Blade runner - the final cut

Tack för påminnelsen. Aldrig sett den rullen och haft den liggandes på hårddisken i ett halvår.
Ska bara se boxningen ikväll, sen så.. :)

jag slängde 200 vhs-band häromåret. det var apskönt :)

Jag har en flyttkartong eller två nere i källaren med massor med filmer och tv-serier som jag bandat genom åren. Vid något tillfälle kommer jag nog att göra samma sak som dig, men tänkte först gå igenom innehållet. Kanske något man vill behålla av nostalgi skäl. Började titta på något band för ett par år sedan som innehöll avsnitt från Airwolf. Brukade titta på den serien när den gick på tv i tonåren. Den elaka personen då hette Khadaffi. Idag har han gjort renässans efter att ha varit accepterad under ett par år. Nu är han tillbaka där allt startade. Kanske dags att göra en ny Airwolf serie :D

Jag har en flyttkartong eller två nere i källaren med massor med filmer och tv-serier som jag bandat genom åren. Vid något tillfälle kommer jag nog att göra samma sak som dig, men tänkte först gå igenom innehållet. Kanske något man vill behålla av nostalgi skäl. Började titta på något band för ett par år sedan som innehöll avsnitt från Airwolf. Brukade titta på den serien när den gick på tv i tonåren. Den elaka personen då hette Khadaffi. Idag har han gjort renässans efter att ha varit accepterad under ett par år. Nu är han tillbaka där allt startade. Kanske dags att göra en ny Airwolf serie :D

gört.

det du vill ha kvar av nostalgiska skäl, tjakkar du på cd :)

Jag tror det är bäst att låta den här filmen stå på egna ben. Att se Harrison Ford upprepa sin roll skulle bara bli tragiskt tror jag. Han har inte alls kommit till sin rätt under senare år. Inte ens i sin paradroll som var som klippt och skuren för honom. Jag såg verkligen fram emot Indiana Jones 4 även om jag befarade det som skulle komma. George Lucas misslyckades ju totalt med förlagan till Starwars trilogin och han är som bekant en av hjärnorna bakom Indy filmerna.

Tyvärr besannades mina farhågor. Digitaleffekter och Indiana Jones var ingen hit. Dessutom helt rollbesättning som resulterade i dålig kemi mellan skådespelarna. Borta var de sköna karaktärerna från de tre tidigare filmerna. Detsamma kan man säga var problemet i de nya Starwars filmerna. Gemensamt för dem alla var att de gav ett platt och tråkigt intryck.

Jag befarar att en efterföljare till Blade runner hade fått samma känsla. Man hade förlitat sig för mycket på digitaleffekterna och glömt vad film egentligen handlar om även om jag har stor respekt för Ridley Scott som regissör.

Ja, och det var därför jag lade till ett "...om det gick" :)
Det skulle inte gå att göra en bra uppföljare, tyvärr :(

Precis, det förstör ju filmerna totalt, oavsett hur bra dom är.

Jag ser ALDRIG på fyran (utom morgonnyheterna), zappar jag förbi och det är en bra film där så lägger jag till den i "att hyra onlinelistan" i min dator (programmet heter uTorrent eller något)

Ofta har jag hyrt hem och sett filmen färdig medans det fortfarande är två reklampauser kvar på TV.

Fyran har ju receptet: film, reklam, film, reklam, film, reklam, film, reklam, inför nyheterna, reklam, nyheterna i 20 minuter, reklam, vädret, reklam, filmen presenteras av, sen har man glömt vad det var för film det var man kollade på. Trots att man kan pausa reklamen och sen spola förbi skiten så orkar man inte hålla på, reklamen har åtminstone för mig motsatt verkan men den riktar sig ju helt uppenbart till "framtida vuxna".

Sent from Iphone 4 via Tapatalk.

Sitter och tittar på Blade runner och noterar att den håller än idag. Svårt att tro att den är nästan 30 år gammal.

Har bara sett den första klippningen av filmen och director´s cut versionen som kom för många år sedan.

Filmen visas på TV4 nu. För den som orkar hålla sig vaken efter filmen kommer man att visa någon form av dokumentär hur filmen gjordes och intervjuer med skådespelare. Jag kommer sannolikt inte att titta på den. Blir för sent.

Förhoppningsvis finns den på bluray med dokumentär för det här missade jag med en hel vecka :-(

Sent from Iphone 4 via Tapatalk.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...