Finns det snabba överladdade R1, Hayabusor eller liknande i Sverige eller Norge?

Vad jag hört , tog ingen bil ens BMW'n ,som i princip var original.
Borde tona ner Zatzy gänget ett tag:tungan
 
Håller med till 100% , tyvärr är det inte jag som bestämmer vad vi gör på själva eventet... kostnader osv . Gustav håller i den biten . Dom här exterior filmerna är inte utav super kvalitet (:

Fixa en skylift så filmar jag, jag har ganska bra grejer att filma med:tummenupp
 
Hur gick eventet till, vad var bra och vad bör förbättras, förutom filmresurserna.
Detta borde ha potetial på många vis..

Gassugen litenFarbror
Pelle
 
Oj potetial heter det nog inte, jag har semester för tillfället och har dragit i mig två lättöl.

Funderar över var Kungen med benet gör, hans tråd har inte vilat så här länge någonsin..
Kanske har han tagi tre små lättöl!

Sov gott/ Pelle
 
Oj potetial heter det nog inte, jag har semester för tillfället och har dragit i mig två lättöl.

Funderar över var Kungen med benet gör, hans tråd har inte vilat så här länge någonsin..
Kanske har han tagi tre små lättöl!

Sov gott/ Pelle

Jag tror väsbys majestät har fullt upp med att bygga fynnybajken gatlegal och drevad för högfartsrejs!! :yoparty
 
Vad jag hört , tog ingen bil ens BMW'n ,som i princip var original.
Borde tona ner Zatzy gänget ett tag:tungan
Från vad jag sett i tråden på Zatzy så har vissa snarare gått igång rejält och bortförklaringarna haglar friskt.
T.ex. Lambon var trasig, saknade 4wd och därav förlorade. Supran skulle egentligen varit snabbast men fungerade inte, banan var ojämn och bilarna hade svårt att få grepp, osv.
Riktigt underhållande inlägg från ett flertal som inte var på plats.

Skall väl också tilläggas att det finns flertal vettiga bildårar i deras tråd också. Folk som fattat att det hela var ett roligt event oavsett vem som vann :)
 
Stora grejen är ju att bilkillarna har ju fått pumpa upp brösten under några år, medan vi mc killar blivit lite rädda eftersom vi hört om en massa elaka bilar.

Vet inte hur mycket rätt jag har med nedanstående funderingar/spekulationer, men:

Kommer själv ihåg när jag körde streetrace i slute på 80 och i början på 90-talet med min GPZ-900R med andra förgasare och Vance & Hines, laddade några gånger mot en gammal tokpreppad stingray med +800hk och "jagkännerenpolarepåbilbesiktningengodkändadäck", den gick bra men inte lika bra som min hoj på t.ex. Kistarakan.
Skillnaden mot många av de nya hojarna mot de gamla hojarna är att de: 1. De gamla var långa som fan 2. Helt annan utväxling på 1:ans och tvåans växel mot en roadracing inspirerad liter hoj idag. Om jag inte har fel så gör t.ex. en S1000RR ca 140km/h på 1:an, det borgar ju inte direkt för en snabb launch?

Att literhojarna dammar av de flesta bilarna rullande från 50km/h gör mig inte jätte överaskad, om vi däremot kör mot en elak bil i 200km/h och vrider på rullen så får många utav literhojarna svårt mot t.o.m en gammal RS6 Avant (med bortplockad spärr).

Som sagt detta är lite spekulationer
 
Stora grejen är ju att bilkillarna har ju fått pumpa upp brösten under några år, medan vi mc killar blivit lite rädda eftersom vi hört om en massa elaka bilar.

Vet inte hur mycket rätt jag har med nedanstående funderingar/spekulationer, men:

Kommer själv ihåg när jag körde streetrace i slute på 80 och i början på 90-talet med min GPZ-900R med andra förgasare och Vance & Hines, laddade några gånger mot en gammal tokpreppad stingray med +800hk och "jagkännerenpolarepåbilbesiktningengodkändadäck", den gick bra men inte lika bra som min hoj på t.ex. Kistarakan.
Skillnaden mot många av de nya hojarna mot de gamla hojarna är att de: 1. De gamla var långa som fan 2. Helt annan utväxling på 1:ans och tvåans växel mot en roadracing inspirerad liter hoj idag. Om jag inte har fel så gör t.ex. en S1000RR ca 140km/h på 1:an, det borgar ju inte direkt för en snabb launch?

Att literhojarna dammar av de flesta bilarna rullande från 50km/h gör mig inte jätte överaskad, om vi däremot kör mot en elak bil i 200km/h och vrider på rullen så får många utav literhojarna svårt mot t.o.m en gammal RS6 Avant (med bortplockad spärr).

Som sagt detta är lite spekulationer
I mitt fall är det precis tvärtom, när jag passerar 200km/h kan jag börja vrida på ordentligt för annars hjular det bara...
 
