju inte längre någon gisslan. Fortkörare däremot utsätter medtrafikanter för omeddelbar fara. Det är med andra ord mer akut att stoppa fortkörarnas framfart. Det var sannolikt därför han rammades. Befarad framtida fortkörning...

Last edited:
Tycker dock att de kanske var liite häftiga som tog varsin lem på den troligen ganska skadade förövaren och kasta in i ambulansen
Tur det inte var i Kenya. Läste när jag var där om två män som rånat en juvelerar butik. Rånarna togs fast av allmänheten. Den ene rånaren var död när polisen kom till platsen. Den andra rånaren dog i polisbilen på väg till sjukhuset. Överhuvudtaget ingrep allmänheten i Kenya. En ryggsäcksluffande tjej från Europa berättade på vandrarhemmet att när en man nöp henne i rumpan under dagen ilsknade hon till vände sig om skrek åt honom och slog till honom med handväskan. När hon lämnade platsen låg han på marken omgiven av en folkhop som sparkade på honom. Andra länder, andra seder.

Har för mig om jag kommer ihåg rätt att detta hände bara några veckor efter terrorattackerna i Madrid och polisen hade stramat åt tyglarna ganska hårt a´la nolltolerans...

Oavsett vad eventuella moraltanter säger så tycker jag själv det är helt rätt av snuten. Förövaren har utsatt oskyldiga personer för rån/gisslansituation/utpressning etc och då har man liksom förbrukat sina rättigheter och ska bara stoppas för att skydda övriga medborgare. Det är ju inte så att han inte får räkna med drastiska åtgärder som svar på drastiska handlingar. I Sverige hade han väl i bästa fall fått en p-vakt med en sån där söt röd "stopp" skylt som ber snällt om att parkera hojen på lämplig plats så man kan eskortera honom till sviten på närmsta anstalt... hrmpf..
Det är inte meningen att tråden ska spåra ur, men när ämnet kom på tal så...

Nu kommer det en moraltant, fast kanske av den sorten du tänkt dig.
Vad grundar du den romantiserade bilden av svenska fängelser på?

Learn English.... Jo, det är en civil polisbil! :tummenupp

har läst engelska a, b och c... men det är inget som framgår eller står när man ser videon på den här sidan BLINDSTYRE.

Tur det inte var i Kenya. Läste när jag var där om två män som rånat en juvelerar butik. Rånarna togs fast av allmänheten. Den ene rånaren var död när polisen kom till platsen. Den andra rånaren dog i polisbilen på väg till sjukhuset. Överhuvudtaget ingrep allmänheten i Kenya. En ryggsäcksluffande tjej från Europa berättade på vandrarhemmet att när en man nöp henne i rumpan under dagen ilsknade hon till vände sig om skrek åt honom och slog till honom med handväskan. När hon lämnade platsen låg han på marken omgiven av en folkhop som sparkade på honom. Andra länder, andra seder.

civilkurage eller vad? :D

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back