Bensintillförsel - Suzuki GSF600 Bandit

Soppan67

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2011
Hoj
1996, Suzuki GSF600 Bandit
Hej,

Har en Suzuki GSF600 Bandit (1996) som har stått avställd några år. Har nu börjat ställa i ordning hojen men kan tyvärr inte starta den :va.

Följande har jag gjort:
1. Bytt all gammal bensin till ny
2. Bytt till nytt batteri
3. Tömt förgasarna på gammal bensin

Problemet verkar vara att ingen ny bensin sugs ner till förgasarna. Detsamma gäller även om jag kör PRI-läge, ingen bensin rinner ner i förgasarna. Jag har kollat bensinkranen och den fungerar.

Någon som har några tips?

/ Toni

Töm ur bensinen i tanken, skruva bort soppakranen och gör rent filtret och skölj ur tanken
Byt till ny bensinslang

Och det sitter inte ett litet trådfilterblock där bränsleslangen ansluter till förgasarbryggan? Som kan vara tätt...

Rinner det alltså bränsle ur tanken då du sätter på PRI?

Har även bytt soppaslang...

Yes, det rinner bränsle ur tanken när jag sätter på PRI, dock ej då jag sätter på soppaslangen igen.

Trådfilter, kan inte se att det kan finnas något filter där men ska kika igen. Tack för tipset!

Har även bytt soppaslang...

Yes, det rinner bränsle ur tanken när jag sätter på PRI, dock ej då jag sätter på soppaslangen igen.

Trådfilter, kan inte se att det kan finnas något filter där men ska kika igen. Tack för tipset!

En del förgasare har även en sil ovanför flottörens nålventil; kolla någon sprängskiss på nätet (inte roligt att behöva riva iisär för att titta ju).

Vad händer om du blåser i bränsleslangen? Pip öppet eller tvärtätt?

Om du nu inte gjort som jag lyckades göra. Att klämma slangen när tanken monterades. Det tog ett bra tag innan jag hittade det felet :-)
Förutsatt att du tagit bort tanken, ska väl tilläggas.............

Tvärtätt när jag blåser i slangen. Kan ej se någon sil i förgasaren (kikar i rep-manual från Haynes).

Har ej klämt slangen;-)

Tvärtätt när jag blåser i slangen. Kan ej se någon sil i förgasaren (kikar i rep-manual från Haynes).

Har ej klämt slangen;-)

Då har du ju hittat felet, grattis!
Endera har du nu flottörhusen fulla i bensin i alla fall (så flottörventilerna stänger) eller också propp i förgasarbryggans förbindelserör.

Jag tackar för hjälpen! Ska kika på båda alternativen... Nästa helgs aktivitet:-)

Vad kan leda till propp i förgasarbryggans förbindelserör?

Återkommer...

/Toni

Last edited:
*/ ?>
Back