KTM Duke 125

Tror som han i sista länken, en strypning. Bike har nog fixat bort allt vad strypning heter på den hojjen dom hade.
 
min går i 109 sen när den når 110 så dör den (strypning) och fortsätter sedan att gasa upp igen! Så det är ett jävla under att det fick upp den i 125!
 
Ktm är ju lite som apple, en del av priset är bara för märket. EXC är ju en grym hoj men kostar därefter. Duke är trots allt en av de billigaste hojjar du kan köpa. Helt kass är den ju inte, men tror inte den håller medelvärde...
 
KTM håller den högsta klassen på grejerna (enligt egen erfarenhet)... Och Duke är inte den dyraste hojen... Men över medel iaf? 40 000 är väl "normal" pris för en ny? Yamahas cyklar ligger väl också runt där?
 
Ktm är ju lite som apple, en del av priset är bara för märket. EXC är ju en grym hoj men kostar därefter. Duke är trots allt en av de billigaste hojjar du kan köpa. Helt kass är den ju inte, men tror inte den håller medelvärde...

Roligt att du just nämner apple! Kollar du dukens matrial den har och hur stabil allt är så känner du nog skillnaden än när du sitter på en exempelvis cbf 125. Dessutom är den bättre än folk tror! Jag själv trodde att den skulle vara seg och allt i dess väg pga 4takt 125... Men, jag blev otroligt förvånad! Provkör gärna innan du uttalar dig nästa gång! :)
 
Roligt att du just nämner apple! Kollar du dukens matrial den har och hur stabil allt är så känner du nog skillnaden än när du sitter på en exempelvis cbf 125. Dessutom är den bättre än folk tror! Jag själv trodde att den skulle vara seg och allt i dess väg pga 4takt 125... Men, jag blev otroligt förvånad! Provkör gärna innan du uttalar dig nästa gång! :)

Frågan är ifall den känns lika gedigen och pigg efter något år.
Klart det mesta känns fett i början, men när grejer börjar slitas efterhand så känns det inte så kul längre.
Tyckte också att min fyrtaktare hade ordentligt med pulver, men nu hade jag gråtit ifall jag hade kört den.
 
Roligt att du just nämner apple! Kollar du dukens matrial den har och hur stabil allt är så känner du nog skillnaden än när du sitter på en exempelvis cbf 125. Dessutom är den bättre än folk tror! Jag själv trodde att den skulle vara seg och allt i dess väg pga 4takt 125... Men, jag blev otroligt förvånad! Provkör gärna innan du uttalar dig nästa gång! :)

Man tycker nog att en 125a är skit snabb i acceleration om man bara kan jämföra med sin moppe, tycker att körskolans hoj var skit snabb de första gångerna jag övningskörde med den, men den har ju knappt 12 hästar enligt min lärare.. så ja..
 
Man tycker nog att en 125a är skit snabb i acceleration om man bara kan jämföra med sin moppe, tycker att körskolans hoj var skit snabb de första gångerna jag övningskörde med den, men den har ju knappt 12 hästar enligt min lärare.. så ja..

Precis så var det ja, helt plötsligt så blev en tuff trimmad derbi jäkligt klen, och när man testar en tvåtaktare med hög effekt så blir fyrtaktaren jäkligt klen.
Tvivlar dock inte på att Duken har bra köregenskaper, fast det har ju mer eller mindre alla 125or.
 
KTM håller den högsta klassen på grejerna (enligt egen erfarenhet)... Och Duke är inte den dyraste hojen... Men över medel iaf? 40 000 är väl "normal" pris för en ny? Yamahas cyklar ligger väl också runt där?

Men som jag jämförde apple och ktm, visst är det en bra hoj. Men hade det stått t.ex honda på just den hojjen så hade den inte kostat 40 000...

När jag jämförde och satte medelvärde använde jag ALLA 125:or
 
Så du menar att KTM lägger på 10 000 bara för märket än vad de andra tillverkarna göra?

Och vad är det som Duken inte håller i medelvärde?
 
KTM håller den högsta klassen på grejerna (enligt egen erfarenhet)... Och Duke är inte den dyraste hojen... Men över medel iaf? 40 000 är väl "normal" pris för en ny? Yamahas cyklar ligger väl också runt där?

Enligt egen erfarenhet...?

Vad e de för erfarenhet då?

det är en 4-taktare, den behöver inte byta kolv lika ofta som en 2-taktare, men den är fortf i samma klass som andra 4-taktare därför samma hållbarhet, thats it,

Sen att just den hojen har några elfel, eller den hojen har ett problem med packningar är väl något man får lista ut själv, hållbarheten är nog det sista man bör bekymra sig övern är man i köper en hoj att ha i 2 år, min kommer ju garanterat rulla på några tusen mil till utan problem,
 
Det vet jag inte men jag tycker lite så varjefall =)
Inget fel på märket alls du får inte uppfatta det så!
Ktm priserna ligger oftast högre om man nu kollar på crossarna också.
men jag vet inte
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top