Fråga, är detta en Hayabusa och var det denna som hade 500 hk


?
5a89543b-3687-84b2.jpg


Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
 
I mitt fall är det precis tvärtom, när jag passerar 200km/h kan jag börja vrida på ordentligt för annars hjular det bara...

Det är över 200 som det är skillnad mellan en turbo och sugcykel, vad jag vet.

Sugmotorn har ju inte vridet mot luftmotståndet i de hastigheterna.

Turbomotorn har ju det vridet och kan ställa luftmotståndet i skamvrån.

Upp till 200 kan jag tänka mig att det inte har någon astronomisk betydelse, eller???

Man hör hur Lambon letar fäste hela vägen, men det spelar ingen roll.
Det var ju där och då det skulle mötas.

Verkar varit trevligt. Hade gärna själv varit där och kolla.
 
I mitt fall är det precis tvärtom, när jag passerar 200km/h kan jag börja vrida på ordentligt för annars hjular det bara...

Ja men du har ju en massa grädde på moset (och topping va?:tummenupp), jag menade ju jämfört mot vanligare literhojar.

Däremot är jag impad över hur bra du lyckas tygla besten, ja menar, det är ju inte bara att vrida på rullen... Inbillar mig att det är svårare att rejsa rullande från 50km/h med din hoj (sluthastighet ~340km/h) än att köra 0-402m (sluthastighet ~250km/h?)

Läste det här precis från Zatsy: Vem fan bryr sig om några moppar i slutänden? snabba som fan, men vem vill se dem i en tävling där snabba bilar ska jämföras? Men... den här gången var ju hojarna inbjudna för att få mäta sig, och så blir de sura:va
 
Huvudsyftet med detta event var att ge de inbjudna ryssarna en match, på två eller fyra hjul, vilket vi gjorde.

Dessa bilar representerar bland det snabbaste gatbilar man kan få tag på i världen idag där många drar en Bugatti Veyron i acc (franska Porschen som var där) eller toppfart (UGR Gallardon).

Visst. underlaget var ej på topp och öven trist att UGR Gallardon hade 2WD för tillfället, då 4WD var defekt.

En bieffekt av detta var att jämföra snabba MC mot snabba bilar och det borde man kunna diskutera faktamässigt utan trams både här på sporthoj, Zatzy eller YouTube.

Kul att vi i Sverige (och Frankrike) kunde ge ryssarna en match, både på 2 och 4 hjul.
 
Fråga till medverkande MC:

vem fick med sig en VBox PerformanceBox GPS-mätare och vem fick med sig två GoPro HD kameror? Kanke även ett svart stativfodral någon fått med sig?

Återkom så skickar jag adress. Tack på förhand.
 
Fråga, är detta en Hayabusa och var det denna som hade 500 hk


?
5a89543b-3687-84b2.jpg


Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Det där är en hayabusa med originalsving. Enligt uppgift från föraren så hade den 340hk på hjulet vid eventet.

Det är den svarta med förlängd sving som har 450~hk på bakhjulet
 
Det verkar som om alla som var med på eventet, både mc-förare och bil-förare tyckte det var kul.
Verkar mest vara sådana som inte var där som har åsikter om att motorcyklar var med.

Kul med snabba bilar.
Men jag blir mest glad över att se turbohojarna. Att se dessa fina byggen gå riktigt fort. Det är imponerande att se hur mycket kunskap som finns i stugorna! Bra jobbat!

Mycket roligare att se en hemmasnickrad turbohoj köra fort än en bil som blivit bortlämnad till en trimmfirma.
(är lika imponerad av alla duktiga biltrimmare som trimmar själva och kör fort!)
 
Jag följer Gustav's konto på Youtube och kul så fort nya klipp kommer upp, jag hoppas som verkligen dra ihop ett längre snart med massa olika race och inte endast 30s klipp.

Kul att en Busa med 350hk "räcker" för att dra lambon med 1500hk, kanske inte i längden men iaf på rakan.

Kom Fürstenhoff med sin Busa och körde?
 
Ngn komentar sa detta ang. den film jag laddade upp: http://www.youtube.com/watch?v=p_JLu15TLoo

It's a GSXR 1000. It does not matter if the sticker says 1300 or 2000 or one million. The shape and size of this bike does not corresponde to a Hayabusa. Sorry for my english. :)

Stämmer det? Tyckte den såg lite mindre ut?



Jag följer Gustav's konto på Youtube och kul så fort nya klipp kommer upp, jag hoppas som verkligen dra ihop ett längre snart med massa olika race och inte endast 30s klipp.

Kul att en Busa med 350hk "räcker" för att dra lambon med 1500hk, kanske inte i längden men iaf på rakan.

Kom Fürstenhoff med sin Busa och körde?
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top