ola_sandin
Biltema is the shit!
Hej alla medlemmar. Jag är vad man kallar en noob vad det gäller motorcyklar men eftersom jag tänkt köpa mig en begagnad DRZ 400sm -05 nu i veckan ( min första mc ) vill jag ha lite snabba tipps om vad jag bör kolla upp med hojen vid köptillfället?!
Förutom antal mil, senast gjord servis ( och drivpaketet ? ).
Jag läste denna tråd och tyckte ni verkade hyggliga, så jag ber om förstående svar!
MVH / Vinc
Kamkedjesträckaren kan på vissa årsmodeller börja slappa. Det visar sig isf i ett väldigt slamrande ifrån cylindern. Batteriet är ganska svagt i drz:an och kan behövas bytas lite oftare än normalt (prutläge om batteriet verkar svagt). Som du märker här i tråden så är det vanligt att man byter till öppnare avgas, annan förgasare mm, sitter där något sådant på är det ett plus. En vanlig mod är också att man öppnar luftburken under sadeln och på så vis väcker den annars rätt trötta motorn. Kan ju vara kul å veta om det är gjort innan man köper.


den va fin.antar att de blir lite böter att beta av nu + fixa till hojen