Ebay-fråga - var fan tog det vägen?!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Häromveckan googlade jag en hel del efter reservdelar till min utombordare som inte riktigt varit min bästis senaste tiden.

En sen kväll hittade jag en lång rad säljare på Ebay(?!?!) som sålde bl.a. kit för förgasar- & bränslepumps-renovering.

Jag beställde inget då men efter ännu en helg på sjön tänkte jag beställa lite nya membran och packningar för att ha att göra när jag har trist...

Så, jag gav mig ut och googlade igen men hittar inte ett skit på ebay förutom allt begagnat junk.

Googlar jag så hittar jag förvisso en välsorterad butik (http://www.brownspoint.com/) som har allt det jag behöver men häromveckan hittade jag förgasarkit som var 30% billigare hos flera av de där Ebay-handlarna.

Vad gör jag för fel? Var det inte Ebay jag hamnade på?!
Det var åtminstone 5 olika handlare som sålde de de där förgasarkiten men nu hittar jag ingen. :va
(Suzuki DT 150 V6 -1990)

dom såldes väl om det nu var såna fantastiska dealer?

if you snooze you loose.

Fast det var inte såna begagnat-prylar utan såldes snarare som stående artiklar av etablerade handlare... Låter märkligt att alla skulle sälja slut på en vecka.

finns ebay - uk och ebay - Usa

Får kolla runt och se om det var någon specifik landssajt då...:mad:

Last edited:
Finns ju även düska ebay (ebay.de)...

När jag sökte sist så var så gott som alla annonser på "nya" reservdelar från e-shopar... Nu hittar jag nästan bara begagnat-prylar.

Eller var jag inte på ebay? Vad finns mer?

När jag sökte sist så var så gott som alla annonser på "nya" reservdelar från e-shopar... Nu hittar jag nästan bara begagnat-prylar.

Förutom tex tyska ebay, ebay eu samt ebay usa finns även ebay motors.

Prova att gör ett sök på Ebay Global och därefter även på Ebay Motors.

Prova att gör ett sök på Ebay Global och därefter även på Ebay Motors.

Skall göra ett försök..
Lyckades hitta några jänke-butiker med bra priser via google men irriterande nog har saknar var och en av dem en av sakerna så det man skulle tjäna på att köpa vissa saker hos dem förlorar man på den dubbla frakten om jag skulle beställa det som saknas från Browns Point..

Fast å andra sidan, Brownspoint tar 240$ för tre uppsättningar förgasarrenoveringskit, ett vattenpumpsrenoveringskit samt två bränslepumpsrenoveringskit...

Hur mycket tull brukar man åka på?

Skall göra ett försök..
Lyckades hitta några jänke-butiker med bra priser via google men irriterande nog har saknar var och en av dem en av sakerna så det man skulle tjäna på att köpa vissa saker hos dem förlorar man på den dubbla frakten om jag skulle beställa det som saknas från Browns Point..

Fast å andra sidan, Brownspoint tar 240$ för tre uppsättningar förgasarrenoveringskit, ett vattenpumpsrenoveringskit samt två bränslepumpsrenoveringskit...

Hur mycket tull brukar man åka på?

Om delarna inte är väldig tunga eller skrymmande, så brukar jag räkna med ung X10 på dollarpriset för priset i kronor (framkt, moms, tull) ofta blir det lite billigare.

Om delarna inte är väldig tunga eller skrymmande, så brukar jag räkna med ung X10 på dollarpriset för priset i kronor (framkt, moms, tull) ofta blir det lite billigare.

Frakten var inräknad i 240$(-39$) så det är moms och tull som återstår ,så runt 2000kr allt som allt då?!

Har en snabb fråga här ang. köp från Ebay. Beställde två stycken abs-givare från USA nyligen. Det skickades med USPS och i Sverige tog Posten hand om paketet. Nu har jag aldrig köpt något innan när man ska betala tull och moms. Så jag undrar hur det går till. Har inte fått några inbetalningslappar(?) från Posten. Hur går tullbetalandet till? Har mitt paket gått igenom utan att tulla?

jag har beställt prylar från usa och fått dom levererade med usps och posten och aldrig behövt betala något. Jag antar att du får lösa ut paketet på posten om du ska betala tull och moms.

Har köpt en videokamera (rätt lik GoPro) via ebay och är nu lite orolig över att deras 110V inte kommer funka här i Sverige. Känner "sladden"/kameran av var i landet den befinner sig?

Någon som har en känsla för detta bekymmer?

Korvis: en del varor ligger ute med fastpris fast det finns bara en vara per "annons". Har i flera veckor letat efter en videokamera som helt plötsligt fanns igen. Då passade jag på att köpa den och sen vara annonsen borta igen. Så, det KAN ju vara så att någon annan båtägare hade samma bekymmer som du, fast han var lite snabbare. Kommer du ihåg säljaren kan du ju kontakta honom...men, hur ofta gör man det då?!

Har köpt en videokamera (rätt lik GoPro) via ebay och är nu lite orolig över att deras 110V inte kommer funka här i Sverige. Känner "sladden"/kameran av var i landet den befinner sig?

Om väggladdaren är gjord för 110olt lär den inte fungera i Sverige, laddaren kan ju däremot vara av 110 - 240 volts typ och då behöver du bara en adapter till kontakten.
Kameran laddas tydligen med usb så då går det ju att hitta en lämplig usb laddare om inte originalet fungerar!

laddare

Har en snabb fråga här ang. köp från Ebay. Beställde två stycken abs-givare från USA nyligen. Det skickades med USPS och i Sverige tog Posten hand om paketet. Nu har jag aldrig köpt något innan när man ska betala tull och moms. Så jag undrar hur det går till. Har inte fått några inbetalningslappar(?) från Posten. Hur går tullbetalandet till? Har mitt paket gått igenom utan att tulla?

om du inte får en inbetalningslapp/lapp om att du ska ta med pengar för tull/moms när du hämtar ditt paket så slipper du :)

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis